Jump to content

Lost


Manetheren

Rekommenderade inlägg

Bara dem inte gör om serie etts fjantigaste grej, när hobbiten dör och sen vaknar upp igen, det var så jävla dåligt.
hobbiten?? Off The Ground skrev Boone i nästa inlägg så menar du han ?

 

Mjo, det kan jag hålla med om. Men Boone dog ju och trailern hintar om att någon mer kommer att dö i nästa (tror jag). Tror inte det blir Sawyer, dock.

 

Nej, inte Sawyer. Han är ju seriens coolaste karaktär!! :) Tror inte det är någon av de stora karaktärerna, inte Locke,S awyer, Jack, Hurley, Kate..Kanske nån typ Charlie, Shannon eller nåt.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hobbiten --> Merry --> Dominic Monaghan --> Charlie

Inte Boone.

hehe ok, det kopplade jag inte! :D Jo, han e ju nära på o dö i en scen, men att han skulle dö där trodde jag inte.

 

Shannon tippar jag på, om det nu blir en kvinna...

 

Dock ber jag varje kväll att det blir Michelle Rodriguez

 

Ja, hennes roll gillar jag inte heller. Trött på hennes stil hela tiden i varje film, nu serie. Kaxig bitch bara...Utjatat!

Link to comment
Share on other sites

Vem sa något om att döda Locke! Jag tycker fortfarande han är en av de intressantaste karaktärerna och eftersom vi inte fått hela hans story lär ju inte han dö.

 

Rent pengamässigt vore det ju självmord att döda en populär karaktär så det får ju bli någon som inte varit så framträdande på ett tag och som inte tillför så mycket. Blir det Sawyer (vilket vore för uppenbart med tanke på trailern) så tror jag att serien tappar tittare för tyvärr är det inte alla som kollar för att serien är bra utan för vilka som är med i den :)

 

Påtal om Saywer. Om han blir sjuk finns det väl risk för att han blir en sådan där "The other" eller hur funkar det? Frenchwoman (var nu hon tog vägen) sköt ju ihjäl hela sin grupp! Antar att det var för att förhindra något.

Link to comment
Share on other sites

Om dem dödar Shannon så kommer inte så många höja på ögonbrynen tror jag, och då blir det inte "avsnittet du aldrig kommer glömma", vilket utlovades.

 

Sawyer skulle ju dock kunna fylla "höja på ögonbrynen"-syftet väldigt bra, men som sagt så tror jag han är för populär för att dö.

 

En "Michael hittar Walt men dör trying" skulle kunna funka, satt och fundera på Jin, men han tror jag inte på eftersom han inte heller är tillräckligt viktigt för att chocka.

 

Hoppas iaf Adewale Akinnuoye-Agbaje överlever, han är cool. Förresten, det är nog lika bra att döda Michael, eftersom hans roll är så mycket fjantigare än den han hade i Oz, och nu när det finns en ny Oz i Lost så behövs han inte mer :P

 

Är lite irreterad på Locke, han tror han är så jävla viktig, hans död skulle vara rätt bra bevis på att så inte är fallet :)

Link to comment
Share on other sites

Om dem dödar Shannon så kommer inte så många höja på ögonbrynen tror jag, och då blir det inte "avsnittet du aldrig kommer glömma", vilket utlovades.

 

Sawyer skulle ju dock kunna fylla "höja på ögonbrynen"-syftet väldigt bra, men som sagt så tror jag han är för populär för att dö.

 

En "Michael hittar Walt men dör trying" skulle kunna funka, satt och fundera på Jin, men han tror jag inte på eftersom han inte heller är tillräckligt viktigt för att chocka.

 

Hoppas iaf Adewale Akinnuoye-Agbaje överlever, han är cool. Förresten, det är nog lika bra att döda Michael, eftersom hans roll är så mycket fjantigare än den han hade i Oz, och nu när det finns en ny Oz i Lost så behövs han inte mer :P

 

Är lite irreterad på Locke, han tror han är så jävla viktig, hans död skulle vara rätt bra bevis på att så inte är fallet :)

 

Han kan ju inte dö! Vi vet ju inte det verkligan själet till varför han sitter i rullstol! Hans historia måste ta slut först...och jag tror att han dessutom måste fullfölja sitt öde. Dör han kommer det (hoppas jag) vara längre fram i serien. Då han verkligen finner sitt syfte!

Link to comment
Share on other sites

Om dem dödar Shannon så kommer inte så många höja på ögonbrynen tror jag, och då blir det inte "avsnittet du aldrig kommer glömma", vilket utlovades.

(...)

Är lite irreterad på Locke, han tror han är så jävla viktig, hans död skulle vara rätt bra bevis på att så inte är fallet :)

Jag tror inte man ska lita för mycket på det där "avsnittet du aldrig kommer glömma", det kan vara mer lock. Tror att det kan bli någon mindre viktigt person för, precis som roadie säger, om man tar någon för populär kanske man riskerar tittare.

 

Locke är viktig, det är ju just därför han är så intressant.

Link to comment
Share on other sites

Nämen kom igen, man hörde ju Shannon skrika och så i trailern, och hon är inte så viktig så de kan blåsa upp henne över ett avsnitt för att sedan avliva henne. Då förenas ju hon med Boone också.

 

Jag tror Shannon drar det längsta strået

 

Nog för att hon är snygg men så länge Kate är med så kan hon lika väl dö...ointressant karaktär....dock kommer hon ju fylla en funktion i kommande avsnitt då hon ser Walt igen.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan grabbar.

Kan inte ni ge mig en lite mer detaljerad spoiler på vad som händer säsong 2? Och vad som hände i slutet av säsong 1? Kom de tillbaka till den "riktiga världen" eller? Har dessutom märkt att det är åtminstone 3 stycken som är fast på en ö (igen)?

Har inte sett så hemskt mycket om serien, så jag kan inte namnen på de olika karaktärerna, och jag missade slutet av säsong 1 så jag har ingen aning om vad som hände då heller. Jag har förresten läst vad ni har skrivit, men det är inte alltid så lätt att förstå.

Link to comment
Share on other sites

I slutet av säsong 1 så åkte Sawyer,Micheal,Walt och Jin ut på en flotte..Väl ute på havet så såg den ett objekt på radarn och sköt nödsignal. Personerna som kom visade sig dock bara onda, och kidnappade Walt, sköt Sawyer i armen och brännde deras flotte så de andra fick sig en simtur.

 

Lock,Jack o de andra bestämde sig för att spränga upp luckan med hjälp av dynnamit.

 

I säsong 2 har Sawyer,Micheal och Jin flytit tillbaka till ön och träffade på ett par personer som är överlevande från samma flyg. Efter lite snack och fångenskap har de blivit vänner och ska försöka leta upp Walt och de andra på ön.

 

Jack, Locke, och några andra är nu nere i luckan, de träffade på Desmond(som jack träffade vid sin löpning) och han har som uppgift att va där nere och trycka på en knapp 1 gång i timmen typ för att förhindra en katastrof, tror de iaf. Ingen vet vad som händer om de inte fortsätter trycka på knappen. Efter lite trubbel sticker Desmond och syns inte mer. Han trodde även att Lock var hans efterträdare, och att där finns en sjukdom på ön.

Link to comment
Share on other sites

I slutet av säsong 1 så åkte Sawyer,Micheal,Walt och Jin ut på en flotte..Väl ute på havet så såg den ett objekt på radarn och sköt nödsignal. Personerna som kom visade sig dock bara onda, och kidnappade Walt, sköt Sawyer i armen och brännde deras flotte så de andra fick sig en simtur.

 

Lock,Jack o de andra bestämde sig för att spränga upp luckan med hjälp av dynnamit.

 

I säsong 2 har Sawyer,Micheal och Jin flytit tillbaka till ön och träffade på ett par personer som är överlevande från samma flyg. Efter lite snack och fångenskap har de blivit vänner och ska försöka leta upp Walt och de andra på ön.

 

Jack, Locke, och några andra är nu nere i luckan, de träffade på Desmond(som jack träffade vid sin löpning) och han har som uppgift att va där nere och trycka på en knapp 1 gång i timmen typ för att förhindra en katastrof, tror de iaf. Ingen vet vad som händer om de inte fortsätter trycka på knappen. Efter lite trubbel sticker Desmond och syns inte mer. Han trodde även att Lock var hans efterträdare, och att där finns en sjukdom på ön.

 

Okey tack så hemskt mycket för svaret, det var verkligen snällt!

Link to comment
Share on other sites

Spoil!!!!

 

.. förståss. Snappade upp lite skoj om KODEN.

 

hittade ingen annan tråd så den här får duga;

"4 8 15 16 23 42"

 

Någon nämnde att planet hade numret; Oceanic Airways Flight 815.

Kates bankfack hade numret 816 (avsnitt 12)

Charlies copieringsmaskin har numret c816 (avsnitt 15)

 

Troligtvis (är inte säker) har koden och huvudpersonernas stolsnummer att göra; har inte kollat upp det.

 

Om man plussar ihop 4 + 8 + 1 + 5 +1 + 6 + 2 + 3 + 4 + 2 + hurleys vinst i dollar (156) 1+ 5 + 6 så får man 48= antalet överlevande.

 

Tar man Hurleys tal 156 minus summan av siffrorna som har 4 + 8 + 15 + 16 +23 +42 får man 156 - 108 = 48 igen.

 

Hurley åker förbi sex fotbollspelare på sin lilla moppe när han åker runt på flygplatsen.. gissa vilka nummer dom har på tröjorna.. Jo 4 8 15 16 23 och 42

 

-------------------------------------------------------------------------------

En dechifrering jag hörde talas om är följande: gör om talet till binära siffror. Du får en lång rad med ettor och nollor. Gör sedan om ettorna och nollorna till korta och långa signaler så att du får bokstäver i morsealfabetet.

Då ska du få ett meddelande av typ; "Warning danger" eller något liknande.

 

Koden jag får ut binärt om man tar siffrorna enskilt:

 

101 1010 1 110 1 111 10 11 101 10

 

Ger med morse (1= kort 0 = lång): K C T G T O N M K N

eller: R Ä E U E S A I R A

Inget jag kan få ut något av iaf.. Går iofs att ändra mellanrummen

 

Om siffrorna sitter ihop (15 16 och tar binära för 15 - 16) får man:

 

101 1010 10001 10010 11001 101100

 

Fann inget ur denna heller så om det är någon som lyckas.. :/ Men troligtvis bara ploj

---------------------------------------------------------------------------------

 

Sedan (den jag tycker är bäst) kan ju koden också vara kordinater:

http://www.mapquest.com/maps/map.adp?searc...ngitude=162.342

 

Mitt i pacific ocean..

 

Det viktigaste dock: 42 är svaret på universum livet och allting.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att siffrorna 4 8 15 16 23 42 har något med att göra med att det säkert finns 4 olika stationer på ön. 8 är antalet personer som släpptes ner på ön för att ta hand om stationerna. Två på varje station.

 

Resten är säkert hur många som kommer och avlöser dessa personerna nångång. Där 42 är det gänget vi följer och 23 de som satt längst bak i planet. Vi såg ju i det senaste programet som sändes i Sverige att de också hittat någon liknande station.. 15 och 16 kan ju ha något med fransykans gäng och the others. Vet inte om någon redan har skrivit det eftersom jag inte laddar ner program och inte vill veta vad som händer.

 

Men det är säkert något helt annat. Det kanske bara är några nummer som man kan få till många olika förklaringar på. Egentligen är de bara där för att retas..

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...