Lestat Skriven 10 Oktober, 2003 Report Share Skriven 10 Oktober, 2003 Med det här vackra namnet La casa degli angeli, gick denna svenska film upp på biograferna i Italien... Vilka spelade rollerna som Fanny och Zac? Och om ni vet det så kan ni nog regissörens namn också... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MasterChief Skriven 16 Oktober, 2003 Report Share Skriven 16 Oktober, 2003 Nu har det ju gått ett par dagar så jag slänger in denna : Vad har Harry Humphries och Dale Dye gemensamt utöver skådespeleri ? . Försök kläcka det utan hjälp av IMDB ! ! ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 16 Oktober, 2003 Filmstar Report Share Skriven 16 Oktober, 2003 Med det här vackra namnet La casa degli angeli, gick denna svenska film upp på biograferna i Italien... Vilka spelade rollerna som Fanny och Zac? Och om ni vet det så kan ni nog regissörens namn också... Svarar på The Matrix fråga i efterhand. Änglagård med Helena Bergström och Richard Wolff av Colin Nutley. Först trodde jag det var Bergmans Fanny och Alexander, hehe. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 16 Oktober, 2003 Report Share Skriven 16 Oktober, 2003 Med det här vackra namnet La casa degli angeli, gick denna svenska film upp på biograferna i Italien... Vilka spelade rollerna som Fanny och Zac? Och om ni vet det så kan ni nog regissörens namn också... Svarar på The Matrix fråga i efterhand. Änglagård med Helena Bergström och Richard Wolff av Colin Nutley. Först trodde jag det var Bergmans Fanny och Alexander, hehe. Bra Jojje. Kul att någon är vaken här i alla fall... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MasterChief Skriven 17 Oktober, 2003 Report Share Skriven 17 Oktober, 2003 Nu har det ju gått ett par dagar så jag slänger in denna : Vad har Harry Humphries och Dale Dye gemensamt utöver skådespeleri ? . Försök kläcka det utan hjälp av IMDB ! ! ! Ingen som kan kläcka denna ? ? ? ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 20 Oktober, 2003 Filmstar Report Share Skriven 20 Oktober, 2003 Jag tar nästa: Vilka två skådespelare (en manlig och en kvinnlig) är gudföräldrar till Angelina Jolie ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 31 December, 2003 Report Share Skriven 31 December, 2003 Jag kör på en ny... Nu har jag sett Mulholland Drive igen. Och jag måste säga att jag gillar verkligen klubben dom går till. Så grymt och kraftfullt, speciellt sången som framförs på ett lite udda sätt. En tre-kamp. 1. Vad heter klubben? 2. Vad och varför heter Camilla i Diane´s dröm? 3. Och vad är det absolut sista ordet som sägs i filmen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 31 December, 2003 Filmstar Report Share Skriven 31 December, 2003 Jag kör på en ny... Nu har jag sett Mulholland Drive igen. Och jag måste säga att jag gillar verkligen klubben dom går till. Så grymt och kraftfullt, speciellt sången som framförs på ett lite udda sätt. Jag älskar verkligen filmen. En tre-kamp. 1. Vad heter klubben? Kommer inte på det nu faktiskt. 2. Vad och varför heter Camilla i Diane´s dröm? Camilla heter Diane i sin dröm, varför ? Antagligen för att hon vill vara som hon. Det är ju en dröm, så namnen på de flesta är fel. 3. Och vad är det absolut sista ordet som sägs i filmen? Tror det är "silencio". Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 31 December, 2003 Report Share Skriven 31 December, 2003 Jag kör på en ny... Nu har jag sett Mulholland Drive igen. Och jag måste säga att jag gillar verkligen klubben dom går till. Så grymt och kraftfullt, speciellt sången som framförs på ett lite udda sätt. Jag älskar verkligen filmen. En tre-kamp. 1. Vad heter klubben? Kommer inte på det nu faktiskt. 2. Vad och varför heter Camilla i Diane´s dröm? Camilla heter Diane i sin dröm, varför ? Antagligen för att hon vill vara som hon. Det är ju en dröm, så namnen på de flesta är fel. 3. Och vad är det absolut sista ordet som sägs i filmen? Tror det är "silencio". Den sista har du rätt på, men nummer 2 får vi nog ta och diskutera lite om... Men det börjar dra ihop sig här nu, så jag hoppas vi kan ta detta nästa år... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 31 December, 2003 Author Report Share Skriven 31 December, 2003 Camilla heter ju Rita i Dianes dröm, eller hur var det. Berodde väl på att hon såg den där affischen med Rita Heyworth (stavning?!?!) Heter inte stället La pampas, eller något sådant...argh nej jag kommer inte ihåg...argh Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 31 December, 2003 Report Share Skriven 31 December, 2003 Camilla heter ju Rita i Dianes dröm, eller hur var det. Berodde väl på att hon såg den där affischen med Rita Heyworth (stavning?!?!) Heter inte stället La pampas, eller något sådant...argh nej jag kommer inte ihåg...argh Du har så rätt roadie, Camilla fick namnet Rita just som du sa. Jag hajade inte riktigt vad Czech spånade om, men det tar vi reda på nästa år som sagt... La pampas vad det inte. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
horizonflower Skriven 31 December, 2003 Report Share Skriven 31 December, 2003 1. Vad heter klubben? Har för mig att den också hette Silencio. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 1 Januari, 2004 Report Share Skriven 1 Januari, 2004 1. Vad heter klubben? Har för mig att den också hette Silencio. Ja, det var ju i och för sig Club Silencio. Så det får väl bli rätt... Och med facit i hand så kör du vidare horizonflower. Jag hoppas inte Czechflash har några invändningar, för han hade faktiskt fel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 1 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 1 Januari, 2004 Javisst, jag hade fel *ler* Men Diane (Naomi Watts) ser sig själv som Camilla (hennes karaktär), även om namnet är Rita. Rita Hayworth var ju en känd skådespelerska förr i tiden. Hur som helst, Rita var det du var ute efter, men jag tänkte på vem hon (Camilla i drömmen) var i Dianes dröm. Äh, jag förvirrar bara mig själv, hehe. Jag hade fel, blandar ihop namnen, men vet vad jag själv tänker Bara jag som vet svaret, precis som David Lynch ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
horizonflower Skriven 1 Januari, 2004 Report Share Skriven 1 Januari, 2004 Kör mera Lynch (en lätt): Vilket instrument spelar Fred Madison i Lost Highway? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.