Fat Hobbit Skriven 30 Januari, 2004 Report Share Skriven 30 Januari, 2004 Tror på Bond du Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 30 Januari, 2004 Report Share Skriven 30 Januari, 2004 Tror på Bond du ...Va? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
efa Skriven 15 Februari, 2004 Report Share Skriven 15 Februari, 2004 För enkelt kanske, men hur är nästa fyra repliker? -- Who's motorcycle is this? -- It's a chopper baby. -- Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 15 Februari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 15 Februari, 2004 För enkelt kanske, men hur är nästa fyra repliker? -- Who's motorcycle is this? -- It's a chopper baby. -- Kommer inte riktigt ihåg, men ungefär såhär: - Who's chopper is this? - It's Zed's. - Who's Zed? - Zed's dead, baby, Zed's dead. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
efa Skriven 15 Februari, 2004 Report Share Skriven 15 Februari, 2004 Stämmer bra! (Helt korrekt hade varit "Zed's" utan "It's".) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 15 Februari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 15 Februari, 2004 Stämmer bra!(Helt korrekt hade varit "Zed's" utan "It's".) OK, tackar. Ny fråga: Vad var Citizen Kanes förnamn? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vincent Skriven 15 Februari, 2004 Report Share Skriven 15 Februari, 2004 Charles Foster Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 16 Februari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 16 Februari, 2004 Charles Foster Ja då, det stämmer bra, det. Din tur, Vincent. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vincent Skriven 16 Februari, 2004 Report Share Skriven 16 Februari, 2004 (ändrad) Ok. I Lynch filmer kan man hitta samma saker lite då och då. T ex använder han sig av samma nummer på lägenheter och dörrar i Eraserhed, Lost highway och Blue Velvet(inte så tydligt i Lost Highway som i de andra filmerna), kanske fler filmer som jag inte har lagt märke till. Vilket är nummret? Ändrad 16 Februari, 2004 av Vincent Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 27 Februari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 27 Februari, 2004 (ändrad) Sorry Vincent. Varken jag eller de andra verkar kunna din fråga, så jag kör på en ny. I Taxi Driver kan man se Martin Scorsese i en liten biroll. Vem spelar han? Ändrad 27 Februari, 2004 av Greenleaf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 27 Februari, 2004 Author Report Share Skriven 27 Februari, 2004 Sorry Vincent. Varken jag eller de andra verkar kunna din fråga, så jag kör på en ny. I Taxi Driver kan man se Martin Scorsese i en liten biroll. Vem spelar han? En taxikund som snackar om att mörda sin fru. Tycker han gör det med intensitet och trovärdighet Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 27 Februari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 27 Februari, 2004 Sorry Vincent. Varken jag eller de andra verkar kunna din fråga, så jag kör på en ny. I Taxi Driver kan man se Martin Scorsese i en liten biroll. Vem spelar han? En taxikund som snackar om att mörda sin fru. Tycker han gör det med intensitet och trovärdighet Ja det stämmer. Din tur Roadwarrior Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 27 Februari, 2004 Author Report Share Skriven 27 Februari, 2004 Okej Vilken gangsterfilm anses vara den första? Och vilket år kom den....den får ni at bita i Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 27 Februari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 27 Februari, 2004 Okej Vilken gangsterfilm anses vara den första? Och vilket år kom den....den får ni at bita i Chansar på Scarface av Howard Hawks. 1932. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 27 Februari, 2004 Author Report Share Skriven 27 Februari, 2004 Nej men det är oerhört nära. Filmen som sägs ha skapat själv gangstergenren kom 1930 och heter Little Caesar med Edward G robinsson men den allra första filmen som sägs vara gangsterfilm kom mycket tidigare..tror inte sp många kan det Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.