Jump to content

Filmfrågesport

roadwarrior

Rekommenderade inlägg

• Svar 1,5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det stora tågrånet kan man nog inte kalla gangster, men jag chansar ändå på det...

Den kom 1903 tror jag.

Hmm det är inte det jag menade men Det stora tågrånet tillhör iallafall genren crimefilm så jag låter dig få rätt för det även om det inte riktigt är samma sak.

Filmen jag tänkte på är The musketeers of pig valley som kom runt 1912-13 (om jag inte minns fel). Den första moderna gangsterfilmen var Underworld 1927 enligt många och den första ljudgangsterfilmen är The lights of new york. Håller på med ett arbete om detta så... :D

Det stora tågrånet kan man nog inte kalla gangster, men jag chansar ändå på det...

Den kom 1903 tror jag.

Hmm det är inte det jag menade men Det stora tågrånet tillhör iallafall genren crimefilm så jag låter dig få rätt för det även om det inte riktigt är samma sak.

Filmen jag tänkte på är The musketeers of pig valley som kom runt 1912-13 (om jag inte minns fel). Den första moderna gangsterfilmen var Underworld 1927 enligt många och den första ljudgangsterfilmen är The lights of new york. Håller på med ett arbete om detta så... :D

smartass... <_<

Ok, då kommer nästa fråga här då:

I slutet av 60-talet mördades en känd regissörs fru av Charles Mansons mördarsekt, vem var regissören?

• Filmstar

Jag vet att det är rätt svar. Har för mig att de var ute efter honom också, men han var bortrest. Har också för mig att hon väntade hans barn...Det lär ha varit ett riktigt blodbad (har också för mig att några vänner var på besök och att de alla strök med). Starkt att kunna komma tillbaka på det sätt han gjorde !

Den kom 1903 tror jag.

smartass... <_>

It's good to be the king B)

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...