Vincent Skriven 28 Februari, 2004 Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Det stora tågrånet kan man nog inte kalla gangster, men jag chansar ändå på det... Den kom 1903 tror jag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 28 Februari, 2004 Author Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Det stora tågrånet kan man nog inte kalla gangster, men jag chansar ändå på det... Den kom 1903 tror jag. Hmm det är inte det jag menade men Det stora tågrånet tillhör iallafall genren crimefilm så jag låter dig få rätt för det även om det inte riktigt är samma sak. Filmen jag tänkte på är The musketeers of pig valley som kom runt 1912-13 (om jag inte minns fel). Den första moderna gangsterfilmen var Underworld 1927 enligt många och den första ljudgangsterfilmen är The lights of new york. Håller på med ett arbete om detta så... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 28 Februari, 2004 Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Det stora tågrånet kan man nog inte kalla gangster, men jag chansar ändå på det... Den kom 1903 tror jag. Hmm det är inte det jag menade men Det stora tågrånet tillhör iallafall genren crimefilm så jag låter dig få rätt för det även om det inte riktigt är samma sak. Filmen jag tänkte på är The musketeers of pig valley som kom runt 1912-13 (om jag inte minns fel). Den första moderna gangsterfilmen var Underworld 1927 enligt många och den första ljudgangsterfilmen är The lights of new york. Håller på med ett arbete om detta så... smartass... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vincent Skriven 28 Februari, 2004 Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Hmm det är inte det jag menade men Det stora tågrånet tillhör iallafall genren crimefilm så jag låter dig få rätt för det även om det inte riktigt är samma sak. Ok, då kommer nästa fråga här då: I slutet av 60-talet mördades en känd regissörs fru av Charles Mansons mördarsekt, vem var regissören? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 28 Februari, 2004 Moderator Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Roman Polanski? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 28 Februari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Jag vet att det är rätt svar. Har för mig att de var ute efter honom också, men han var bortrest. Har också för mig att hon väntade hans barn...Det lär ha varit ett riktigt blodbad (har också för mig att några vänner var på besök och att de alla strök med). Starkt att kunna komma tillbaka på det sätt han gjorde ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vincent Skriven 28 Februari, 2004 Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Roman Polanski? Rätt som sagt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 28 Februari, 2004 Moderator Report Share Skriven 28 Februari, 2004 OK. John Madden regisserade, Gwyneth Paltrow hade den kvinnliga huvudrollen och Ben Affleck hade en biroll. Vilken är filmen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 28 Februari, 2004 Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Kan bara en Madden-film (som jag dock inte sett), Shakespeare In Love? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 28 Februari, 2004 Moderator Report Share Skriven 28 Februari, 2004 (ändrad) Det är helt korrekt! (tänkte att Affleck kunde ge lite huvudbry, det är inte den första man tror ska vara med i en sån film!) Jag kan rekommendera att du ser den, filmen är genial! Ändrad 28 Februari, 2004 av Manetheren Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 28 Februari, 2004 Report Share Skriven 28 Februari, 2004 Jag chansade bara, så det där med Affleck gjorde inte så mycket. Ny fråga: Jag är så trött nu, så jag orkar inte komma på något bättre.... Nämn minst tre Beatles-filmer, alltså spelfilmer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 29 Februari, 2004 Report Share Skriven 29 Februari, 2004 Yellow Submarine, Help! och A Hard Day's Night Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 29 Februari, 2004 Report Share Skriven 29 Februari, 2004 Helt rätt. Din tur. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 29 Februari, 2004 Author Report Share Skriven 29 Februari, 2004 Det stora tågrånet kan man nog inte kalla gangster, men jag chansar ändå på det... Den kom 1903 tror jag. Hmm det är inte det jag menade men Det stora tågrånet tillhör iallafall genren crimefilm så jag låter dig få rätt för det även om det inte riktigt är samma sak. Filmen jag tänkte på är The musketeers of pig valley som kom runt 1912-13 (om jag inte minns fel). Den första moderna gangsterfilmen var Underworld 1927 enligt många och den första ljudgangsterfilmen är The lights of new york. Håller på med ett arbete om detta så... smartass... <_>It's good to be the king Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 29 Februari, 2004 Report Share Skriven 29 Februari, 2004 Under inspelningen av filmen Plan 9 From Outer Space dog en av huvudrollsinnehavarna... hur löste man detta problem? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.