Lestat Skriven 29 Februari, 2004 Report Share Skriven 29 Februari, 2004 Det stora tågrånet kan man nog inte kalla gangster, men jag chansar ändå på det... Den kom 1903 tror jag. Hmm det är inte det jag menade men Det stora tågrånet tillhör iallafall genren crimefilm så jag låter dig få rätt för det även om det inte riktigt är samma sak. Filmen jag tänkte på är The musketeers of pig valley som kom runt 1912-13 (om jag inte minns fel). Den första moderna gangsterfilmen var Underworld 1927 enligt många och den första ljudgangsterfilmen är The lights of new york. Håller på med ett arbete om detta så... smartass... It's good to be the king Sa Mel Brooks i filmen History of the World: Part I... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 10 Mars, 2004 Report Share Skriven 10 Mars, 2004 Vad heter filmen som Jessica Lange har huvudrollen i, där hon råkar ut för något som tack och lov inte vad jag vet är tillåtet idag? Och om ni också vet vad hon råkar ut för, så rekommenderar jag att ni använder er av spoilertaggen. Med tanke på att det skulle kunna förstöra för dom som inte sett denna fantastiska film. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 10 Mars, 2004 Filmstar Report Share Skriven 10 Mars, 2004 Vad heter filmen som Jessica Lange har huvudrollen i, där hon råkar ut för något som tack och lov inte vad jag vet är tillåtet idag? Och om ni också vet vad hon råkar ut för, så rekommenderar jag att ni använder er av spoilertaggen. Med tanke på att det skulle kunna förstöra för dom som inte sett denna fantastiska film. Är inte det lite svårt att veta, när man inte får reda på vad hon råkar ut för? Chansar vilt på Frances eftersom hon är med i den filmen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 10 Mars, 2004 Report Share Skriven 10 Mars, 2004 Vad heter filmen som Jessica Lange har huvudrollen i, där hon råkar ut för något som tack och lov inte vad jag vet är tillåtet idag? Och om ni också vet vad hon råkar ut för, så rekommenderar jag att ni använder er av spoilertaggen. Med tanke på att det skulle kunna förstöra för dom som inte sett denna fantastiska film. Är inte det lite svårt att veta, när man inte får reda på vad hon råkar ut för? Chansar vilt på Frances eftersom hon är med i den filmen. Verkade inte som det eftersom du chansade rätt. Och vad hon råkar ut för som jag tycker är vidrigt, kan du se här vad jag menar. SPOILER Lobotomi Spoiler slut Och dom som inte sett den här filmen som är bra, ska inte kolla in spoilern. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 10 Mars, 2004 Filmstar Report Share Skriven 10 Mars, 2004 Verkade inte som det eftersom du chansade rätt. Och vad hon råkar ut för som jag tycker är vidrigt, kan du se här vad jag menar. SPOILER Lobotomi Spoiler slut Och dom som inte sett den här filmen som är bra, ska inte kolla in spoilern. Aha, ok då gissade jag rätt. Oj, det var en ganska otrevlig grej. Ärligt talat så har jag inte sett filmen utan jag bara chansade på någon film som hon var med i Nästa fråga: Jag fortsätter på ämnet Jessica Lange. Den här blir otroligt lätt. När man läser hennes efternamn så kommer man att tänka på en annan person i filmvärlden eftersom efternamnen påminner mycket om varandras. Vem tänker jag på då? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 10 Mars, 2004 Report Share Skriven 10 Mars, 2004 Lars Von Trier Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 11 Mars, 2004 Filmstar Report Share Skriven 11 Mars, 2004 Lars Von Trier Det är fel. Det är inte så långsökt som du tror. Tips: Tysk som var mest aktiv när filmerna fortfarande bestod av två färger och ett par nyanser... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 11 Mars, 2004 Report Share Skriven 11 Mars, 2004 Fritz Lang? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 11 Mars, 2004 Filmstar Report Share Skriven 11 Mars, 2004 Fritz Lang? Det stämmer. En av hans största filmer som han har regisserat är även Metropolis som alla här på forumet ska se! Din tur, svampen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 11 Mars, 2004 Report Share Skriven 11 Mars, 2004 (ändrad) Såg den på cinemateket och har den på dvd så jag är nog inte inräknad då. NY FRÅGA: Under vilken film höll Jackie Chan på att dö då han inte var nöjd med ett stunt första gången han gjorde det, varav andra gången slutade med en plastplugg i huvudet som fortfarande sitter kvar. Ändrad 11 Mars, 2004 av Tofu Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 11 Mars, 2004 Filmstar Report Share Skriven 11 Mars, 2004 Såg den på cinemateket och har den på dvd så jag är nog inte inräknad då. NY FRÅGA: Under vilken film höll Jackie Chan på att dö då han inte var nöjd med ett stunt första gången han gjorde det, varav andra gången slutade med en plastplugg i huvudet som fortfarande sitter kvar. Chansar på Rumble in the Bronx. Har för mig att han gjorde något speciellt stunt där flera gånger. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 11 Mars, 2004 Report Share Skriven 11 Mars, 2004 nope. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
phatzui Skriven 11 Mars, 2004 Report Share Skriven 11 Mars, 2004 (ändrad) Såg den på cinemateket och har den på dvd så jag är nog inte inräknad då. NY FRÅGA: Under vilken film höll Jackie Chan på att dö då han inte var nöjd med ett stunt första gången han gjorde det, varav andra gången slutade med en plastplugg i huvudet som fortfarande sitter kvar. Chansar på Rumble in the Bronx. Har för mig att han gjorde något speciellt stunt där flera gånger. där bröt han "bara" foten jag chansar på Drunken Master (I) Ändrad 11 Mars, 2004 av phatzui Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 11 Mars, 2004 Report Share Skriven 11 Mars, 2004 Då sägr jag City Hunter för att få vara med i leken! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alessandro Skriven 11 Mars, 2004 Report Share Skriven 11 Mars, 2004 Fast han bröt iallfall foten i Rumble in the Bronx...kanske inte fick en plastplugg in opererad... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.