Jump to content

*Struntsnack om film*


Plox

Rekommenderade inlägg

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Czech: Japp, kommer lite snabbrecensioner under morgondagen. Både Thief och L'appartement är inräknade bland dem.

 

Rilopoz: Haha njä. Har ju varit ledig idag och hunnit se, L'appartement (gillade skarpt), Paprika (tillhör inte vanligheterna men jag gav upp efter en timme, urusel "film") och i detta nu ser jag Dog Soliders. Så 3 filmer kommer det att bli idag, eller ja 2,5 så vi kan säga att du tog hem det idag. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Czech: Japp, kommer lite snabbrecensioner under morgondagen. Både Thief och L'appartement är inräknade bland dem.

Bugar och bockar ! Då har jag något intressant att läsa på jobbet imorgon :up:

 

Förresten, trist att det inte gick att driva eget (iaf tillräckligt bra för att fortsätta). Vet att du hade fullt upp där ett tag, men trodde att du fortfarande höll på med det bara att du hade mer tid över nu. Antar att du trivs bättre med din vardag som det är nu när du har tid över till annat (läs: film) och inte bara slita på jobbet.

Link to comment
Share on other sites

Jo det var lite trist, men 2-3 år utan fritid och lön fick räcka för mig. Nu är jag tillbaka på samma gamla tråkiga kontorsjobb, men det är skönt med en månadslön och ett 8-17 jobb.

 

Men det var helt klart en stor erfarenhet och jag ångrar den inte. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag såg Twilight: New Moon tidigare idag. Den var verkligen inte bra, en klar försämring från första. Jag störde mig extremt på musiken. Men det jag vill få fram är att man ska inte döma Kristen Stewart för hennes "dåliga" prestationer i dessa filmer, utan snarare manusförfattaren. Hon är egentligen en mycket duktig skådespelare, vilket syns i många av hennes mindre filmer. Hur som helst tycker jag att det är kul att ha sett den eftersom den skapat sådan hysteri runt omkring. Jag blev iaf hyfsat underhållen för stunden men det är inte något som jag kommer komma ihåg.

Link to comment
Share on other sites

Czech: Japp, kommer lite snabbrecensioner under morgondagen. Både Thief och L'appartement är inräknade bland dem.

 

Rilopoz: Haha njä. Har ju varit ledig idag och hunnit se, L'appartement (gillade skarpt), Paprika (tillhör inte vanligheterna men jag gav upp efter en timme, urusel "film") och i detta nu ser jag Dog Soliders. Så 3 filmer kommer det att bli idag, eller ja 2,5 så vi kan säga att du tog hem det idag. ;)

Skriv gärna vad som var så dåligt av det du såg av Paprika, då det var kul med en så pass kraftig sågning av dig. Jag har inte sett den och vad jag har förstått är det en populär animéfilm som ska vara lite flummig, åt Mulholland Drive-hållet?

 

Angående Twilight så kommer jag att se den första filmen snart - i bluray-kvalitet, så att filmens värde stiger något ifall den är jobbig i övrigt.

 

Förresten kan jag nämna mina tre filmnyårslöften för detta år. Jag ska:

 

1, ...försöka se minst fyra-fem filmer i veckan (istället för nuvarande två eller tre)

2, ...försöka avverka 200 filmer på imdb:s 250-lista

3, ...se fler dåliga filmer, så att jag kan göra en "topp 10 - årets sämsta filmer" när 2010 löpt ut. B)

Link to comment
Share on other sites

Men det jag vill få fram är att man ska inte döma Kristen Stewart för hennes "dåliga" prestationer i dessa filmer, utan snarare manusförfattaren. Hon är egentligen en mycket duktig skådespelare, vilket syns i många av hennes mindre filmer.

Det kanske är sant att hon är bättre annars, hon är okej i Into the Wild vet jag. I Twilight behöver hon inte spela bra eftersom målgruppen för filmerna inte vet vad skådespeleri är för något. Regissörerna gjorde förmodligen ofta som Ed Wood och körde en tagning per scen och lät det sedan vara. Särskilt Chris Weitz som regisserade New Moon visste ju att filmen skulle dra in hur mycket pengar som helst och älskas av fansen även om den är extremt dålig på alla plan.

Link to comment
Share on other sites

Det kanske är sant att hon är bättre annars, hon är okej i Into the Wild vet jag. I Twilight behöver hon inte spela bra eftersom målgruppen för filmerna inte vet vad skådespeleri är för något. Regissörerna gjorde förmodligen ofta som Ed Wood och körde en tagning per scen och lät det sedan vara. Särskilt Chris Weitz som regisserade New Moon visste ju att filmen skulle dra in hur mycket pengar som helst och älskas av fansen även om den är extremt dålig på alla plan.

 

Jag tycker hon är bra i Into the Wild, inte hennes bästa dock. Ta en titt på Speak från 2004 och se om du ändrar uppfattningen då. Jag har sällan blivit så berörd av en persons skådespel som jag blev i den filmen.

 

Jag kan hålla med om att hon inte behöver spela bra i Twilight-filmerna, och ärligt talat tror jag inte hon bryr sig om att försöka göra det heller.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Vad glad jag blir när jag ser en film som jag inte vet så mycket om och som överraskar stort. Det var precis vad som hände när jag såg Un prophète för ett tag sen. Kommer definitivt vara bland de nominerade till bästa utländska film på Oscarsgalan, enligt mig borde den även vara given bland bästa film överhuvudtaget, men det lär den inte bli. Och det är tveksamt om den kommer vinna för bästa utländska film då Det vita bandet verkar vara mest omtyckt, men som jag tyckte var klasserna sämre (även om den är mer konstnärlig).

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Skriv gärna vad som var så dåligt av det du såg av Paprika, då det var kul med en så pass kraftig sågning av dig. Jag har inte sett den och vad jag har förstått är det en populär animéfilm som ska vara lite flummig, åt Mulholland Drive-hållet?

Mm, Satoshi Kons filmer är bra och skumma. Perfect Blue (4-/5) har nog mer av Mulholland Drive-känsla. Paprika (3+/5) är väldigt flummig men bra. Och då snackar jag inte om skitfilmen Paprika, som Plox hade sett. ;)

Link to comment
Share on other sites

http://www.filmsnack.se/index.php?s=&s...st&p=135495 ;)

 

Men ja, det är fruktansvärt roligt. Skrattade åt det senast idag. Min favorit är Ake Ully.

 

Gissade på att någon lagt upp det. Fantastiskt även om jag inte sett filmen och antagligen inte kommer se den. Tycker det går igen i mycket med stora produktioner. Nästan som om det faktiskt finns en "magisk" formell för att få pengar i i fickan. En tilltalande och inte allt för utmanande historia med händelser och karraktärer man sympatiserar med. En märkbar och utpekad skillnad mellan gott och ont. En sjuhälsikes massa påkostade effekter och sen paketera det snyggt och sälja det till jul.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...