Jump to content

*Struntsnack om OS*


KurosawaLeoneKubrick

Rekommenderade inlägg

  • Moderator

Får gratulera det svenska laget till OS-guldet. Du har lagt upp strategin rätt under turneringen den har gången, och inte gått ut för hårt som i de tidigare mästerskapen. Kanske det straffade sig för finland att gå ut så hårt redan i grundspelet.

Är mycket överraskad över att Sverige tog guldet, trodde verkligen inte det. Spelet har inte varit nåt vidare i grundspelet. Har inte sett slutspelets matcher, bara delvis. Idag satt jag i bilen på väg hem från Umeå och lyssnade till en lyrisk, gråtande Lasse Granqvist på radiosporten. Det är en upplevelse bara det! :D

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 304
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Måste säga att KLK varit extremt osynlig senaste tiden.

 

Kula som fan att tre kronor vann men jag känner inte sån där superglädje som man gjort vid tidigare guld som de tagit eller som tagits i detta OS... faktiskt.

Lite beror det på att jag tycker lagen i övrigt var mycket sämre. USA var helt usla och tjeckien var inte alls bra och Kanada kunde inte göra mål. Men det var kul och det var kul att sverige för en gångs skull fick ha rejält flyt i OS.

 

Och nu är festen och min semester över SUCK!

 

Men jag gjorde ändå ganska bra ifrån mej tycker jag. Tog juh 14 medaljer :D

Link to comment
Share on other sites

Kl 14 imorn söndag.

 

Har du kunna sett skidskytte med Magdalena som bisittare då?

 

Öhm, ja... Jag har sett kommentaren till skidskyttet med Magdalena. Jag visste fan inte att hon kunde prata tyska. Fast det tog ju ett tag innan jag fattade att det var hon, och skidskytte heter biathlon pa tyska.

 

Vaknade perfekt pa söndag, för jag hade ingen aning om när hockeyn var (glömde kolla in här) och när jag slog pa tvn hade det precis börjat.

Fy fan vilken skojig match att se!

 

Och sen var det ju bara att kaxig som fan dansa ner i köket och fraga vilka det var som vann OS-guldet i herrarnas ishockey. Jag fick till svar att Tyskland vann OS. *sucka* Men har inte Sverige gjort ett äckligt bra Vinter-OS?

Link to comment
Share on other sites

Öhm, ja... Jag har sett kommentaren till skidskyttet med Magdalena. Jag visste fan inte att hon kunde prata tyska. Fast det tog ju ett tag innan jag fattade att det var hon, och skidskytte heter biathlon pa tyska.

 

Vaknade perfekt pa söndag, för jag hade ingen aning om när hockeyn var (glömde kolla in här) och när jag slog pa tvn hade det precis börjat.

Fy fan vilken skojig match att se!

 

Och sen var det ju bara att kaxig som fan dansa ner i köket och fraga vilka det var som vann OS-guldet i herrarnas ishockey. Jag fick till svar att Tyskland vann OS. *sucka* Men har inte Sverige gjort ett äckligt bra Vinter-OS?

 

Jo hon är visst en hejare på tyska. Har gjort intervjuer åt svt med tyska skidskyttar har jag för mej. Hmm undra om hon hade samma tyskalärare som jag :rolleyes: Minns en riktig mening på tyska (tror jag) Fast det är hyffsat lätt att förstå om det inte snackas för fort.

 

Sverige var overkligt bra i detta OS. Och hmm bryr sig tyskarna om hockey egentligen. Dom är ju så kass på det.

Link to comment
Share on other sites

Sverige imponerade STORT detta OS.. å ang Henke Lundqvist.. vi som bor i Göteborg å hör honnom intervjuas av vår lokala radio station.. tycker nog bara mer å mer om honnom för varje gång.. ödmjukare kille får man faen leta efter..

 

själv gillar jag Boston Bruins för att pebben lirar där samt att det finns en massa Irländare i Boston.. Men NY Rangers e minst lika favo.. :up:

Link to comment
Share on other sites

Minns en riktig mening på tyska (tror jag) Fast det är hyffsat lätt att förstå om det inte snackas för fort.

 

Sverige var overkligt bra i detta OS. Och hmm bryr sig tyskarna om hockey egentligen. Dom är ju så kass på det.

 

Vilken mening? Och tyska är väl rätt lätt att fatta bara man har ett litet grundvokabulär. Sen finns det ju ord som man gar helt bet pa ocksa, men sa är det i alla sprak.

 

Ja, trodde väl att det var sa! Men om just det faktumet bryr sig ingen jävel i det här huset. Och hockeyn blev ju bara bortpetad, antagligen just för att tyskland inte ens kom i närheten av nat i den grenen. Har dom ens ett lag?

Link to comment
Share on other sites

Har dom ens ett lag?

 

Jodå dom har ett lag och på 8o talet var dom ganska hyfsade. Det var liksom tre skikt inom hockeyn då.

Topplagen typ sverige, usa , sovjet, tjeckoslovakien, canada och finland.

Sen var det Tyskland

och sen var det resten.

 

Ja ska sanningen fram låg väl kanske Sovjet för sig själv ett tag där i toppen också. Så frågar man mej vilket hockeyguld som var roligast så säger jag nog 87 eftersom det vår då man bröt öststats muren. Men det är jag det.

 

"Die sonne scheint unt die mädchen sind glücklich"

Med stor reservation för stavning.

 

Nej jag kan en mening till

"Enchuldigung ich bin spät" (stavningen ?) :D

Den fick man av någon anledning ofta säga. hmmm :smartass:

Link to comment
Share on other sites

"Die sonne scheint unt die mädchen sind glücklich"

Med stor reservation för stavning.

 

Nej jag kan en mening till

"Enchuldigung ich bin spät" (stavningen ?) :D

Den fick man av någon anledning ofta säga. hmmm :smartass:

Jo, stavningen gar väl an, men perfekt är det inte. Och jag skulle hellre säga "Entschuldigen dass ich spät gekommen bin" eftersom "ursäkta, jag är sen" är rätt självklart när man tragglar in i klassrummet försent.

Ja, du bist ein böse junge Ingo!

 

...läste tyska i fem och ett halvt år men kan faaaan ingenting....

Har ocksa läst tyska sa länge, men kunde fan inget heller. Eller det vara bara fem ar i Sverige, resten är pa plats. Fattade ju allt när jag kom hit, men kunde inte säga flaska. Det gick över pa nan vecka!

jag gissar på att det Ingo skrev först betyder ngt i stil med... solen skiner och madamm synd klockspel...

 

jag kan oxå lite tyska.. Ich bin eine gabelstapler mekanicher.. oxå reservation för stavning.. å jag har inte ens läst tyska :P

Du gissar lite fel. Det betyder "solen skiner och flickorna är glada".

 

Sen kan jag ju roa mig med att snacka dynga pa tyska, men eftersom ingen här fattar ända sa finns det ingen poäng med det. Tysksprakig film som jag sett och som var mysig var "Prinsessan + krigaren"... Orka recensera.

 

Sen är ju Tyskland och sport ett intressant ämne, även om de inte kan spela hockey. Hela landet är ju redan nu fotbollsgalet inför VM i sommar. Det spelas till och med nagra värdelösa matcher här i Hamburg, som till exempel Ukraina mot Kazakstan. Jävligt spännande hörrödu...

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...