Jump to content

Terminator 4


Mattias Nordin

Rekommenderade inlägg

Om man ska sammanfatta Terminatior Salvation så var den ju fruktansvärt överdriven och relativt rörig i hela filmen.

 

Dock så var skådespeleriet väldigt bra enligt mig, och den var okej att ligga och slappa med framför tvn om natten.

 

Filmen, allt som allt, får enligt mig en stark 6:a, eller en svag 7:a. Det är ju som allt annat, en personlighetssak vad man tycker om filmerna.

 

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Om man ska sammanfatta Terminatior Salvation så var den ju fruktansvärt överdriven och relativt rörig i hela filmen.

 

Dock så var skådespeleriet väldigt bra enligt mig, och den var okej att ligga och slappa med framför tvn om natten.

 

Filmen, allt som allt, får enligt mig en stark 6:a, eller en svag 7:a. Det är ju som allt annat, en personlighetssak vad man tycker om filmerna.

 

Mvh.

Det är ju en SciFi-film med action i framtidmiljö, så man kan inte förvänta sig allt för mycket realism. Men jag håller med om att det kändes lite väl överdrivet på sina ställen - mest under en av biljakterna. Jag vet att jag tyckte att huvudrollerna hade lite väl flyt med att svinga sig upp i en helikopter eller vad det nu var. Jag minns också att jag tyckte att det var konstigt att Marcus och den där tjejen kunde undvika att bli träffade av all ammunition som avlossades, i en scen.

 

Men sånt där får man leva med i amerikanska actionfilmer så det störde mig inte så jättemycket. Filmen hade blivit bättre om actionscenerna hade mer hjärna istället för effektsmjölkande, men Salvation var en positiv upplevelse för mig och landar på en stark 3/5 i betyg. Och jag har inget emot att se den igen, vilket inte riktit var samma känsla som efter Terminator 3.

Link to comment
Share on other sites

Du tog orden ur mun på mig, och framförde dem mycket bättre ^^.

 

Jag tycker fan ändå att 1 samt 2:an är bra mycket bättre än 3:an och 4:an. Dels för att, i alla fall 1:an, är mycket mer klassiker än vad de nya filmerna är.

 

Känns bättre att kolla på 1:an än 4:an tex. Dock är detta endast vad jag tycker :)

Link to comment
Share on other sites

Salvation var inte i närheten av de två första filmerna, men bra mycket bättre än T3. Jag gillade den överraskande mycket, riktigt trevlig bioupplevelse må jag säga och anser nog kritiken den fått utstå varit i överkant. Betyget landade på en något svajig fyra.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...