Chrisse74 Skriven 23 Februari, 2006 Report Share Skriven 23 Februari, 2006 Hejsan! Skulle vilja ha in lite filmtips på filmer i stil med The Others,och The Haunted från 1991 med Sally Kirkland. Filmer där spänningen håller i sig mesta delen av filmen, och där man verkligen kan känna obehagkänslan och kalla kårar. Några överdrivna slasher-filmer vill jag inte ha några tips på, ingår inte i min filmsmak. Trevlig kväll på er! Kram/ Chrisse. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 23 Februari, 2006 Report Share Skriven 23 Februari, 2006 Bröderna Pangs The Eye är en ganska spännande rysare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 24 Februari, 2006 Moderator Report Share Skriven 24 Februari, 2006 Chrisse, tycker nog att Shayamalans dramarysare Sjätte sinnet passar in bland de du nämner. Kan även rekommendera Dolt under ytan av min favoritregissör Robert Zemeckis, där Harrison Ford och Michelle Pfeiffer har huvudrollerna. Båda dessa filmer är mer nagelbitare än blodbad, det verkar vara sånt du är ute efter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrisse74 Skriven 24 Februari, 2006 Author Report Share Skriven 24 Februari, 2006 Tack för tipsen, men alla dessa filmer har jag tyvärr redan sett! =( Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bleichman Skriven 24 Februari, 2006 Report Share Skriven 24 Februari, 2006 Min favorit är helt klar A Tale of Two Sisters, en vacker och skrämmande skräckfilm från Sydkorea. Thailändska Shutter är obehaglig men inte särskilt nyskapande, men ett hett tips om du gillar asiatisk skräck. Ett sista tips är den japanska Kairo är också väldigt mörk film om spöken, datorer och ensamhet. Inte direkt någon Hoppa-till film men stämningen ligger tung. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 24 Februari, 2006 Report Share Skriven 24 Februari, 2006 Eller varför inte The Machinist med den alltid lysande Christian Bale? En mycket bra film, med oanade händelser. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 24 Februari, 2006 Filmstar Report Share Skriven 24 Februari, 2006 The Changeling är en av de bästa i genren. The Ring lär du ha sett, men den tål att ses om. Finns många andra, men dessa är nog de två bästa. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrisse74 Skriven 24 Februari, 2006 Author Report Share Skriven 24 Februari, 2006 Tack tack allihopa, MEN har sett dom filmerna också....det var väl attans oxå. *snyft* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 24 Februari, 2006 Filmstar Report Share Skriven 24 Februari, 2006 Ja, det finns tyvärr inte allt för många bra i genren då är ute efter. Gillar själv filmer som är mer psykologiska än blodiga. Japanska Dark Water har du säkert också sett. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 24 Februari, 2006 Report Share Skriven 24 Februari, 2006 en svensk klassiker e besökarna.. inte dålig alls faktiskt.. sen har vi en humor/skräck/rysare Club Dread .. som inte alls e lika dålig som man kan tro bara genom å kolla omslaget.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 24 Februari, 2006 Report Share Skriven 24 Februari, 2006 Hockeyfinalen på söndag. Den vet man inte hur den slutar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrisse74 Skriven 24 Februari, 2006 Author Report Share Skriven 24 Februari, 2006 ha, kul du var nu då! *s* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 24 Februari, 2006 Report Share Skriven 24 Februari, 2006 ha, kul du var nu då! *s* Nja det kommer ju att bli en jävla rysare. Det enda jag kan komma på i filmväg är Jacobs inferno fast den misstänker jag att du sett. Sen ska väl filmen Hotel vara lite twin peaks. men den har jag inte sett. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin. Skriven 1 Mars, 2006 Report Share Skriven 1 Mars, 2006 Long Time dead. Verkligen "äcklig" under hela filmen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr 80´s Skriven 31 Januari, 2007 Report Share Skriven 31 Januari, 2007 Jag kan rekommendera en bra skräckfilm och detta är ingen 80-talsfilm. American haunting är en riktigt kuslig film och bygger på en sann historia om en familj i usa på 1800-talet som blir hemsökt av ett ont väsen som ger sig på endast dottern i familjen. Sedan har vi en skräckfilm till som också är baserad på en sann historia som heter Besatt: the exorcism of Emily Rose och är en av dom bättre filmerna i den här genren. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.