Jump to content

Tips på spännande rysare/spökfilmer?

Chrisse74

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Skulle vilja ha in lite filmtips på filmer i stil med The Others,och The Haunted från 1991 med Sally Kirkland.

Filmer där spänningen håller i sig mesta delen av filmen, och där man verkligen kan känna obehagkänslan och kalla kårar.

Några överdrivna slasher-filmer vill jag inte ha några tips på, ingår inte i min filmsmak.

Trevlig kväll på er!

Kram/ Chrisse. :)

• Moderator

Chrisse, tycker nog att Shayamalans dramarysare Sjätte sinnet passar in bland de du nämner. Kan även rekommendera Dolt under ytan av min favoritregissör Robert Zemeckis, där Harrison Ford och Michelle Pfeiffer har huvudrollerna.

Båda dessa filmer är mer nagelbitare än blodbad, det verkar vara sånt du är ute efter.

Min favorit är helt klar A Tale of Two Sisters, en vacker och skrämmande skräckfilm från Sydkorea.

Thailändska Shutter är obehaglig men inte särskilt nyskapande, men ett hett tips om du gillar asiatisk skräck.

Ett sista tips är den japanska Kairo är också väldigt mörk film om spöken, datorer och ensamhet. Inte direkt någon Hoppa-till film men stämningen ligger tung.

• 10 months later...

Jag kan rekommendera en bra skräckfilm och detta är ingen 80-talsfilm. American haunting är en riktigt kuslig film och bygger på en sann historia om en familj i usa på 1800-talet som blir hemsökt av ett ont väsen som ger sig på endast dottern i familjen.

Sedan har vi en skräckfilm till som också är baserad på en sann historia som heter Besatt: the exorcism of Emily Rose och är en av dom bättre filmerna i den här genren.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...