Michael Myers Skriven 8 Mars, 2006 Report Share Skriven 8 Mars, 2006 Mjo.. jag har börjat gå hos ASA = Anonoyma Smiley Användare.. det har hjälpt en del.. men man faller lätt tebax i fel mönster.. *sad* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 8 Mars, 2006 Report Share Skriven 8 Mars, 2006 Så jävla bra det du skrev, Michael Myers. Dom flesta som säger att Maiden suger eller "låter likadant som Hammerfall", har förmodligen bara lyssnat på Maiden i 30 sekunder eller inte alls. Längtar som fan till konserten den 17:e! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KurosawaLeoneKubrick Skriven 8 Mars, 2006 Report Share Skriven 8 Mars, 2006 6.G'n'R är defenetivt inte dåliga.. men dom kommer aldrig i närheten av Maidendessutom är Axl Rose ett jävla ufo vad jag vet.(han e skummare än dileva) så han får du nog lyssna på, på mars eller ngt.. Aldrig i närheten Maiden? På vilket sätt då? Maiden har sålt runt 40 miljoner skivor och GN'R bara runt 90.... Jag var fullständigt galen i Maiden några år tillbaka, men sedan fann jag Metallica och nu är det "Da Boss" som gäller. Kommer nog inte bli av med Bruce på ett långt tag. Mitt problem med Maiden är att de växer inte som band utan spelar samma skit om onda demoner osv. När man hör att Maiden släpper en ny skiva, då tänker man, jahapp, inget nytt i världen idag heller...C'mon, lite nytt material och jag sitter i globen november månad. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 8 Mars, 2006 Report Share Skriven 8 Mars, 2006 Mitt problem med Maiden är att de växer inte som band utan spelar samma skit om onda demoner osv. När man hör att Maiden släpper en ny skiva, då tänker man, jahapp, inget nytt i världen idag heller...C'mon, lite nytt material och jag sitter i globen november månad. nej nej nu är det AC DC du pratar om. dom låter alltid likadant. Och lokförbannat är dom grymt bra. Metallica däremot har ju totalt spårat ur och dom byter ju stil så mycket så varken dom eller nån annan vet vad dom vill. Sen snackar vi hårdrock. Hur fan kom the boss in i bilden???? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 8 Mars, 2006 Report Share Skriven 8 Mars, 2006 Sen snackar vi hårdrock. popig hårdrock Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 9 Mars, 2006 Report Share Skriven 9 Mars, 2006 KLK.. jag är ingen statistikbög så jag kan inte sägga at siffrorna du skriver är fel.. dock tvivlar jag... du är bara sur för att finland åkte på pisk i OS... spy ut din frustration över någon annan.. och snälla nämn en låt med maiden som handlar om onda demoner????? dessutom märks det att du aldrig lyssnat på maiden om du tycker allt låter likadant.. det finns ju dock en möjlighet att du är fullkomligt tondöv.. å erkänn du fann metallica när dom släppte LOAD ??? patetiskt.. håller dessutom med Ingo.. hur fan blandar du in bossen i hårdrock??? paul_stanley tackar jag blir nästan rörd.. kan hålla med dig lite där.. det jag vet som Lorenzo hört av Hammerfall var när jag hadde köpt första skiva.. å han lyssnade 5 sec på varje å sa denhäreskitdenhäreskitdenhäreskit...detta var dock 97 när plattan var rykande färsk.. å Lorre hadde mest för avsikt å såra mina känslor.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 9 Mars, 2006 Report Share Skriven 9 Mars, 2006 paul_stanley tackar jag blir nästan rörd.. kan hålla med dig lite där.. det jag vet som Lorenzo hört av Hammerfall var när jag hadde köpt första skiva.. å han lyssnade 5 sec på varje å sa denhäreskitdenhäreskitdenhäreskit...detta var dock 97 när plattan var rykande färsk.. å Lorre hadde mest för avsikt å såra mina känslor.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KurosawaLeoneKubrick Skriven 9 Mars, 2006 Report Share Skriven 9 Mars, 2006 KLK.. jag är ingen statistikbög så jag kan inte sägga at siffrorna du skriver är fel.. dock tvivlar jag... du är bara sur för att finland åkte på pisk i OS... spy ut din frustration över någon annan.. Inte "statistikbög" heller men när man ska bevisa en point så finns google en knapptryckning från mig. Faktiskt, är inte ett dug sur. Lite bitter kanske att fuskande kvacksalvare vann, men annars är det rätt så bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 9 Mars, 2006 Filmstar Report Share Skriven 9 Mars, 2006 Faktiskt, är inte ett dug sur. Lite bitter kanske att fuskande kvacksalvare vann, men annars är det rätt så bra. He he, sur. Definitivt sur. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 9 Mars, 2006 Moderator Report Share Skriven 9 Mars, 2006 Nån dag efter Maidens koncert på Ullive laddade jag hem hela koncerten, fan va pengar jag sparade. Det trista var ju bara att det inte var svensk text, då kanske man förstått nåt av kikhosterapandet Dickens son väste ur sig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 9 Mars, 2006 Author Report Share Skriven 9 Mars, 2006 spy ut din frustration över någon annan.. dessutom märks dett att du aldrig lyssnat på maiden om du tycker allt låter likadant.. å erkänn du fann metallica när dom släppte LOAD ??? patetiskt.. å Lorre hadde mest för avsikt å såra mina känslor.. Ingen bra dag på smileyinstitutet? Hehe... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KurosawaLeoneKubrick Skriven 10 Mars, 2006 Report Share Skriven 10 Mars, 2006 och snälla nämn en låt med maiden som handlar om onda demoner????? dessutom märks det att du aldrig lyssnat på maiden om du tycker allt låter likadant.. det finns ju dock en möjlighet att du är fullkomligt tondöv.. å erkänn du fann metallica när dom släppte LOAD ??? patetiskt.. håller dessutom med Ingo.. hur fan blandar du in bossen i hårdrock??? Liten fråga först bara...Ändrat texten i efterhand? Annars missade jag några delar. Menade inte exakt att låtarna handlar om demoner i för sig. Utan i helheten om Gothic grejer, Djävulen osv. Du ska veta att jag alla lyssnat genom skivor ett antal gånger. Erkänner att jag gillade tidiga materialet, men år efter år, skiva efter skiva är det samma sak som repeteras och det är jag inte allt för mycket förtjust i. Nu i efterhand tänker jag hur i helvete kunde jag någonsin gilla Maiden. Tondöv är jag inte, men allt handlar om smak. Smaken är som baken. Load??? Gå lägg dig för fan. Visst har den två riktigt riktigt bra låtar, fast är nog S&M som gör dom. Hero of the Day & Until it Sleeps är låtarna. Det var faktiskt Kill 'em all jag började med. Fast låååååååååångt efter skivan kom ut. Hur kan du komma med en kommentar som "patetisk.. :down:"? Sitter och dömer innan du ens vet svaret. Visst kan det vara surt när alla inte håller med dig. Men kom igen. Det skulle inte finnas någon demokrati i så fall. Men som sagt, Smaken är som baken. Let's all be friends! Oj tusan, min födelsedag. Ps. Bruce har inget med hårdrock att göra. Berättade bara hur smaken har ändrats för min del genom åren. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 10 Mars, 2006 Report Share Skriven 10 Mars, 2006 nej jag har inte ändrat texten.. å nej alla deras låtar handlar inte om demoner satan.. eller okulta grejjer Iron Maiden är för övrigt kända för å ha väldigt sofistikerade texter.. man kan tillochmed lära sig historia genom vissa låtar ok förlåt för det där med LOAD.. men när man hela tiden möter en viss sorts mäniskor är det lätt å sätta liknande i samma fack.. ang demokrati så vet jag inte om vi har någon i detta landet.. men orka dra sig in på politik.. däremot förstår jag inte hur man kan först lyssna in sig på maiden tycka det är bra för att några år senare tycka det är skit.. å inte fatta varför man lyssnat på dom.. sen kan jag ju förstå att "nyhetens behag" försvinner med tiden.. aja orka.. vi kan hålla på här hur länge som helst.. men du måste ju förstå att man reagerar när du klampar in i det allra heligaste.. jag höll själv på å bli hallshuggen när jag i en annan tråd sa att Woody Allen och Bob Dyllan var överskattade.. skit samma Grattis på dig din gammle galosch.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KurosawaLeoneKubrick Skriven 10 Mars, 2006 Report Share Skriven 10 Mars, 2006 Jag förstår. Lite tanklöst av mig. Ber om ursäkt. Woody Allen och Bob Dylan ÄR överskattad. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Myers Skriven 11 Mars, 2006 Report Share Skriven 11 Mars, 2006 spy ut din frustration över någon annan.. dessutom märks dett att du aldrig lyssnat på maiden om du tycker allt låter likadant.. å erkänn du fann metallica när dom släppte LOAD ??? patetiskt.. å Lorre hadde mest för avsikt å såra mina känslor.. Ingen bra dag på smileyinstitutet? Hehe... nej... *kämpa emot å skriva sad smiley* det är lättare å falla tebax i gamla vanor än man tror.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.