bosse Skriven 2 Juni, 2006 Report Share Skriven 2 Juni, 2006 det hade inte varit fel med film kategorier till forumet.. ex: Anime Krig Skräck o.s.v så man kan kika in genrer man själv gillar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 5 Juni, 2006 Report Share Skriven 5 Juni, 2006 Välkommen till filmsnack.se! Tack för förslaget. Om det finns ett allmänt intresse för det så ska jag inte sätta mig emot det. Men personligen tror jag det är bättre att köra anime-diskussioner i den tråd vi har för det ämnet. Är du enbart intresserad av tex anime så kan du söka efter trådar med "anime" så får du upp sådana ämnen. Vad tycker ni andra? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
farmor_gas Skriven 5 Juni, 2006 Report Share Skriven 5 Juni, 2006 Hade forumet varit många gånger större så det kommer väldigt många nya trådar hade det varit bra, men som det är nu känns det onödigt. Bättre med en full katagori (Filmer syftar då jag på) så man ser att här händer något än flera olika kategorier med endast ett fåtal trådar i varje. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peppy Skriven 3 Juli, 2006 Report Share Skriven 3 Juli, 2006 Hade forumet varit många gånger större så det kommer väldigt många nya trådar hade det varit bra Där har du något som som kunde varit lite bättre, men är lite svårt att fixa utan vidare. Forumet är ofta rätt dött. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Skriven 27 Augusti, 2006 Report Share Skriven 27 Augusti, 2006 Jag har en idé: Alltså, vore det inte kul att ha en särskild tråd där man kan recensera och framför allt diskutera NYA filmer, dvs filmer som går på reportoaren NU. OK jag vet att inte filmer går lika länge i alla delar av landet (eller över huvud taget alls) men på ett ungefär iallafall. Eller har vi en sån tråd redan... har vi väl inte va? <_> Blir lite lätt frustrerad när jag öppnar "Filmer du just sett - del 2" och kommer till sida fyrahundra-nånting. Kaos är bara förnamnet! Visst har tråden sin speciella charm... MEN om jag nu inte vill läsa någons iofs välskrivna recension av Cykeltjuven eller nån gammal western från 1960-talet? Utan snacka om en aktuell film. Vissa filmer får ju egna trådar typ Ormar på ett plan men det vore opraktiskt om alla alltid behövde starta nya trådar, eller hur? Vad tycker ni? Och framför allt, vad tycker Peo? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 28 Augusti, 2006 Report Share Skriven 28 Augusti, 2006 Tack för förslaget Jonas. Jag tycker recensioner av bioaktuella filmer ska in i trådar för den specifika filmen. Vill man lägga in recensionen i "Filmer du just sett" får man göra det, men länka helst ifrån filmens egen tråd. Finns ingen sådan tråd än, skapa en! Då får man en bättre diskussion om just den filmen, särskilt om det dröjer en vecka innan nästa person hinner se filmen och recensera den. Ej bioaktuella filmer kan recenseras i "Filmer du just sett" eller om det finns en tråd för den regissören eller filmgenren tex, så kan det tänkas att man lägger in recensionen där. Vi skulle iof sig kunna ha en tråd av typen "Biotips" så att det blir lättöverskådligare vilka filmer filmsnackarna gillar just nu på bio. Tar gärna emot fler synpunkter och förslag om hur vi löser detta. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Skriven 29 Augusti, 2006 Report Share Skriven 29 Augusti, 2006 Vi skulle iof sig kunna ha en tråd av typen "Biotips" så att det blir lättöverskådligare vilka filmer filmsnackarna gillar just nu på bio. Ja! Visst kan man starta nya trådar. Men det skulle bli översiktligare med en ny kategori, lättare att hitta. Varför inte så att säga dela upp "Filmer du just..." i "gamla" och "nya" där den senare tråden kan heta "Filmer du just har sett på bio - recensera och diskutera". Eller nåt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 29 Augusti, 2006 Report Share Skriven 29 Augusti, 2006 Mja, det blir väl både lättare och svårare att hitta med ditt förslag? Letar man efter recensioner för en speciell film och vill diskutera den så är väl en speciell tråd för den filmen bättre. Särskilt då om det är en omskriven film som många vill se / har sett. Vill man få biotips så håller jag med om att din lösning är bättre. Fast vi har väl en tråd för filmtips? Någon annan som har åsikter i frågan? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 14 September, 2006 Moderator Report Share Skriven 14 September, 2006 Det här är ju en diskussion som kommer och går, men jag tycker nog systemet med att bioaktuell film får egen tråd är bra och så använder man filmer du just sett...-stacken till recension av övrig film. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.