Jump to content

Batman Begins Sequel - The Dark Knight


Street

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar
Fick reda på en vän att Philip Seymore Hoffman är tänkt att spela Pingvinen i en kommande film om det nu vidarutvecklas, någon som vet om det finns planer eller bara är ett rykte utan innebörd?

 

Känns faktiskt ganska naturligt, så jag tror att det främst är ett rykte. Men det ligger nog mycket bakom det som sagt.

 

Jag såg fram emot Batman Begins, det var något nytt, mörkare, bättre. Och så blev det också. Men jag ville inte att det skulle fortsätta. Det blir bara en upprepning på det som redan gjorts, om än bättre, men jag gillar inte Batman särskilt mycket och som jag sagt tidigare vill jag att Bale och Nolan går vidare och gör andra, bättre, intressantare filmer som de lyckats med tidigare !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Svar 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jo visserligen, jag tycker också att det finns mycket som kan utvecklas, så "omgörning" är kanske fel ord. Men Batman Begins gjordes ju i syfta att bli en del av serien Batmanfilmer, vilket var väldigt kul. Om de nu gör en till film med en gammal skurk i, så blir det ju liksom ingen del kedjan som länkar ihop Batman-filmerna.

Ok, kan bli kul å se ändå, men jag kan inte låta bli att tycka att konceptet förstörs en aning.

Nja, jag är inte lika säker på att Batman Begins gjordes i syfte med att länka ihop den med de andra ilmerna - tvärtom snarare. I snacket om tvåan går Nolan så långt som att säga att de valde att plocka bort "Batman" (Förnärvarande "The dark knight") ur titeln eftersom de ville distansera sig från alla de andra tidigare Batman-filmerna.

Det här är en helt annan Batman som har väldigt lite med de tidigare filmerna att göra.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

fast en sak har de ju gemensamt som sagt, o det e att de e samme joker. En Joker som vi redan har sett besegras och dö. Nej, jag står fast vid min åsikt. Detta kommer att floppa!

[/quote

Precis som i Batman Begins, blir 2:an förmodligen lite av en "Joker Begins" - det här är ett nytt universum, ett ny skapelse, en ny tideräkning. Att försöka sätta ihop Tim Burtons filmer med Nolans ny-versioner är ungefär lika dumt som att jämföra Batman Begins med 60-tals tv-serien.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tänkte skapa lite liv i den här tråden genom att lägga upp ett antal bilder på Heath Ledger som Jokern...

joker3.jpg

joker1.jpg

 

Jag gillar inte att kläderna är dem man alltid sett, men sminket tycker jag fungerar riktigt bra. Jag hoppas verkligen att Batman: The Dark Knight inte blir för lik de gamla Batman-filmerna och speciellt den med Jokern - och att Jokern blir en mörk och tragisk figur och inte för sprallig hela tiden. Då kan det kanske nästan nå upp i Batman begins-klass...

joker2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Nu ligger den #1 på IMDB. Snacka om att jag skall se den på torsdag.

Ska se den ikväll. Men vad tusan är det som har hänt på IMDB då?? Visst, jag vet att det är en blockbustersida och att nya filmer hypas upp på topp 100 bara för att de är "inne" en kort period. Men att en film hypas hela jävla vägen upp till toppen har jag aldrig varit med om. Vafan, Gudfadern har ju legat där i typ 15 år ju...

 

Får väl hoppas att den är så bra som det verkar ikväll då ;)

Link to comment
Share on other sites

Ny medlem här. :) Såg äntligen The Dark Knight i går, som man väntat. Första halvan av filmen kändes lite trög, men det behövdes väl lite extra tid för att bygga upp Aaron Eckharts karaktär. Overall en riktigt, riktigt bra film, speciellt efter de första fyrtiofem minuterna när den väl kom igång. Heath Ledger var fullkomligt lysande; han gjorde The Joker till en underhållande, skrämmande och sanslöst galen karaktär.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...