Zephiennia Skriven 4 December, 2004 Report Share Skriven 4 December, 2004 Åh, ni får mig att minnas hockeymatcherna mellan SÄG och Tingvalla som arrangerades när jag gick i skolan... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 12 December, 2004 Report Share Skriven 12 December, 2004 Varning: Det här inlägget är totalt värdelöst och säger egentligen inget vettigt, men det var iaf kul att skriva Okej, jag har tråkigt och borde egentligen gå och lägga mig så jag tänker mest bara babbla på lite här för att ha nåt att göra tills jag bestämt mig om jag ska sitta uppe en stund till eller gå och lägga mig. För struntsnack handlar ju egentligen om allt eller om ingenting och jag platsar väl rätt bar där med det här inte sant? Dessutom tycker jag att det har vart rätt dött på senaste tiden, men det är väl inte så mycket att göra åt... Jag sitter och roar mig med mitt helvetes jävla projektarbete, och för er som är född på stenåldern (jag pekar inte ut nån, det är ni som tar åt er) så är det lite i stil med det som en gång hette specialarbete på gymnasiet, men numera fem gånger så stort och helvetiskt. Ni som har detta att se fram mot, lycka till och välj för fan nåt ni tycker är roligt. Annars går det aldrig. Jag sitter även och radar upp personer som hittills har del i min historia om Zeph, vilket blev betydligt fler än jag förväntat mig, och det kommer sakta men säker ge mig ett mindre helvete, men jag klarar mig nog. Undra om nån har skrivit ett värdelösare inlägg än det här förut? Men vad gör man inte för att sysselsätta sig själv åtminstonde en liten stund? Ah, kom på en sak till. Jag fick mitt första nya klädesplagg på ett halvår idag också, så går det när man är pank och måste tigga av morsan. Grymt snygg svart kjol i manchester från H&M blidde det. Plus en julröd tröja att ha sen. Ne, nu får jag återvända till mitt underbara skrivande, vågar jag så kanske nån intresserad krake kan få läsa nåt... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 12 December, 2004 Report Share Skriven 12 December, 2004 Jag sitter och roar mig med mitt helvetes jävla projektarbete, och för er som är född på stenåldern (jag pekar inte ut nån, det är ni som tar åt er) så är det lite i stil med det som en gång hette specialarbete på gymnasiet, men numera fem gånger så stort och helvetiskt. Ni som har detta att se fram mot, lycka till och välj för fan nåt ni tycker är roligt. Annars går det aldrig. Tack, det ska jag tänka på. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
davvie Skriven 12 December, 2004 Report Share Skriven 12 December, 2004 Håller med dig om att projektarbetet är jobbigt. Själv så har jag ett företag som tar rätt mycket tid, som projektarbete alltså, men när jag ser folk som ska skriva uppsatser och liknande är jag glad att jag inte gör något sånt iallafall. Vad handlar till projektarbete om förresten? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 12 December, 2004 Report Share Skriven 12 December, 2004 Offie : det suger verkligen fett, och tanken på att jag skulle göra nåt jag tycker är tråkigt känns bara helt jävla störd. Vad handlar till projektarbete om förresten? Fan, jag hatar den här frågan. Men jag får väl försöka ändå med förhoppningen om att det blir sista gången någonsin jag förklarat vad jag sysslat med. Jag skriver att arbete om vad man får för råd från olika håll som typ ung bortkommen författare eller vad man ska säga. Jag har möljt (läst) tre böcker i ämnet och mailat massa folk (bokförlag, författare, litteraturkritiker), dessutom surat över att de inte svarar (jag tycker dom är taskiga). Det har vart en jobbig process, men jag har lärt mig enormt mycket och jag tror inte jag hade läst de här tre om jag inte gjort det här som projektarbete. Så om någon har kört fast i nån text eller nåt liknande (dock suger jag på poesi) så skicka över den så får vi se vad vi kan hitta på. Det är bara skoj att hjälpa, speciellt nu när jag har helt nya perspektiv på saker och ting. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Lime Skriven 12 December, 2004 Report Share Skriven 12 December, 2004 Haha, specialarbetet var ju lättaste poängen någonsin. Allt jag gjorde var att sjukanmäla mig dagen innan det skulle vara inne, slängde ihop en ritning på ett torn och skrev ett A4 om det. Fick ett G. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
davvie Skriven 12 December, 2004 Report Share Skriven 12 December, 2004 Haha, specialarbetet var ju lättaste poängen någonsin. Allt jag gjorde var att sjukanmäla mig dagen innan det skulle vara inne, slängde ihop en ritning på ett torn och skrev ett A4 om det. Fick ett G. Gick du i skolan på stenårldern eller? Idag är ju projektarbetet nånting man ska hålla på med från sepember på höstterminen till att man ska redovisa i maj på vårterminen. Och hyfsat regelbundet måste man visa sitt arbete eller föra loggbok som bevisar att man arbetar lite smått med det hela tiden. Man får alltså inte dra ihop allting när det är en vecka kvar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
hannapunkt Skriven 12 December, 2004 Report Share Skriven 12 December, 2004 (ändrad) Jag tyckte faktiskt att projektarbetet var roligt, trots loggboken... Kan bero på att det var två år sen, första året de körde med projektarbete, och lärarna på min skola visste inte riktigt vad de pysslade med. Vi hade nåt möte då och då med handledaren, men vi behövde aldrig visa loggböckerna. Sen gjorde vi ett grupparbete, jag pluggade musik, så vi kombinerade slutproduktion med projektarbete, vilket innebar att vi spelade musik hela tiden, i princip, och det är ju bara kul! Sen fick jag faktiskt MVG på min slutrapport, och det är ju inte heller så tokigt... Dom har väl utvecklat det lite nu, antar jag, så till och med lärarna på min skola har bättre koll. Ändrad 12 December, 2004 av hannapunkt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Lime Skriven 12 December, 2004 Report Share Skriven 12 December, 2004 Haha, specialarbetet var ju lättaste poängen någonsin. Allt jag gjorde var att sjukanmäla mig dagen innan det skulle vara inne, slängde ihop en ritning på ett torn och skrev ett A4 om det. Fick ett G. Gick du i skolan på stenårldern eller? Idag är ju projektarbetet nånting man ska hålla på med från sepember på höstterminen till att man ska redovisa i maj på vårterminen. Och hyfsat regelbundet måste man visa sitt arbete eller föra loggbok som bevisar att man arbetar lite smått med det hela tiden. Man får alltså inte dra ihop allting när det är en vecka kvar. Det var bättre förr. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 12 December, 2004 Filmstar Report Share Skriven 12 December, 2004 (ändrad) Jag skriver att arbete om vad man får för råd från olika håll som typ ung bortkommen författare eller vad man ska säga. Jag har möljt (läst) tre böcker i ämnet och mailat massa folk (bokförlag, författare, litteraturkritiker), dessutom surat över att de inte svarar (jag tycker dom är taskiga). Det har vart en jobbig process, men jag har lärt mig enormt mycket och jag tror inte jag hade läst de här tre om jag inte gjort det här som projektarbete. Har du läst Stephen Kings On Writing? Jag har läst den själv och den är ganska givande för aspirerande författare tror jag. Kul och intressant läsning och man fick en bra inblick i hur just King skriver i alla fall. Ändrad 12 December, 2004 av Jojje Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 12 December, 2004 Report Share Skriven 12 December, 2004 Jag skriver att arbete om vad man får för råd från olika håll som typ ung bortkommen författare eller vad man ska säga. Jag har möljt (läst) tre böcker i ämnet och mailat massa folk (bokförlag, författare, litteraturkritiker), dessutom surat över att de inte svarar (jag tycker dom är taskiga). Det har vart en jobbig process, men jag har lärt mig enormt mycket och jag tror inte jag hade läst de här tre om jag inte gjort det här som projektarbete. Har du läst Stephen Kings On Writing. Jag har läst den själv och den är ganska givande för aspirerande författare tror jag. Kul och intressant läsning och man fick en bra inblick i hur just King skriver i alla fall. Nej, det har jag inte, men så har jag heller aldrig varit något fan av Stephen King. De tre jag bara plockade i hyllan på biblioteket och läste är följande: - Skriv av Bente Clod - Att skriva börjar här av Maria Gummesson, mer känd som Maria Küchen. - Skrivarbok av Siewert Carlsson Och måste jag välja en så säger jag nog att Skrivarbok är bäst, men alla har sina starka sidor och de är väldigt olika. Får väl även påminna om att det totalt kryllar av såna här böcker bara man vet vart man skall leta. De bästa är nog de som är skrivna av skrivarkurslärare som ständigt stöter på elever med diverse problem kring det hela, men sen finns det ju de som mera behandlar hur en person gör i sitt skrivande, och de kan nog avra givande de också, men man får passa sig så man inte fastnar i att skriva som någon annan istället för att nyttja sitt eget språk. Jag har iaf lärt mig att det utan tvekan är värt besväret att krångla sig igenom såna här böcker, för det finns extremt mycket avv värde att läsa i dem. Råden haglar över en och det kryllar av både små och stora övningar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
whatever Skriven 21 December, 2004 Report Share Skriven 21 December, 2004 Fortsätter diskussionen om den årliga amerikansk fotbollsmatchen som spelas mellan mitt och Whatevers gymnasium. Aja, Jonis är passé. Vi behöver inte honom längre nu när vi har en långt mycket bättre, både teknikmässigt och i storlek, lag än Hersbys fjollor. Bara så att ni andra vet så vann min skola förra året med 66-6 och då vet ni vilken klass som hans lag håller. Du vet det lika mycket som jag, Whatever, ditt lag består av 1 bra spelare och resten lallar bara runtoch vet inte ens vilken position de spelar på. Det ska bli kul att se din min när vi vinner. Då ska jag skratta! ÅRHUNDRANENAS UNDERSKATTNING ELLER VADDÅ? HAHAHAHA! VI ÅT SÖNDER ER! BOBBY OCH ALLA ANDRA SPELADE SOM GUDAR! DET FINNS BARA ETT GYMNASIUM PÅ LIDINGÖ! För er som inte fick insupa den ljuvliga stämning som rådde på matchen ska jag dra lite ramsor. En ko, en slev, en Gångsätraelev! Madrass, en dyna, en GÅNGSÄTRASLYNA En sjukdom, en smitta, en GÅNGÄTRA***** HOOLIGANS ÄR DOM BÄSTA, HEJA HEJA HEJA HERSBY! Vi ses nästa år! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 21 December, 2004 Author Filmstar Report Share Skriven 21 December, 2004 Nåja, det gick inte vägen i år, men Hersby "äta sönder" är att ta i rejält. 50-40 till den andra skolan är ju ett ganska jämnt resultat. Däremot 66-6 förra året till oss, det kan man kalla TOTALÄGNING! Nåja, Whatever kan suga på karamellen i ett år, men nästa år ska jag rulla runt på marken och skratta år honom. Glöm inte mina ramsor, som är långt mycket bättre än de som du radar upp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 22 December, 2004 Report Share Skriven 22 December, 2004 Bah...hade jag varit med och spelat hade jag tagit er alla. Ni bor ju på liiiidingö och måste ju vara klena ( ). I vår skola spelade alla ungarna No-rules-game....det var samma som ni spelade...fast utan regler...ah...the pain. För övrigt tycker jag nog att det är jobbigt att må illa.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 25 December, 2004 Report Share Skriven 25 December, 2004 Tänkte bara lite snabt redogöra för en julklapp jag fick som var högst filmrelaterad och med oerhört mycket tanke bakom. En sådan där klapp som är oerhört billig att göra men som det krävs eftertanke och lite pysselförmåga för att sammanställa. Och det blev faktiskt årets bästa julklapp... Min mor hade nämligen köpt en sådan där filmremsa på ikea, en grej men hänger upp som ser ut som typ negativ.I varje "bildruta" kunde man stoppa i ett vykort eller en bild eller var som helst. Hon hade letat upp bilder på internet, skrivit ut dem och placerat dem i varje ruta.Och det var inte helt utan eftertanke. Hon hade lyckats ta bara saker som jag tycker om, film/serierelaterat. Gufadern,Clint Eastwoo, Scarface, Donnie darko, Angel och six feet under. I mitten hade hon placerat ut...just det....BUFFY! Hon hade lyckats ta klassiska scener i alla fallen, trots att hon inte sett något av det själv. Visst vrakorten lite pixliga eftersom de var utskrivna men vad gör det. Detta är konstigt nog det bästa jag någonsin fått (Då fick jag ändå 2000 kr av morfar) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.