Jump to content

*Struntsnack* Volume 1.0

Greenleaf

Rekommenderade inlägg

• Svar 4,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Filmstar
Ööh ... Jag  gillar kakor ... :D

Ok...

Hur som helst, jag fick en bra idé som Peo säkert kommer att snappa upp!

Jag tycker att vi gör Lestat till moderator

Men på ett villkor. Att han bara får ta hand om Don Rosa-tråden, muahaha!

Ändrad av Greenleaf

In other news...

Aftonbladet har en ny (?) online tv-recensionsgrej (typ filmkrönikan) som man valt att kalla för FILMSNACK. För min del får Aftonbladet mer än gärna göra gratisreklam för Filmsnack.se. Men det skulle va nästan ännu skojigare om man insåg sitt misstag och tvingades byta namn. :D

In other news...

Aftonbladet har en ny (?) online tv-recensionsgrej (typ filmkrönikan) som man valt att kalla för FILMSNACK. För min del får Aftonbladet mer än gärna göra gratisreklam för Filmsnack.se. Men det skulle va nästan ännu skojigare om man insåg sitt misstag och tvingades byta namn. :D

Har du inte nåt copyrightskydd eller liknande på Filmsnack?

Nu är jag ingen expert på juridik, men så här står det på prv.se:

Varumärkeslagen säger bland annat att ett varumärke måste ha särskiljningsförmåga för att kunna registreras. Det betyder att man genom varumärket ska kunna skilja olika företags produkter från varandra. Det går inte att genom registrering få ensamrätt till allmänna ord som t ex bil eller cykel, för en bil eller en cykel. Det är inte heller möjligt att få ensamrätt till ord som beskriver varorna/tjänsterna eller varornas/tjänsternas egenskaper. Alla som säljer kaffe måste t ex ha möjlighet att använda ord som mörkrostat och bryggmalet i sin marknadsföring. 

// från prv.se

Filmsnack är ett mycket vanligt beskrivande ord för tex filmforum. Därför går det med största sannolikhet inte att varumärkesskydda det.

Men jag ska försöka kolla upp det här lite närmare, så att inte Aftonbladet använt det namnet under lång tid eller mot förmodan har lyckats få det varumärkesskyddat (då borde man haft ett R-tecken efter filmsnack).

Men jag ska försöka kolla upp det här lite närmare, så att inte Aftonbladet använt det namnet under lång tid eller mot förmodan har lyckats få det varumärkesskyddat (då borde man haft ett R-tecken efter filmsnack).

Okej, jag tror att Aftonbladet har börjat med det ganska nyligen. Jag har åtminstone inte sett det förut.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...