Jump to content
Greenleaf

*Struntsnack* Volume 1.0

Recommended Posts

Hello alla. Är det någon som vet var man kan få tag på skrämmande videor? Småsnuttar bara. Typ några sekunder eller minutrar. Jag genomsöker alla möjliga sidor men hittar inga eh.. skrämmande, är det någon som känner till en bra sida eller vill skicka mig videor? Ha det.

Jag är inte säker på att det är just sånt här du menar med skrämmande, men www.ogrish.com är ju en gammal favorit. Haha, det var riktigt länge sen jag kollade igenom den sidan. Får göra det senare när jag har ätit.

Jag är inte säker på att det är just sånt här du menar med skrämmande, men www.ogrish.com är ju en gammal favorit. Haha, det var riktigt länge sen jag kollade igenom den sidan. Får göra det senare när jag har ätit.

Kan ju inte kolla adressen nu men tack så mkt!

En sida i stil med det andra tipset är ju http://www.rotten.com, där de visar ytterst groteska bilder på avrättningar, bilolyckor och annat smått och gott.
Jo, den har jag sett. Den är ju så grymt vidrig :) Men tack iaf.

Själv tänkte jag sätta mig ner om ett tag och se Chocolat av Lasse Hallström, som jag inte sett än. Får hoppas på att den är bra :) Hallström är alltid pålitlig.

Tre dagar utan film för min del, personligtrekord :up:

själv klarar man lätt 3 veckor :P

Hördudu kaninen (som inte är nån kanin) fick bestämt för mej att du sa att du slutat vara på forumet.

Du ger dubbla budskap du. :blink:

éowyn som sagt jag har inget emot danmark, men pratar grötigt det gör de. Morsan har inga problem att förstå dem och jag blir lika irriterad på det varje gång. Själv hänger jag inte med alls. Det finns ju ingen avskiljning på orden och allt blir bara en enda gröt.

Jag citerar Sméns baglomma angående att vara dansk istället:

Vi hade haft Kim Larsen som national idol

istället för Christer Sjögren en tönt jag inte tål.

jag har aldrig tagit illa upp av liknande kommentarer, som smått språkförälskad tycker jag bara sånt är kul. jag är fullt medveten om att danskar klipper ändelser till höger o vänster och hoppar över typ varannan bokstav... vilket gör det hopplöst att förstå men skitkul att prata! vill också säga att jag inte gillar danska mer än svenska. jag är väldigt glad i båda mina språk.

kim larsen, ja, det är musik o texter det! :rolleyes: och för att ta ett annat fenomen som det är mil mellan: jönssonligan/olsenbanden. jönssonligan känns inte precis status. det är en blek, blek kopia av det danska konceptet, vad gäller skådespelare, dialog och utförande. jag vågar inte säga exakt vilken status de har i danmark, men klart är att jag växt upp med filmerna, och att jag o syrran mer än gärna ser om dem, och oftast ligger dubbelvikta av skratt enbart på grund av dialogen. för att inte tala om alla klockrena citat vi brukar köra i tid o otid! :) åh, jag har lärt mig många vackra ord genom de filmerna... hrm.

kim larsen, ja, det är musik o texter det! :rolleyes: och för att ta ett annat fenomen som det är mil mellan: jönssonligan/olsenbanden. jönssonligan känns inte precis status. det är en blek, blek kopia av det danska konceptet, vad gäller skådespelare, dialog och utförande. jag vågar inte säga exakt vilken status de har i danmark, men klart är att jag växt upp med filmerna, och att jag o syrran mer än gärna ser om dem, och oftast ligger dubbelvikta av skratt enbart på grund av dialogen. för att inte tala om alla klockrena citat vi brukar köra i tid o otid! :) åh, jag har lärt mig många vackra ord genom de filmerna... hrm.

Hehe får nog ta mig en titt på dem. Har i ärlighetens namn aldrig sett en riktig olsenbandet film, utan bara olsenbandet jr, vilket inte var någon höjdare men trots allt bättre än lilla jönssonligan. Hur som helst har jag växt upp med Jönssonliganfilmerna och jag tror det blir svårt att konkurrera med dem.