Lorenzo Lamas Skriven 16 Februari, 2009 Report Share Skriven 16 Februari, 2009 Hehe Visste att kommentarer skulle komma Nä, men helt ärligt skiter jag fullständigt i Stockholmslagen... ni får tycka vad ni vill om oss andra, jag vill bara se bra fotboll, därför håller jag på Blåvitt Och allt blir ju genast mycket roligare när ni vet vad vi AIK:are tycker om Göteborg både som stad och som lag. Igentligen är det ganska sjukt. Jag kan verkligen inte tycka bra om stockholmslagen, sjukt javisst! Men som när tex både AIK och Djurgården har spelat i Champinjonligan har jag inte under några omständigheter glatt mig åt de små framgångar som faktiskt fanns där! Håller alltid på motståndarna för att DIF/AIK/HIF tex skulle tjäna så lite pengar som möjligt på en förlust... fyfan vilken dålig Sverige patriot jag är, lokalpatriot det är nog vad jag borde kalla mig... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 20 Februari, 2009 Report Share Skriven 20 Februari, 2009 Synd att dif aldrig har spelat Champions League då... kvalet räknas inte. Hur är det sjukt att inte kunna tycka om andra lag? Jag hatar alla lag i Allsvenskan. Emellanåt känner jag att Trelleborg, Örebro och Gefle är så små och fisiga för att man ska orka bry sig men så fort AIK möter dom så är det rent jävla hat. Däremot är det ännu svårare att förstå hur fan man kan hålla en tumme för lokalkonkurrenter, det är ju patetiskt. Jag hatar ifk sill och miffiff, men det är ingenting mot hatet jag känner för brajen och skansen. Speciellt skansen, fyfan vad äckliga dom är. Och ja, bra fotboll har ju ifk sill bjudit på... vi säger så. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 20 Februari, 2009 Report Share Skriven 20 Februari, 2009 Ditt inlägg är skolexemplet på varför inte Stockholm utses till Sveriges trevligaste stad En omröstning skulle sitta bra, vilken ska egentligen vara Sveriges huvudstad? Borde ligga på västkusten eller närmare Europa, inte vara en enklav till Finland.... Även om jag är från GBG så röstar jag på Malmö! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 20 Februari, 2009 Report Share Skriven 20 Februari, 2009 Huvudstäder kan inte vara så små som Malmö och Göteborg är, det är efterblivet... dessutom är det väl inte bra att ha bonnestäder som huvudstad heller, hur skulle det se ut utåt när alla i landets huvudstad fortfarande har utedass? Stockholm är huvudstad för att den är störst, bäst och vackrast. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 20 Februari, 2009 Moderator Report Share Skriven 20 Februari, 2009 Hur är det sjukt att inte kunna tycka om andra lag? Jag hatar alla lag i Allsvenskan. Emellanåt känner jag att Trelleborg, Örebro och Gefle är så små och fisiga för att man ska orka bry sig men så fort AIK möter dom så är det rent jävla hat.Är ju inte intresserad av (svensk) fotboll (eller Hockey heller för den delen) över huvud taget, men det där med att om man gillar ett lag måste man per automatik hata alla andra förstår jag inte. Fungerar det så med tjejer också? Om du hittar en som du blir förälskad i, hatar du alla andra tjejer då? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 20 Februari, 2009 Report Share Skriven 20 Februari, 2009 Haha, det är rätt stor skillnad. Alla tjejer jag träffar försöker inte skada den jag älskar på något vis. Dessutom är det inget jag känner att jag måste göra bara för att jag älskar Gnaget, jag går inte och tänker på att jag hatar alla andra lag bara för att jag älskar Gnaget, det bara blir så. Jag kan inte riktigt hjälpa det. Som jag också säger så tänker jag, mellan matcherna, hur jag inte riktigt bryr mig om andra lag, men när det väl blir match så... blir det så. Det är däremot skillnad när jag ser på United, men det beror nog till mångt och mycket på att de är så fruktansvärda överlägsna 95% av fotbollsvärlden. De är så överlägsna att jag till och med kan tycka synd om motståndarna när det blir löjligt, eller spelare jag gillar som inte kan stå emot deras skicklighet. T.ex. Schwarzer, som hade en dålig match i onsdags (i alla fall första halvlek, somnade under andra) en målvakt som jag beundrar, kanske inte för att han är så fantastisk utan mer för att han visade fantastisk lojalitet mot Middlesbrough i så många år och dessutom verkar vara en ödmjuk spelare. Samtidigt blir jag ju givetvis lycklig av att han väljer att ha sin dåliga dag mot United. Samtidigt... om Fulham hade vunnit hade jag nog hatat dom. Det är inte någonting jag väljer på det sättet som du beskriver det, det bara blir så. De är ute efter mina favoritlag, de vill beröva mig lycka och glädje och därför hatar jag dom. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 21 Februari, 2009 Report Share Skriven 21 Februari, 2009 Huvudstäder kan inte vara så små som Malmö och Göteborg är, det är efterblivet... dessutom är det väl inte bra att ha bonnestäder som huvudstad heller, hur skulle det se ut utåt när alla i landets huvudstad fortfarande har utedass? Stockholm är huvudstad för att den är störst, bäst och vackrast. Personligen skulle jag inte ha något emot om vi gick ihop med Danmark och utsåg Köpenhamn till gemensam huvudstad ihop med Malmö. Vad skönt det hade varit att ha en huvudstad med ett fotbollslag som faktiskt kan åstadkomma något ute i världen, och inte som pojklagen i vår egen huvudstads prestationer... var kom ni senast (om man ser till en stad/ett lag)? 5'a, före er kom bondesamhällen som du kallar det vid namn som Kalmar, Borås och Helsingborg. Vad säger det om kvalitén på vår så kallade huvudstads fotbollskunskaper? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 21 Februari, 2009 Moderator Report Share Skriven 21 Februari, 2009 Det är inte någonting jag väljer på det sättet som du beskriver det, det bara blir så. De är ute efter mina favoritlag, de vill beröva mig lycka och glädje och därför hatar jag dom.Aha... låter som lite jag kände när norge tog fyra första platserna på skidskytte-VM. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 21 Februari, 2009 Report Share Skriven 21 Februari, 2009 Personligen skulle jag inte ha något emot om vi gick ihop med Danmark och utsåg Köpenhamn till gemensam huvudstad ihop med Malmö. Vad skönt det hade varit att ha en huvudstad med ett fotbollslag som faktiskt kan åstadkomma något ute i världen, och inte som pojklagen i vår egen huvudstads prestationer... var kom ni senast (om man ser till en stad/ett lag)? 5'a, före er kom bondesamhällen som du kallar det vid namn som Kalmar, Borås och Helsingborg. Vad säger det om kvalitén på vår så kallade huvudstads fotbollskunskaper? Alltså, nu har jag tappat bort dig... Sverige skulle slå sig ihop med Danmark, ha två huvudstäder i Malmö och Köpenhamn och detta för att AIK gjort en (1) dålig säsong (nu har de gjort flera i sin historia, det är jag fullt medveten om, men du baserar detta på en (1))? FC Köpenhamn bildades 1992, den har ingen historia och den har väl antagligen haft ett par kassa säsonger den med. Malmö kom ju efter AIK 2008 i tabellen också. Men jag har fortfarande lite svårt att se vart du vill komma. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 22 Februari, 2009 Report Share Skriven 22 Februari, 2009 För mig spelar tradition inte någon roll. Hade Blåvitt bildats förra året hade jag fortfarande varit IFKare ...och jag har förståelse för att du inte förstår vart jag vill komma. Inte lätt alltid, du håller ju trots allt på AIK... hade faktiskt inte förväntat mig något annat ...sen tror jag aldrig jag nämnde Malmö som fotbollsklubb? Dom är inte direkt några favoriter hos mig heller... Men FC Köpenhamn har nog tamejfan lyckats med det mesta, inte bara fotbollsmässigt. Strongt att lyckas mot klart bättre lag, till stor del med hjälp av EXÄnglar Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Pumpkin_King Skriven 22 Februari, 2009 Report Share Skriven 22 Februari, 2009 Köpenhamn som huvudstad? Nej, nu blir jag nationalist och vill starta krig mot Ryssland! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MK47 Skriven 1 April, 2009 Report Share Skriven 1 April, 2009 Tjalan. Börjar du också bli lite nervös? Tittar på plåten hela tiden och längtar att få åka ut till Solna för första gången i år. Fotbolls nervositet håller mig sömnlös som en gubbe tjack. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 1 April, 2009 Report Share Skriven 1 April, 2009 Jag sitter bara och tittar på alla jävla tagg-videos som har kommit upp nu de senaste dagarna, som #1, och den Snatch-inspirerade videon och lyssnar på hifdifs kampsång. Dessutom blir hetsen mot malmoe ännu större nu när Wilton har skrivit på för de äcklena. Lägligt nog ansluter han inte till deras trupp förrän den 17:e april, dagen efter de spelar på Råsunda. De vill väl förmodligen inte att han ska knäckas av att få ett massivt Norra mot sig redan i debuten. Jag har mest svårt att förstå att det är så nära. Började med en faktisk nedräkning när det var runt 85 dagar kvar och nu är det... 4... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 6 April, 2009 Report Share Skriven 6 April, 2009 AIK gör en riktigt bra premiär på en sämre plan, Martin Mutumba är bäst på planen och allt är tamefan helt jävla underbart just nu. Fyfan vad jag älskar Allsvenskan och fyfan vad jag älskar AIK. Starkt försvar, kreativt mittfält och ja, Ivan Obolo på topp. Ge mig nästa måndag NU! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 6 April, 2009 Report Share Skriven 6 April, 2009 Själv var jag och såg Trelleborg ta emot BP, blåsigt, chansfattigt och lite folk. Allsvenskan är igång - härligt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.