Jump to content

Fotbollslag?

Achtung

Rekommenderade inlägg

• Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

...? Semifinalerna är redan lottade. Det är Barca-Chelsea och Villarreal/Arse-United/Porto.

Ok, jag trodde att det lottades ytterligare en gång för semin. United känns dock som en lättare motståndare - om än svår. Men lagen till den semin är ju inte klara än, så jag ska inte säga för mycket...

Det tror faktiskt inte jag. Att bara ersätta en världsklasspelare med en annan är ju inte direkt dåligt. Berba gick ju rakt in i laget och bidrog genast med ytterligare en dimension i spelet. Det tog väl kanske några matcher för United att få in honom perfekt men nu är han viktig för Uniteds offensiv.

Du menar att du höll på alla underdogs? Då måste du ju förvänta dig att det går emot dig. Alla lagen som gick vidare är ju bättre än lagen som de slog ut och det var ju såhär man trodde att det skulle gå, möjligen med reservation för att man trodde Liverpool skulle kunna slå ut Chelski.

Jävla Stockholmare... eller vänta nu? Göteborg? Jag som trodde att man bara slogs i Stockholm.

Det tror faktiskt inte jag. Att bara ersätta en världsklasspelare med en annan är ju inte direkt dåligt. Berba gick ju rakt in i laget och bidrog genast med ytterligare en dimension i spelet. Det tog väl kanske några matcher för United att få in honom perfekt men nu är han viktig för Uniteds offensiv.

Visst, det är ju bara en enda spelare, men han går inte att ersätta utan vidare. Den dimensionen som United förlorar i och med Ronaldos ganska säkra flytt är en dimension som de inte kan få tillbaka. De måste ställa om till en annan, nyare eller äldre, dimension. Förändringar kommer märkas... Zidane är (känns konstigt att säga var) också en sån där spelare som inte går att ersätta utan förändringar.

Jag tror inte att United kommer få en våldsam bakfylla, men när de kommit över den så är de inte alls lika överlägsna som de varit de senaste två åren.

Mutumba verkar som en skapligt seriös fotbollsspelare med den attityden till sin klubb. Att undvika åka bil bara för att minska risken att skada sig inför ett eventuellt klubbbyte visar hur viktigt det är och som supporter så måste det kännas skönt att ha en spelare som är så pass lojal. Han har en intressant livshistoria också. Jag hoppas inte att han får kalla handen av AIK om han inte själv vill.

Skän läsning - det är inte ofta som en fotbollspelare delar med sig av sin livs historia på det viset.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...