Jump to content

Fotbollslag?

Achtung

Rekommenderade inlägg

• Moderator

Alltså... fattar ni inte att det gör ändå ondare att inte ha tillgång till CL-matcherna när nu ska ta och prata så förbannat om det hela tiden! JAG VILL OCKSÅ SE!!! Det är ju fan att man ska vara så snål.

Nån som vet hur det går för mitt Gefle då? Spelade de inte oavgjort mot Djurgården näromdan, eller? De borde väl glädja Tjalan? Undrar när de ska spela mot AIK förresten. Om de vinner kan jag reta gallfeber på Tjalan, om de förlorar kan jag alltid låtsas som att jag egentligen inte är intresserad...

• Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Livet leker för er medgångare... själv gick jag och la mig trots att jag inte var trött igår, och är inte särskilt hungrig idag. Vansinnig ångest. Vansinnig.

Det enda positiva är att det är match på söndag också.

Ang. CL så finns det ju vissa streams med hög kvalitet, man kan tydligen hustla Viasat också och komma in på deras streams.

• Moderator

Jaha, mitt Gefle förlorade tydligen. Var kanske ingen hit för de att jag började hålla på dem. Provar ett par matcher till få se om det vänder. Om de nu förväntas ska vinna några matcher, de kanske ligger högre än väntat i tabellen just nu.

Har Tjalan inte nyktrat till än, tro?

Inget krökande för mig igår, så tidigt på dagen! Herrejössanes.

Nej, men gårdagen var helt underbar. Bortsett från planen så var Grimsta rätt trevlig, det kändes verkligen som en bortamatch bortsett från att 90% av de som var där Gnagare, men det allra bästa var att läktarna var jävligt nära planen. Grymt positivt, mer sånt. Kolla bara på när 3-2 firas, staketet rämnar och spelare kramar supportrar. Så sjukt underbara bilder. M9:s glädje var helt underbar.

Matchen var sådär. AIK verkar lida av förlusten mot Malmoe i torsdags och 1-0 är lite flyt, det är, som Stahre säger, inte riktigt välförtjänt. Snyggt var det i alla fall, och den framtida kungen över svensk fotboll får ju göra det. 1.47 in i sin debut, sweet. Efter 1-0 tar BP över och framförallt deras offensiva innermitt Andreas Eriksson är grym och får alldeles för mycket tid och yta, gör assist till 1-1 och 2-1. Matchen vänder till AIK:s fördel när Obolo smackar dit 2-2 och Eriksson skadar sig, och under resterande match så är BP aldrig riktigt farliga som jag kan minnas. Är ett par situationer som kan mynna ut i något men inte gör det. Tröttheten spelar väl sin roll också.

AIK skapar inte så väldigt mycket framåt men har spelet och kontroll på matchen, momentum så att säga. I sista minuten dyker ju gubben i lådan upp, som han älskar att göra, och smäller dit trean. Det var så jävla underbart.

Själv var jag på Nya Malmö stadion igår och såg mitt Trelleborg dominera och borde i ärlighetensnamn besegrat ett segt MFF igår. Men en pinne mot MFF, precis som vanligt, känns ändå okej. Fin arena och god öl också.

Obesegrade efter fyra omgångar och spelmässigt ser det mycket bra ut. I år blir det topp5 - utan större problem.

Inget krökande för mig igår, så tidigt på dagen! Herrejössanes.

Nej, men gårdagen var helt underbar. Bortsett från planen så var Grimsta rätt trevlig, det kändes verkligen som en bortamatch bortsett från att 90% av de som var där Gnagare, men det allra bästa var att läktarna var jävligt nära planen. Grymt positivt, mer sånt. Kolla bara på när 3-2 firas, staketet rämnar och spelare kramar supportrar. Så sjukt underbara bilder. M9:s glädje var helt underbar.

Matchen var sådär. AIK verkar lida av förlusten mot Malmoe i torsdags och 1-0 är lite flyt, det är, som Stahre säger, inte riktigt välförtjänt. Snyggt var det i alla fall, och den framtida kungen över svensk fotboll får ju göra det. 1.47 in i sin debut, sweet. Efter 1-0 tar BP över och framförallt deras offensiva innermitt Andreas Eriksson är grym och får alldeles för mycket tid och yta, gör assist till 1-1 och 2-1. Matchen vänder till AIK:s fördel när Obolo smackar dit 2-2 och Eriksson skadar sig, och under resterande match så är BP aldrig riktigt farliga som jag kan minnas. Är ett par situationer som kan mynna ut i något men inte gör det. Tröttheten spelar väl sin roll också.

AIK skapar inte så väldigt mycket framåt men har spelet och kontroll på matchen, momentum så att säga. I sista minuten dyker ju gubben i lådan upp, som han älskar att göra, och smäller dit trean. Det var så jävla underbart.

Eeee... vem bryr sig? :whistling:

Nä, allvarligt. Seriöst gjort Tjalan! Att skriva ner dina referat från matchen. Alltid lika skönt att höra personer som är färgade av sina lags åsikter vilka i stort sett aldrig stämmer med en opartisk person. Jag är likadan...

Läs den här (artikel från BaraBen) om ni orkar, först undrade jag hur många morötter människan hade rökat men ju mer jag kom in i artikeln desto mer höll jag tyvärr med. BK Häcken går ju att bytas ut mot andra mindre lag i Allsvenskan

Sitt och prata om Allsvenskan ni. Själv var jag på Anfield förra helgen och såg Liverpool-Blackburn. Tredje raden, precis bakom krysset där Torres missil satt. Där snackar vi känsla. Dagen efter tog vi taxi till Manchester för att se Shitty-Fulham. Tråk-dålig match med kass stämning på läktaren, men ändå häftigt att vara där. I mitten av maj drar jag till Italien, mest för att få njuta av vårvädret (förhoppningsvis) och dricka vin, men ska även se Juventus-Atalanta. Tråkigt att matchen förmodligen inte kommer gälla något, men alltid kul att se laget i sitt hjärta spela.

Men visst, sitt ni och snacka Grimsta, Gefle och Viktor Lundberg.

• Moderator
Men visst, sitt ni och snacka Grimsta, Gefle och Viktor Lundberg.
Ska jag banna honom? :D

Tycker faktiskt det var bra av Tjalan att kunna erkänna att ett mål inte var riktigt välförtjänt, hela referatet lät lite mer nedtonat än vanligt.

Plox, är arenan ny för i år? Har ju aldrig varit på en fotbollsa... jo, förresten, kom på att jag varit en gång på stadion på en allsvensk premiär, tror det till och med var derby, Djurgården mot.. nåt lag. Orutinerat nog ställde vi oss mitt i Djurgårdsklacken och blev tvugna att vänta till absolut sist innan vi fick lämna stadion.

Tycker faktiskt det var bra av Tjalan att kunna erkänna att ett mål inte var riktigt välförtjänt, hela referatet lät lite mer nedtonat än vanligt.

Haha, stal det ju av Stahre. Men i alla fall. Var bara en minut och 45 sekunder in, och matchen hade inte fått någon karaktär än. Det är svårt att förtjäna såna tidiga mål överhuvudtaget. Just sayin'.

Plox, är arenan ny för i år?

Ja, Malmoe iffiff och staden Göteborg ("Göteborgs-alliansen", gais, öis och ica fiskrens) har fått nya arenor, endast för att spela fotboll på. Malmoe:s är ruskigt fin och deras klackläktare är en våt dröm.

AIK kommer att få spela på Swedbank i Solna med tre etage och ingen ordentlig klackläktare, snittar runt 15-20k, 12-14k utan derbyna och Swedbank kommer att vara 55k stor. Fan vad tomt det kommer att vara. Fan vad jag hatar SvFF.

De vill inte röra Stadion för att det finns en massa friidrottsrekord där men det är lugnt som fan att riva en arena där det spelats VM-final, och till råga på allt: den enda finalen som Sverige spelat.

Usch fyfan!

Har ju aldrig varit på en fotbollsa... jo, förresten, kom på att jag varit en gång på stadion på en allsvensk premiär, tror det till och med var derby, Djurgården mot.. nåt lag. Orutinerat nog ställde vi oss mitt i Djurgårdsklacken och blev tvugna att vänta till absolut sist innan vi fick lämna stadion.

Låter konstigt med ett derby i premiären, i alla fall Stockholmsderby. Måste ha varit galet röj efter fem månaders uppehåll i alla fall, eller vänta nu... dif-klacken. Där är det aldrig röj.

Nä, allvarligt. Seriöst gjort Tjalan! Att skriva ner dina referat från matchen. Alltid lika skönt att höra personer som är färgade av sina lags åsikter vilka i stort sett aldrig stämmer med en opartisk person. Jag är likadan...

Pyttsan! Allt det där stämmer, förutom att AIK spelade sämre än vad jag ansåg efter matchens slut, innan jag sett reprisen.

Ja Malmös nya klackläktare var riktigt maffig, läktaren var så stor att klacken hade svårt att synka sina sånger. Men det blir antagligen bättre när de har fått träna lite :P

För Trelleborgs del är det också mycket snack om ny arena, den främsta anledningen är för att Tjongavallen inte kommer att vara en godkänd fotbollsarena inom 2 år. Tror det hade varit ett ordentligt uppsving med ny arena även i Trelleborg, räcker ju dock bra med en arena av det mindre slaget (8-10 tusen platser). Hoppas kan man ju alltid.

Tror dock det slutar med att kommunen slänger in pengar för att rusta upp Tjongavallen istället (något som sägs kosta ungefär lika mycket som en helt ny arena, fast Trelleborgspolitikerna är inte direkt kända för att ta klyftiga beslut).

För Trelleborgs del är det också mycket snack om ny arena, den främsta anledningen är för att Tjongavallen inte kommer att vara en godkänd fotbollsarena inom 2 år. Tror det hade varit ett ordentligt uppsving med ny arena även i Trelleborg, räcker ju dock bra med en arena av det mindre slaget (8-10 tusen platser). Hoppas kan man ju alltid.

Tror dock det slutar med att kommunen slänger in pengar för att rusta upp Tjongavallen istället (något som sägs kosta ungefär lika mycket som en helt ny arena, fast Trelleborgspolitikerna är inte direkt kända för att ta klyftiga beslut).

Eftersom att de verkar stanna i Allsvenskan så får vi hoppas på mer publik. Det svåra med en helt ny arena är ju att du måste hitta en plats också.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...