Moderator Manetheren Skriven 28 April, 2009 Moderator Report Share Skriven 28 April, 2009 Och haha, ja, det har du fan rätt i. Dumt av Sundsvall att slå Kalmar i en cupmatch som längre fram knappast betyder något eftersom att de förmodligen åker redan nu mot Häcken, men även om de lyckas ta sig förbi Häcken också (utklassningen av ifk sill gör Häcken svårbedömda) så tar det garanterat stopp i kvartsfinalen om inte någonting osannolikt händer och de får typ Gunnilse.Nja, det är ju knappast troligt. Slötittade på Sundsvall på TV för nån vecka sedan, minns inte vilka de spelade mot, och de var fan tristare att se på än Inter. Så många felpass har jag inte sett sen jag själv spelade knattefotboll. Förvånar mig att de gick vidare i cupen, men cupen är ju till för att skrälla i så det oväntade kanske var väntat. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 30 April, 2009 Moderator Report Share Skriven 30 April, 2009 Ha, en ny 0-match för Gefle. Taktiken om att nolla verkar klar! Jojo, men Heif har faktiskt chanser, ett spel, bra spelare och bra intentioner.Jojo, det har du ju faktiskt rätt i! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 30 April, 2009 Report Share Skriven 30 April, 2009 Heif var det bättre laget, och fick en massa gratischanser när AIK satsade allt framåt. Alldeles för stillastående anfallsspel och alldeles för mycket långbollar på Ivan dock, i andra menar jag då. I första var det lite bättre men fortfarande för lamt, för långsamt och för impotent när man väl kom högt upp. Man får njuta av de små sakerna igår. Miran Burgic på bänken, nästan 15k trots Hockey-VM och Champions League (hm, undra varför publiksiffrorna sjunker? idiotplanering), dif torskade igen, hifdif har fortfarande bara 9 poäng tillsammans, 4-0-2 är fortfarande en bra inledning, AIK har återigen högst publik i Allsvenskan och sist och bäst: Kenny Pavey var på banan igen, är sitt vanliga galna jag och mosar Lantz med en rejäl eftersläng i mitten av första. Mer inläggssituationer behöver han dock ta sig till, men Pavey är kung. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 1 Maj, 2009 Report Share Skriven 1 Maj, 2009 Och blåvitt tog en seger till... Spelar tyvärr ingen roll vad ni skriver om de andra statisterna i årets Allsvenska, vi tar hem det... Vi kan ju tippa i vilken omgång det blir då du tvingas ta bort "Blåvitt mot SM-guld 2009!!!"-texten. Jag tror ju själv att Blåvitt vinner i och för sig så... Ord är överflödiga... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 1 Maj, 2009 Report Share Skriven 1 Maj, 2009 Fast jag läste att Pontus Wernbloom försvinner under uppehållet, och om även Robin Söder nu försvinner så blir det plötsligt andra bullar. Förhoppningsvis kan någon ersätta mer eller mindre klanderfritt, men det återstår dock att se. IKF behöver nog leda med mer än målskillnad för att inte känna sig rejält hotade då. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 1 Maj, 2009 Report Share Skriven 1 Maj, 2009 Fast jag läste att Pontus Wernbloom försvinner under uppehållet, och om även Robin Söder nu försvinner så blir det plötsligt andra bullar. Förhoppningsvis kan någon ersätta mer eller mindre klanderfritt, men det återstår dock att se. IKF behöver nog leda med mer än målskillnad för att inte känna sig rejält hotade då. Naaa... en gubbe hit eller dit spelar inte så stor roll när det finns många andra på bänken som längtar in på plan. Målskillnad idag, poäng på måndag... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 5 Maj, 2009 Report Share Skriven 5 Maj, 2009 Det blir nog 1-1 för Arsenal mot United idag tror jag. Kan tänka mig en första halvlek där Arsenal försöker men inte hittar läge, och att United sen dödar matchen med ett drygt mål. Arsenal kanske får in ett mål till slut, men tyvärr så kommer United få in åtminstoen en också och då är det ju mer eller mindre kört. Såja, nu går jag in pesimistiskt så då kan det bara bli bättre! Om nu inte United börjar stänka in bollar förstås... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 5 Maj, 2009 Report Share Skriven 5 Maj, 2009 Det var då minst sagt en kalldusch. Och så var den här kvällen död. Var det någon spelare som man inte unnade ett misstag ikväll så var det Gibbs... och Almunia också för den delen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 5 Maj, 2009 Report Share Skriven 5 Maj, 2009 Så jävla vansinnigt vackert. Barca kan ta sig, United kommer fan bli bäst i år igen. AIK:s torsk var rätt väntad men det svider alltid lika hårt, speciellt när vi skapar lägen och missar dem. Trelleborg är ju verkligen patetiska. De vill tvätta bort stämpeln som ett tjonglag? Sluta tjonga och klipp gräsmattan då, för i helvete. Skamligt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 5 Maj, 2009 Report Share Skriven 5 Maj, 2009 Om Barca vinner imorgon så blir det ju i alla fall en drömfinal som heter duga. Blir inte den finalen sevärd så lovar jag att inte se en enda match under fotboll-VM. Och jag ser fram emot att se Barcelona briljera mest, plocka bort Ronaldo redan där och då, och vinna en värdig seger. Och för att få lite tröst efter ikväll så vill jag se Henry avgöra matchen! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 5 Maj, 2009 Report Share Skriven 5 Maj, 2009 Henry är ju skadad just nu i alla fall... vet inte hur länge, men kanske missar finalen. Jobbigt. Inte för att det spelar någon roll. 1-0 till Chelski imorn. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 6 Maj, 2009 Moderator Report Share Skriven 6 Maj, 2009 Arsenal var inte värda att gå vidare, inte när man gör såna bjudningar i en CL-semi! Uniteds tredje mål var en njutning att se, de två första får de tacka motståndarna för. United är säkert värda att gå till fina i CL, har sätt för få matcher för att kunna bedöma det själv, men det låter så på andra man lyssnar på. Det enda problemet jag har med United är att jag är så FÖRBANNAT less på dem! Det är otroligt duktigt att hålla sig kvar i toppen så länge som de gjort, men jag skulle ju vilja se NÅT annat lag nå framgång nån gång. Så skulle jag förmodligen resonera om det var nåt annat lag som prenumererade på stora finaler, har inget med att göra att det just är United. Men håll med om att det är trist att se samma tröjor år efter år? För övrigt tror jag det blir ett lag där Henke Larsson spelat som vinner finalen... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 6 Maj, 2009 Report Share Skriven 6 Maj, 2009 Schysst helgardering där på slutet ^^ Jag har verkligen rätt svårt att tröttna på Uniteds tröjor eftersom att jag är smått förälskad i dem. Om jag fick bestämma hade United och AIK vunnit sina ligor de kommande 1000 åren. Jag hade aldrig tröttnat. Fast på ett sätt håller jag med dig, men det är så toppfotbollen ser ut idag. De rika och duktiga blir bara rikare och duktigare för varje dag samtidigt som mindre lag blir plockade på sin talang och aldrig kan utvecklas eller utmana. Det är en stor anledning till varför jag avgudar Allsvenskan, den är så tokigt jämn. Det finns topplag men det är aldrig en garanti att gå bra, det är aldrig något som är hundra procent säkert. Jag har funderat på att skriva en krönika om hur fantastisk Allsvenskan är. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 6 Maj, 2009 Moderator Report Share Skriven 6 Maj, 2009 Den krönikan kunde vara intressant att läsa, för en som smått skäms över kvaliteten i Allsvenskan inför resten av europas fotbollsligor. Jag förstår helt att du vill att United ska vinna om du håller på dem. Jag själv har ju inget speciellt intresse i nåt lag, och då tycker jag det vore kul om framgångarna kunde fördelas jämt mellan flera lag och flera länder. Det är för övrigt en sak till jag irriterar mig på, att det går FÖR bra för engelska lag, det är otroligt vad överlägsna de är i CL. Men det är ju som du säger, där pengarna finns där finns också framgången. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 6 Maj, 2009 Report Share Skriven 6 Maj, 2009 Vad skönt att först se 1-0 och sedan på en kovändning 1-1 i matchrapporten mellan Chelsea och Barcelona ikväll. Det var som om någon där uppe hörde ens önskningar. Och på tal om det övriga i tråden: Tycker ändå inte att man sett alltför mycket av United i slutstriderna i Champions league - jag minns ju för en fyra år sen sådär då det var ett ständigt tjat om hur dåliga de var när det kom till slutspel, att de aldrig lyckades. Typ som det är för Inter nuförtiden. Är det några lag som man däremot ser väldigt mycket av så är det Liverpool och Chelsea. Liverpool har jag aldrig något emot att se i finaler eller liknande, men Chelsea orkar jag inte se alls. Som sagt tur att man har gud med sig en kväll som den här... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.