Tjalan Skriven 27 Maj, 2009 Report Share Skriven 27 Maj, 2009 CL-final ikväll och derby imorgon. Vilka jävla dagar! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 27 Maj, 2009 Report Share Skriven 27 Maj, 2009 Ja ska bli riktigt spännande med Cl-final. Hoppas Barca tar det - men framför allt hoppas jag på en underhållande match. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 27 Maj, 2009 Moderator Report Share Skriven 27 Maj, 2009 Ett privilegium att få se Barca spela ut världens näst bästa fotbollslag. Laget stal matchen från United med sitt första mål och dominerade sedan spelet helt. Mittfältet ägde bollen och de lekte emellanåt fotboll. Tempot var inte speciellt högt, men det behövdes ju inte, när de inte hade några motståndare. Den på papperet så försvagade backlinjen gjorde inga misstag. Anfallet var bra framme, även om varken Henry eller Eto briljerade (förutom Etos första mål, som var en delikatess). Messi är utan tvekan den bäste nu. Han styrde på mitten och ingen kunde fånga honom, som vanligt. Han var verkligen värd sitt mål. United var en riktig besvikelse. Framgångslaget visar att de inte kan hantera motgångar. Efter ett mål i baken visste de inte vad de skulle göra och tappade press och tempo helt. Backlinjen gjorde några rejäla grodor. Har tidigare sagt att Ronaldo bara kan dominera i framgång och det syntges otroligt tydligt här. Hade han verkligen varit världens bäste hade han hjälpt sitt lag framåt, men istället hänger han med huvudet och börjar dela ut fula tacklingar. Har inte gillat honom tidigare, och definitivt inte efter detta. Den ende i United som försökte i första var Park. Trist för matchen att United klappade igenom så totalt, det blev aldrig spännande. Det var ju trots allt final i CL, då förvänar man sig att ett lag som Man United ska försöka och inte vika ner sig på det här sättet. Tempot var ruskigt lågt för en match i den här divisionen. Kan bara gratulera Barcelona, som dominerat årets CL helt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 28 Maj, 2009 Moderator Report Share Skriven 28 Maj, 2009 Oj, alla måste vara Man United-supportrar här.... så här låg aktivitet i fobtollstråden efter en CL-match tror jag aldrig jag sett. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 28 Maj, 2009 Report Share Skriven 28 Maj, 2009 Du snackar ju en massa goja också. Förutom att United var värdelösa igår. Underligt hur man kan vara så passiva och se så ointresserade ut i en CL-final. Det var ju inte ens för att Barca spelade någon superfotboll, de anföll inte särskilt hårt eller mycket, United såg bara döda ut, gick inte på bollhållaren... skitdåligt. Det är konstigt hur den här matchen kan bli den tråkigaste på hela säsongen också. Inte bara för att United förlorade, det var ju bara så sjukt lågt tempo och inte ett skit hände. Det jag gillar mest med vad du skriver är ändå "framgångslaget" om United. Är det inte det man ska vara? Försöker du antyda att man inte varit bra så himla länge, att man är nykomlingar på världsscenen, eller vad? Personligen tycker jag att elva PL-titlar och två CL-titlar sen 1992 talar sitt tydliga språk, men vad vet jag... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 28 Maj, 2009 Report Share Skriven 28 Maj, 2009 Ja precis som vartenda fotbollsmänniska redan har konstaterat så instämmer jag - United var riktigt bleka igår och verka knappt vilja vinna matchen. Barca gjorde vad de skulle utan att briljera. Dvs ett sööööömnpiller till match. Somnade en minuter efter slutsignalen - därav min inaktivitet här i går. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 28 Maj, 2009 Moderator Report Share Skriven 28 Maj, 2009 Det jag gillar mest med vad du skriver är ändå "framgångslaget" om United. Är det inte det man ska vara? Försöker du antyda att man inte varit bra så himla länge, att man är nykomlingar på världsscenen, eller vad? Personligen tycker jag att elva PL-titlar och två CL-titlar sen 1992 talar sitt tydliga språk, men vad vet jag...Med framgångslag menar jag ett lag som haft stora framgångar. Som United t.ex, som du själv säger. Vad jag vill ha sagt är att de igår uppträdde som om ett mål i baken kommer så totalt oväntat för dem att det inte visste vad fan de skulle göra. Är det så att de är så vana vid vinst att de inte klarade av situationen? Eller är det så att om de åker på ett mål i baken mot nåt sämre PL-lag väntar alla bara till att Ronaldo ska göra sin grej och vinna åt dem? Jag söker bara en förklaring till hur de kunde klappa ihop så? De kunde inte hantera underläge mot Barca, och jag undrar varför. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 28 Maj, 2009 Report Share Skriven 28 Maj, 2009 Alltså, igår var en sällan skådad kollaps från United. Ingenting fungerade. Som jag har skrivit, de såg så ointresserad och tama ut, har nog aldrig sett dem sämre för att vara helt ärlig. Det skulle vara under den där korta perioden i mitten av 00-talet som de inte vann särskilt mycket. Man går inte till CL-final om man bryter ihop över ett mål. Alltså det yttersta beviset på hur passiva och otaggade United var igår är att Rooney inte blir utvisad. Vanligtvis när United är dåliga brukar Rooney gå igång på folk, tända laget och om det inte funkar - bli utvisad. Eller i alla fall ligga på gränsen till att bli utvisad. Igår såg han helt död ut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 28 Maj, 2009 Report Share Skriven 28 Maj, 2009 Ja, United var extremt bleka och håller med om Cristiano Ronaldo. Jag tyckte dock inte att matchen var ett sömnpiller, även om den inte precis var en av de bättre i ett annars väldigt högklassigt slutspel. Messis vilja, en butter Ronaldo och en massa United-misstag är det jag minns bäst - och Andrea Bocelli som skapade lite upplyftande stämning med sin pipa. Det var riktigt skönt att se en match på större tv också... jag kan knappt bärga mig till Danmarks-matchen. Alltså det yttersta beviset på hur passiva och otaggade United var igår är att Rooney inte blir utvisad. Vanligtvis när United är dåliga brukar Rooney gå igång på folk, tända laget och om det inte funkar - bli utvisad. Eller i alla fall ligga på gränsen till att bli utvisad. Igår såg han helt död ut. Bra iakttagelse, som jag håller med om. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 28 Maj, 2009 Report Share Skriven 28 Maj, 2009 Man får återhämta sig snabbt, men faktum är att smällen igår inte tog lika hårt som den borde eftersom att United var så tama. Men i alla fall. För alla vet ju vilka som är DERBYKUNGAR här i stan! Så jävla sjukt jävla skönt. AIK är det bättre laget och spelar ut bajen, CH gör ett fantastiskt mål och min idol Martin Mutumba, skadad för tillfället, ! Det sjuka är att jag inte såg det när jag var på matchen, men en gång tittade jag in mot mitten och såg att någon hade en matchtröja med no. 19, och tänkte "någon har redan tryckt Martins namn alltså"... det var ju han! Det är surrealistiskt att tänka på såhär i efterhand. Så nära min idol. Han fick en ny ramsa också, inte bara "Martin Mutumba" och en massa klapp som tidigare. "Martin har rånat era kiosker, han har hotat er med kniv, han har meckat upp en fet, han har brutit sina ben, och nu rullar showen vidare igen!" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 31 Maj, 2009 Report Share Skriven 31 Maj, 2009 Paolo Maldini gjorde sin sista match någonsin idag. Fantastiskt att ha fått uppleva en sådan spelare, en av få sådana som finns kvar. Jag hatar Italien men man kan inte ha annat än gigantisk respekt för Maldini. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 1 Juni, 2009 Report Share Skriven 1 Juni, 2009 Missade lördagens hemmamatch mot Mannes lag Gefle pga av jobb. Femte raka hemmasegern och en finfin femteplats i tabellen. Jo man tackar. TFF mot SM-guld 2009! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 1 Juni, 2009 Report Share Skriven 1 Juni, 2009 Pfft, vilka ligger DELAD TREA då?! Va!? AIK såklart. Och det är fan utan Martin Mutumba de två senaste matcherna. AIK mot SM-guld 2009! Ni vet att det är sant! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 1 Juni, 2009 Moderator Report Share Skriven 1 Juni, 2009 Paolo Maldini gjorde sin sista match någonsin idag. Fantastiskt att ha fått uppleva en sådan spelare, en av få sådana som finns kvar. Jag hatar Italien men man kan inte ha annat än gigantisk respekt för Maldini.word! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 14 Juni, 2009 Report Share Skriven 14 Juni, 2009 Nu är det på riktigt. AIK blev idag en seriös titelutmanare. Dulee Johnson skrev på för 2½ år till i den svarta tröjan. Han är en sådan värvning som spetsar till laget och höjer allt. Ortiz-Dulle är mycket möjligt det bästa innermittfältsparet i hela Allsvenskan. Antingen det eller ellos. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.