Jump to content

Fotbollslag?


Achtung

Rekommenderade inlägg

  • Moderator
Har lite svårt att tänka mig Zlatan i Barcelonas anfall då det känns lite obalanserat när ingen riktigt får den typiska spjutspetsrollen. Han får press på sig att bli lagets målgörare men kanske nöjer sig laget med att dela upp målskörden jämnt mellan de startande anfallarna?
Ja, det är lite svårt att se vilken roll Zlatan ska ta i Barca. Givetvis värvas han som målgörare, men han är ju som du säger ingen riktig spjutspets. Men Barcas mittfält gör ju faktiskt väldigt många mål, och få in en anfallare med de spelsinne Zlatan har kan ju få mittfältet att bli ändå mer effektivt. Å andra sidan kanske han blir helt över då det finns hur många spelskickliga spelare som helst hos katalonerna.

 

För övrigt hoppas jag att alla engelska lag åker ur direkt i gruppspelet. Kommer ju inte hända, men fan va det skulle vara att få se nåt annat än smalbensparkande engelsmän i slutspelet.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Haha, det tror jag verkligen inte om Inter. Italien och Tyskland är så väldigt långt efter England och Spanien, man såg ju bara hur Barcelona utklassade Bayern München. Tror inte att Inter håller så mycket högre nivå än Bayern, speciellt inte utan Zlatan. Men kanske kan Mourinho finna glädje i att återigen ha en afrikan som spets i sitt anfall, det gick rätt bra i Chelski... allt det här beror väl på om Eto'o går till Inter, läste nåt rykte om att Laporta tänkte ändra budet till 75 miljoner euro + Hleb på lån.

 

Alltså... Messi gjorde väl flest mål totalt den senaste säsongen, fler än Eto'o, så så mycket problem tror jag inte att det blir med Zlatan. Han är dessutom skolad som spets i Ajax 433 och de spelar ju exakt likadant som Barcelona, eller vill i alla fall. Barcas spelstil kommer väl därifrån i och med Cruyff också? Har inte så mycket koll på just historian om det.

 

Zlatan vann ju dessutom Serie A:s skytteliga senaste säsongen, så mål kan han ju uppenbarligen göra.

 

Sluta hata så fasligt på Ronaldo också!

Link to comment
Share on other sites

Han är dessutom skolad som spets i Ajax 433 och de spelar ju exakt likadant som Barcelona, eller vill i alla fall. Barcas spelstil kommer väl därifrån i och med Cruyff också? Har inte så mycket koll på just historian om det.

 

Zlatan vann ju dessutom Serie A:s skytteliga senaste säsongen, så mål kan han ju uppenbarligen göra.

Jo, han har ju den typiska "Nr.9"-modellen i sig sedan tidigare, men hans spelstil är mer komplex och hans kapacitet mäts ju inte bara efter hur många mål han gör, som det brukar vara med 9:orna. Jag tror nog att han gör "endast" 16-18 mål i ligan första säsongen och jag vet inte om det räcker för kritikerna. Jag har svårt att se Zlatan som skyttekung i Barcelona och jag vet ju hur det blev när Henry kom till klubben.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men Henry har ju inte varit "sig själv" i Barca, inte ens under senaste säsongen även om han givetvis var duktig. Han är ju knappast den som han var i arse...

 

Jag tror att det spelar mer roll hur han spelar. Gör han det bra men "bara" gör 15 i ligan så tror jag man kan komma över det rätt enkelt om han bidrar till att spela bra fotboll. De älskade ju honom i Ajax trots att han inte på något sätt öste in mål.

Link to comment
Share on other sites

Synd att aporna inte kunde hålla ut i Borås, men ellos bombarderade dem så det var bara en tidsfråga innan de skulle släppa in ett mål. När det kom var det naturligt att två och tre kom också.

 

Nu ska bara ett kraftigt decimerat AIK sköta sin del för att haka på, i så fall är det bara tre poäng upp till serieledarna, men ytterpositionerna är rätt försvagade när Pavey, Özkan och Martin Mutumba saknas. Lundberg har inte riktigt visat supertalang-takterna, Saleh är helt under isen och Bojan håller aldrig bredd utan spelar mer innermittfältare.

 

Dulle fixar steken.

Link to comment
Share on other sites

Zlatan klar för Barca då, så underbart gött! Nu blir det mycket La Liga-tittande kommande säsong!

Det var trevligt/roligt med så många supportrar som inte kunde hålla sig på läktaren under hans presentation! Längtar väldigt till ligastarten nu - nu har man ju fått full tillgång till kanalerna också så det ska bli riktigt riktigt gött!

Link to comment
Share on other sites

Ja, TV4 Sport rockar vidare med La Liga.

 

Visst är clash of the titans i Spanien intressant men Premier League är mer öppen än den varit på minst fem år. United, Chelski, scousers och arse kan alla vinna den här säsongen. Dessutom ska det bli roligt att se när shitty och Tottenham återigen misslyckas, och förstås utvecklingen av Villa. De har dock värvat rätt dåligt och sitter bara på två mittbackar just nu tror jag.

 

Serie A är ju även den intressant nu utan Zlatan, om Inter kan hålla undan igen.

 

Hela Europa är fan tight.

Link to comment
Share on other sites

För mig blev Serie A plötsligt helt ointressant, i ärlighetens namn har det varit Zlatans deltagande som trots allt gjort ligan sevärd. Ingen Zlatan ingen Serie A.

 

Premier League har alltid varit min favorit liga, stor West Ham fan och kommer att följa Hammers lika intensivt som vanligt den kommande säsongen. Och även om de-4-stora slåss om ligatiteln år efter annat så tycker jag aldrig det bli tråkigt.

 

La Liga och Barca har alltid varit kul att följa och det blev ju inte mindre intressant nu med Sveriges bästa fotbollsspelare genom tiderna i världens bästa klubblag. Makalöst.

Link to comment
Share on other sites

Premier League är som vanligt intressant. Kommer bli tätt i toppen i år och United kommer få de svårt om de inte får igång spelet som det såg ut 06-07 och 07-08. Förra året var det fantastiskt att dom lyckades vinna trots att dom egentligen bara övertygade under två månader. Med Ronaldo och Tevez borta, som i mångt och mycket stod för de absolut viktigaste målen senaste säsongen, blir det ännu svårare.

 

La Liga ser på förhand ganska intressant ut med tanke på Reals satsning, men jag är ganska säker på att Realvärvningarna inte kommer betala sig. Jag tror att både Ronaldo och Kaka har sina bästa dagar bakom sig. Det blir nog Barca för hela slanten även i år.

 

I Allsvenskan är det rätt hårt just nu. Finns inte mycket som talar för att GAIS klarar sig i år, för jag tvivlar på att Djurgården kommer vara så här urusla hela säsongen ut. Men man ska ju aldrig ge upp. Annars så hoppas jag innerligen att inte IFK eller AIK, som för övrigt verkar försöka slå ngt "minst-mål-i-toppen-någonsin" rekord, vinner. Nästan sjukt att dom kan ligga så bra till med den målproduktionen, men ja...vissa lag kan ju hålla sina 1-0 ledningar.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...