Jump to content

Fotbollslag?

Achtung

Rekommenderade inlägg

Jo, nu måste jag fixa TV4 Sport. Suger att vara fotbollsfan och inte ha den kanalen, Canal+ eller Viasat Fotboll. Kommer bli en trevlig säsong med europeisk fotboll där mycket har hänt under sommaren (många storklubbar har möblerat om), och när allt är över så har vi VM att bänka oss framför....underbart!

• 2 weeks later...
  • Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Trots att helgen mest bestod av jobb och åter jobb så han jag i alla fall se en av alla Premier League matcher och såhär i efterhand känns det verkligen som en vinstlott. Kollade nämligen på Everton-Arsenal, en sinnessjuk match där Arsenal briljerade med sitt snygga passningsspel och klockrena avslutningar. Matchen slutade 6-1 till Arsenal och då kan jag inte säga att Everton var direkt dåliga - snarare Arsenal som var omänskligt effektiva.

Missade favoritlaget West Hams bortaseger mot nykomlingarna Wolves, själv var jag ganska pessimistisk inför matchen och hoppades möjligtvis på en poäng - nykomlingar brukar nämligen alltid börja bra och Wolves har ett intressant lag på pappret. Men Nobles frälste Hammers än en gång och matchen vanns med 2-0. Oerhört gött att ta tre pinnar redan i första omgången och på bortaplan(!) dessutom, förra året tror jag att vi lyckades vinna en borta match på hela säsongen - möjligen två.

Nåja, kul att Premier League är igång! Hammers mot Champions League! :P

Debut för Zlatan ikväll då. Vad tror ni? Jag tror nog att han kan få en lyckad säsong.

Med ett Barcelona som ångar på så kommer framgången och målen automatiskt, men jag tippar på 17 mål i ligan när säsongen är slut. Bra att matchen ikväll går på TV4 Sport - jag var inställd på att få se någon stream på datorn från början. Ser mycket fram emot debuten...

• Moderator

Nja, Zlatan visade i debuten att han är matchotränad och saknar timing och explosivitet. Tycker inte han fick så värst många bollar inledningsvis efter att han kommit in, men när han fick dem så var han definitivt inte vän med bollen många gånger. Han hade några avslut, men en Zlatan i toppform hade antingen stänkt in dem i nättaket eller över läktaren, och inte föst fram dem till Given.

Har fortfarande svårt att se hur han ska lyckas i den position han hade idag. Visserligen höll City ihop bra, och förmodligen kan Iniesta, Xavi, Messis rörlighet öppna upp backlinjen, men jag kommer ändå inte ifrån känslan av att Zlatan är outnyttjad på topp.

Messi is the SHIT, inget att diskutera.

Lite skön känsla också att höra att United torskat mot nykomlingen idag. Manchester lär inte vara sig likt ikväll.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...