Jump to content

Fotbollslag?

Achtung

Rekommenderade inlägg

• Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skönt att avsluta den här hemska våren i Allsvenskan med en storseger, och riktigt bra spel. I alla fall i första halvlek, i andra så märks bottenlagssjälvförtroendet när AIK faller ner djupare och djupare och vill försvara poängen istället för att fortsätta spela fotboll. Dessutom får ju Åtvid momentum genom en rad felaktigt dömda hörnor av den där jävla clownen till linjedomare. Skaffa brillor.

Reduceringen, samt alla Åtvids farliga chanser, kommer dock till genom att AIK har en gigantisk lucka i sitt arbete vid defensiva fasta situationer. Häcken gjorde 1-1 på samma yta, Halmstad avgjorde på den och nu gjorde Åtvid mål och hade två jättechanser att kvittera på den. Det är ytan runt halvcirkeln vid straffområdet som alldeles för ofta blir helt tom för motståndarlagen att vinna andrabollar och dunka ifrån. Det måste justeras.

Nu ska vi bara köra över Öster om en vecka, sedan ska den här hemska, allsvenska våren glömmas.

VINNA CUPEN, VINNA CUPEN, AIK!

Skönt att avsluta den här hemska våren i Allsvenskan med en storseger, och riktigt bra spel.

Känns igen från mitt kära blåvitt... URUSLA i de flesta matcher och STORSPELAR med gött många mål i typ två (se Ellos och AIK)... Oroar mig för två matcher med NOLL skott på mål... sicken taktik vi har nu :whistling:

Änn har jag dock förtroende för Mr Rehn och Co men lite teambuilding under sommerlovet kanske inte är fel? Eller öva på straffar och fasta... kanske även på att göra mål. Men men, det är ändå spelarna som är ute plan till slut, utan vilja och glöd så går det som det går. ALLSVENSKT KVAL 2010: Om 173 dagar. (om det vill sig illa).

Ingen förväntar sig något annat än superettan-spel från Trelleborg, Plox... ^^

Monsterbrasse till anfallet, monsterjugge till målet så löser vi det här efter uppehållet. Biljettpriserna får gärna stanna på den här låga nivån för att hålla uppe åskådarantalet. Det var visserligen lite väl mycket "fritidsgård" på Norra igår, och turister irriterar skiten ur mig, men 21k är mycket bättre än 8,5k som det var mot Trelleborg (även om det var hyfsat klackdrag då också, och dessutom en del supporterhumor). Enligt utsago från Gnaget så ska man dra in ungefär lika mycket med 20k som betalar gårdagens biljettpriser som 8,5k med vanliga... det enda problemet som skulle kunna uppstå är väl om det kommer 8,5k på matcher med gårdagens biljettpriser.

Ska nog spela på att Diego Milito gör mål i CL-finalen. Han kommer att avgöra den.

Nu spelade jag inte men... DIEGOOOOOOOOOOOOO MILITOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Har gillat honom ett bra tag, har varit kär i honom i två säsonger. Jag blev fruktansvärt besviken när han lämnade Genoa men han visar ju hur mycket han förtjänar det här och hur jävla fruktansvärt bra han är. Avgör ligan, cupen och Champions League... men kommer säkert ändå att petas i VM.

• Moderator

Ja, ingen kan väl längre förneka (on någon gjort det någonsin) att Inter blivit ett bättre lag utan Zlatan. Tyvärr verkar det som om Barca just nu blir ett sämre lag MED Zlatan på plan. När Villa anländer är det nog dags för Z att packa väskorna, annars blir det bänken nästa säsong, rätt säkert.

Sådär går det inte att säga, Manetheren. Med pengarna man fick för Zlatan så köpte man ju in tre spelare till centrallinjen som stärkte upp hela laget. Diego Milito tog över anfallsrollen av Zlatan och var briljant, medan man även fick in Wesley Sneijder som är topp 5 playmakers i världen (tror han skapade 16 chanser på de två mötena mot CSKA Moskva i kvartsfinalen i CL) och sist men inte minst så fick man in Lucio, som är en mittback i världsklass.

Utöver dessa tre, så fick man Samu Eto'o och Thiago Motta, två klasspelare även det. Inter blev ett mycket bättre lag med hjälp av Zlatan-pengarna, helt enkelt. Ironin är dock fruktansvärt underbar.

Jag vill inte döma ut Zlatan efter en säsong i Barca heller, men hela laget och spelet verkar må mycket bättre av en dynamisk, djupledslöpande anfallare än den lite mer tunga biten som Zlatan är. Sedan är det så väldigt lätt att glömma höstsäsonger, man ska komma ihåg att Zlatan slog rekord i Barca och avgjorde El Clasico, bl.a., under höstsäsongen. Sedan fick han en formdipp och drog på sig lite skador. Tror inte att det finns en chans att Zlatan lämnar, faktiskt. Skulle vara om Chelski hostade upp pengarna. Enda klubben i världen som jag skulle kunna tänka mig både har råd och behov (jag har för mig att Anelka ska lämna, men det kan vara inbillning - det verkar ju vara en smärre utrensning där just nu dock). Tror inte att Zlatan skulle sänka sig till att spela för Shitty eftersom att de inte är potentiella CL-vinnare, varken nästa säsong (uppenbarligen) eller ett-två-tre år efter det (även om det är många faktorer som spelar in).

• Filmstar

Håller med i det mesta Tjalan skriver. Sen är ju saken att jag hellre har fem bra lagspelare än en "stjärna" som spelar för sig själv. De spelare de tog in jobbade verkligen hårt och alla tog en plats i startelvan. Tror faktiskt Inter inte hade vunnit om de haft samma lag fast bytt ut Milito mot Zlatan...

Sådär går det inte att säga, Manetheren. Med pengarna man fick för Zlatan så köpte man ju in tre spelare till centrallinjen som stärkte upp hela laget. Diego Milito tog över anfallsrollen av Zlatan och var briljant, medan man även fick in Wesley Sneijder som är topp 5 playmakers i världen (tror han skapade 16 chanser på de två mötena mot CSKA Moskva i kvartsfinalen i CL) och sist men inte minst så fick man in Lucio, som är en mittback i världsklass.

Utöver dessa tre, så fick man Samu Eto'o och Thiago Motta, två klasspelare även det. Inter blev ett mycket bättre lag med hjälp av Zlatan-pengarna, helt enkelt. Ironin är dock fruktansvärt underbar.

Jag vill inte döma ut Zlatan efter en säsong i Barca heller, men hela laget och spelet verkar må mycket bättre av en dynamisk, djupledslöpande anfallare än den lite mer tunga biten som Zlatan är. Sedan är det så väldigt lätt att glömma höstsäsonger, man ska komma ihåg att Zlatan slog rekord i Barca och avgjorde El Clasico, bl.a., under höstsäsongen. Sedan fick han en formdipp och drog på sig lite skador. Tror inte att det finns en chans att Zlatan lämnar, faktiskt. Skulle vara om Chelski hostade upp pengarna. Enda klubben i världen som jag skulle kunna tänka mig både har råd och behov (jag har för mig att Anelka ska lämna, men det kan vara inbillning - det verkar ju vara en smärre utrensning där just nu dock). Tror inte att Zlatan skulle sänka sig till att spela för Shitty eftersom att de inte är potentiella CL-vinnare, varken nästa säsong (uppenbarligen) eller ett-två-tre år efter det (även om det är många faktorer som spelar in).

Ja, jag har också tänkt mycket på det där vilken klubb Zlatan skulle kunna lämna Barcelona för. Vill man vinna champions league så finns det ingen annan klubb att gå till som också skulle ta emot honom och automatiskt ge honom en bättre plats än vad han har i nuläget i Barca. Jag har kommit fram till att den enda klubb han skulle gå till är Real Madrid med Mourinho som ledare, vilket skulle vara kontroversiellt just på grund av rivaliteten mellan de två klubbarna - men faktiskt väldigt typiskt Zlatan ändå och något jag skulle stödja. B)

• 1 month later...

Är så extremt rädd för Superettan. Började gråta när Martin såldes.

Orkar inte med sånt här. Tycker synd om Miller samtidigt som jag avskyr honom.

Varför kan det inte bara gå bra för Gnaget? Varför måste det vara kaos hela tiden? Man trodde ju att långsiktigheten fanns när Rikard var tränare i fyra år, och så tog den naturliga ersättaren Stahre över och vidare och körde hem hela jävla grejen. Stahre drar, eldsjälarna säljs och en tränare plockas in på 1,5 år. Det fattas bara att Tjerna slutar/lämnar nu så kan jag ta livet av mig.

• 2 weeks later...

Är inte rädd för Superettan efter matchen mot Helsingborg. Var en av de sämsta domarinsatserna jag någonsin sett, helt värdelös. Jag gillar att gnälla på domare, men tillsammans med Shitty-United i februari är det här den sjukaste domaren jag någonsin sett. Linjemannen mot Östra på Råsunda var också helt värdelös.

Men det bådar gott inför framtiden att AIK spelar ut Helsingborg som leder serien.

Champions League imorgon - äntligen en turnering som är stor nog för att klara av AIK. Där hör vi hemma.

• 1 month later...

Ugh, har gått lite tid sen Heif. Det är konstant kaos i AIK, återigen. Samtidigt som Miller har lyckats bra i Allsvenskan, med 3-1-1 på fem matcher, så spelar han en sån jävla destruktiv fotboll att man blir deprimerad. Hans idé för anfallsspel är att det inte ska finnas något. Just nu är det den helt fantastiske Mohamed Bangura som är AIK:s anfallsspel. Han är topp 10 i Allsvenskan, lätt. Helt otroligt hur komplett han är. Stark, snabb, bra på huvudet, fantastisk teknik, bra skott... ge honom en vänsterfot så är han fantastisk. Kan bli en riktig jävla kassako också, fick ju åtminstone 3,5 år på kontraktet och finns inte en chans att han stannar efter nästa sommar om han fortsätter såhär.

Det är skönt med lite karaktärsspelare i AIK igen dessutom. Turina och Bangura är vinnare och ledare, på sina egna sätt. Med Turina i kassen redan från start i år hade vi aldrig legat såhär till. Maanoja spred osäkerhet genom hela defensiven medan Turina är en auktoritetsfigur som är att lita på.

Vilken jävla hjälte Saihou Jagne är också, hur man kunde skicka iväg honom i våras kommer jag aldrig någonsin att förstå. Han bör starta från och med nu, han är fan alltid farlig för tack vare hans snabbhet och fantastiska rivighet. Som en finne i röven på alla försvarare, klockren.

Tyvärr så kan det ju inte vara lite lugnt och skönt i AIK trots tre poäng och the return of CH. Firman, Sol Invictus och Ultras Nord driver just nu en politisk kampanj för AIK att införa en bosmanpolicy som skulle betyda att man bänkar spelare som uttalat sig om att lämna som bosman. Det som fick igång hela grejen var att Atta och hans orm till agent bestämt sig för att det bästa sättet att betala tillbaka klubben som utbildat Walid i fem år är att gå gratis. AIK:s Yngsta slår folk som motsätter sig på Norra och det är allmänt kaos.

Personligen tycker jag det är vettigt med en bosmanpolicy, att ha lite nötter så att spelare inte kan utnyttja klubben och sen sticka - som Atta har gjort - samtidigt som det är så jävla fel läge för alla grupperingar att börja pusha för det nu. I de två senaste matcherna har läget varit oavgjort när det är tio minuter kvar. Då behöver spelarna inte höra att man ska bänka Atta, eller att det inte ska finnas några bosmanfall i AIK. Då måste man för fan sjunga för att stötta laget. I halvtid och efter matchen får SI banka igenom vilken jävla agenda som helst, det bekommer mig inte, men när det är spel på planen och AIK sliter för att hålla sig kvar då håller man tamefan käften om man inte sjunger för att bära fram dem. Vad är det för jävla resonerande, att när den absolut viktigaste perioden i matcherna kommer, så ska man strunta i matchen och sjunga om annat? I helvete heller.

Champions League, vad ska man säga. AIK sätter inte sina chanser. Jag var i Norge och såg dem vika ner sig som ett gäng tolvåringar i andra halvlek. Det var hemskt. Resan var ett kapitel i sig, i och med förlorat leg och därmed förlorat flyg och 25 timmar på en buss på två dagar. Det var jävligt roligt. Tyvärr har jag inte råd att följa med till Sofia för Europa League, ett Black Army-plan låter så jävla fint.

Skönt att vara över strecket, förhoppningsvis vinner Malmoe även omspelet och ser till så att Gnaget har tre poäng på Gefle. Bara hoppas att Bangura orkar hålla Gnagets offensiv flytande, nu är det ju tyvärr så att Özkan är gjord av glas, annars så hade han ju kunnat hjälpa till. Dulle, CH och Lorentzson bör kunna göra nytta dock. Ut med RÅP och Flávio också, och ge Walker chansen i AIK istället för Väsby.

Turina; Pavey, Backman, Pertan, Nisse; Helgi, Walker; Lorentzson, Dulle, CH; Bangura

Det ska nog gå.

Premier League är igång också. Tråkigt med en måndagspremiär för United, men bra för spelarna. Chicharito hinner nog bli spelklar efter sin match i Mexiko (och mål) och alla andra som landskampade också. Tottenham våldtog Shitty, det var bara Joe Hart som stod med röven mot väggen... tyvärr. Jävligt underhållande att se Silva och Tevez så fruktansvärt usla. SWP visste vi ju redan var värdelös.

I övrigt då. Blackpool krossade Wigan. Dave Jones gjorde årets mål redan i första omgången. West Brom föll som ett korthus på Stamford Bridge. James Milner sa hej då till Villa med ett mål.

Typ.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...