Tjalan Skriven 16 Augusti, 2010 Report Share Skriven 16 Augusti, 2010 Inte ett enda inlägg trots att Lionel Cole blir utvisad i sin debut för The Dippers och Pepe Reina kastar in 1-1 i den 90:e minuten!? Avgå Filmsnacks fotbollsintresserade! United ikväll, hoppas Rooney får vila. Mest för att jag vill se både Chicharito och Berbatov. Antar att Patrice Evra inte spelar heller eftersom att han fick en förlängd semester efter Frankrikes kaosartade mästerskap. van der Sar; Rafael, Vidic, Evans, Fabio; Valencia, Scholes, Fletcher, Nani; Chicharito, Berbatov Den här säsongen finns det ingen annan utkomst än ligaseger för United. Förra säsongen var det en poäng som skiljde och då spelade United utan backlinje en månad, Fletcher och Carrick var mittbackar. RÖJ NU! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 18 Augusti, 2010 Moderator Report Share Skriven 18 Augusti, 2010 Inte ett enda inlägg trots att Lionel Cole blir utvisad i sin debut för The Dippers och Pepe Reina kastar in 1-1 i den 90:e minuten!? Avgå Filmsnacks fotbollsintresserade! Hehe, jag är helt på avbytarbänken numera, har ju tidigare åtminståne kunnat se spans fotboll på TV4 sport, men nu är den också borta. Men jag återkommer väl när EM-slutspelet drar igång om ett par år. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 18 Augusti, 2010 Report Share Skriven 18 Augusti, 2010 Tv4 sport kommer visa Serie A och Europa League i år. Serie A är på alla sett intressantare än en liga som bara innehåller två lag. Juventus storsatsar och om tränaren får ihop det kan de utmana Inter om ligatiteln. Roma som redan förra säsongen slogs med Inter om segern har gjort en del smarta nyförvärv, däribland Adriano och Simplicio och lär kunna utmana även i år. Milan fortsätter balansera ekonomin och bjuder därför inte på mycket nyförvärv, väven om Kevin Prince Boateng blir klar i dagarna. Men de har skaffat sig en ny tränare, Allegri, och kan han få fart på åldringarna kan det bli fyra lag som på allvar slåss om ligasegern i år. Efter dessa har vi storsatsande Palermo, Napoli, Genoa, Sampdoria (som lirar CL-kval mot Werder Bremen ikväll) och Fiorentina som alla spelar offensiv och underhållande fotboll. Egentligen är det ett getingbo från plats 1 till 10 i tabellen och det kan nästan sluta hur som helst. Serie A kommer nog tillsammans med Bundesliga vara den tätaste och intressantaste ligan när det drar ihop sig i vår. Även om det självklart inte kommer verka så i svensk media då vi är så jävla spanien och england kåta. Men poängen är; var glad över att du har Tv4 sport för där kommer visas en hel del fantastiska matcher + att lag som Liverpool, Juventus, Manchester City och Atlético Madrid spelar Europa League i år. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 18 Augusti, 2010 Report Share Skriven 18 Augusti, 2010 Jag skrev ju ett inlägg som startade med "femte inlägget i rad", men internet hängde sig precis när jag skulle skicka det imorse. Sparade det, så ni får det som jag skrev det istället. Fem i rad! Scotty's on fiiire! Fortsätter att behandla det här som min blogg, antar att allt jag skriver är spot on eftersom att ingen har något att tillägga. United har en dag på jobbet mot Newcastle och spelar fullständigt ut dem, precis som det ska vara. Rooney var under isen medan Dimitar Berbatov och Paul Scholes dominerade hela planen, de två var helt fantastiska. Evra var sitt gamla goda jag och den här Frankrike-katastrofen har tydligen inte påverkat honom spelmässigt ett enda jävla skit. Vilket jävla psyke du har när du fortsätter hålla samma sjuka höga klass efter det där skämtet som kallas Le Bleus '10 och efter att ha blivit avstängd (!?) från landslaget i fem matcher (Anelka fick 18, Ribery tre (SKÄMT) och tror att Gallas klarade sig... töntar). Förutom Rooney så var även Valencia helt under isen, och spenderade hela matchen med att tappa ut bollar över alla linjer han kunde hitta. Nani var aktiv under hela sin speltid och hans uppåtgående utvecklingskurva verkar inte ha saktat ner efter hans fantastiska vår (tio assist i Premier League under vårsäsongen). Chicharito fick debutera också, och var nära att komma fri men var ett par decimeter på fel sida. Jag är rädd för hur många gånger han felaktigt kommer att bli avvinkad för offside den här säsongen, han är helt fantastiskt snabb. Har visat gång på gång de gånger jag sett honom att han vet precis när han ska gå och lyckas alltid vara 20 meter ifrån närmsta back när han får bollen. Att United hittade honom innan VM är världsklass-scoutning. Fulham borta på söndag, kommer att bli intressant. AIK då... nu ska ju Attas bil ha blivit sönderslagen också. Suck. Det är verkligen så man får spelare att stanna, och ger klubben möjligheter att locka till sig nya, duktiga, svenska spelare! Nu får man ju anta att det här var Gnagare också, det kan väl ha varit några andra och det hoppas man på... men det känns inte direkt troligt. Dulle är i blåsväder också, nu ska han ha köpt ett par horor. Enligt vad jag har läst så ska snuten ha minst bevis mot honom och han ska hängt med de här brudarna utan att ha betalat. Det är så en riktig PIMP rullar. Fattar ni vilken kultlirare den här grabben är? Visst har man många gånger suckat över Dulee Johnson men när man sitter där om trettio år och minns tillbaka så kommer han att vara en av de största kultlirarna någonsin. Gillar hans nya ramsa också: "Dulle har knullat era horor, han har baxat er kredit (MERA SPRIT!), han har vunnit SM-guld, han är Barcas nästa kung, och så dricker han en sjuttis och kör heeem!" Angående Serie A så kan det nog bli en rätt rolig säsong under Inter. För jag ser inga andra segrare än Inter, trots att Benitez är en mycket sämre tränare än Mourinho. Fan, den enda förlusten är väl Balotelli, och det kaosbarnet bryr väl sig ingen om ändå. Ser verkligen inte hur de ska misslyckas, men är det någon som kan köra ett lag i botten är det nog the Fat Spanish Waiter! These are facts. Genoa är mitt favoritlag och de har ju värvat skitmycket och hyfsat bra även iår. Problemet är väl att hälften av deras värvningar förra säsongen gick åt helvete. Det är bara bra faktiskt, för charmen med Genoa är att de är helt jävla tokiga. De värvar som galningar och rockar på som fan med sitt 433, kan aldrig hålla en jämn form och kan tappa 3-0 till 3-4 och sen vänder de tillbaka. De är fucking crazy helt enkelt. Manetheren, jag vet inte om du är en av de många Italienrunkarna här på forumet men jag skulle köpa Viasat Sport om jag var du. 199 kr/månad, du får Premier League, Champions League och Ligue 1. Jag har inte C+ längre, jag tänkte att 250 spänn var jävligt onödigt för lite Allsvenskan när jag ändå inte ser några AIK-matcher hemma. La Liga kan man trycka på Bet365 även om det inte är optimalt. Det jag kommer sakna är de Ajax-matcher som inte visas på TV4 Sport. Jag måste få min Luis Suarez-fix. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 18 Augusti, 2010 Filmstar Report Share Skriven 18 Augusti, 2010 Tjalan: Skulle bara säga att jag uppskattar dina inlägg här. Oftast rolig läsning och en bra källa till info om de olika ligorna och inte minst smeknamn på spelarna. Att folk inte är så aktiva kan bero på att man är lite fotbollstrött efter VM kanske plus att man inte har eller tar chansen att se matcherna från de olika ligorna. PS. Gillade även din redogörelse från Emmaboda (det var inte din festival kan man säga... ) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Skriven 18 Augusti, 2010 Report Share Skriven 18 Augusti, 2010 Går inte La Liga på någon Svensk tv-kanal alls i år eller? Är faktiskt lite orolig för Real Madrid i år och eftersom dom knipit världens bästa tränare i Mourinho. Om någon kan reda ut alla divorna i Real så är det han. Man får heller inte glömma att de värvat Özil och därför kan bli kanske än mer farliga när det gäller att hota Barca. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Voldo Skriven 18 Augusti, 2010 Report Share Skriven 18 Augusti, 2010 Under VM har jag fått upp mitt fotbollsintresse igen som tidigare legat i lä under ett par år. Jag vet inte vad som hände egentligen, jag hade riktigt bra koll på fotboll ett tag innan dess... det var förmodligen en massa filmtittande och annat som tog över. Men nu ska jag hursomhelst följa La Liga och Serie A på Canal+ och TV4Sport. Skulle gärna följa Premier League också, snopet att det sänds på Visat bara. Jag får se om jag lyckas skaffa mig något favoritlag i La Liga i år. I Premier League är det annars Liverpool och i Serie A är det Juventus som gäller. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 18 Augusti, 2010 Report Share Skriven 18 Augusti, 2010 Som Real Madrid-fan har man snart tröttnat på orden "i år gäller det", fast just i år ser det faktiskt ut att bli ett intressant sådant. För en gång skull verkar vi ha en tränare som kan sin sak och framförallt som inger respekt både hos spelarna och ledningen. Dessutom bådar årets värvningar gott som främst har varit inriktad mot yttermittfältare - det känns som om det var alldeles för länge sedan Real Madrid hade minst två renodlade yttrar i truppen. Dessutom kändes Ricardo Carvalho som ett viktigt köp för att ge lite extra rutin till backlinjen. Kul även att ledningen verkar börja inse att man inte kan betala överpriser år efter år, och att man medvetet försöker hålla ner priserna. Nu gäller det bara att ledningen låter Mourinho göra sitt jobb och ser första året som en uppbyggnadsfas, även om minst en titel hade varit och föredra redan i år. Men man får väl hoppas att den gode Perez har lärt sig sin läxa vid det här laget. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 19 Augusti, 2010 Report Share Skriven 19 Augusti, 2010 Tjalan: Skulle bara säga att jag uppskattar dina inlägg här. Oftast rolig läsning och en bra källa till info om de olika ligorna och inte minst smeknamn på spelarna. Att folk inte är så aktiva kan bero på att man är lite fotbollstrött efter VM kanske plus att man inte har eller tar chansen att se matcherna från de olika ligorna. PS. Gillade även din redogörelse från Emmaboda (det var inte din festival kan man säga... ) Man får tacka. Eller nåt. Och nej, Emmaboda har bara skapat en massa problem. Det är svårt att leva utan ett giltigt ID, men det är ännu svårare att leva utan en MP3-spelare. Vill ta livet av mig varje gång jag går ut utan ett par hörlurar. Allt tar så lång tid, jag förstår det inte. Går inte La Liga på någon Svensk tv-kanal alls i år eller? Är faktiskt lite orolig för Real Madrid i år och eftersom dom knipit världens bästa tränare i Mourinho. Om någon kan reda ut alla divorna i Real så är det han. Man får heller inte glömma att de värvat Özil och därför kan bli kanske än mer farliga när det gäller att hota Barca. Känns inte Mesut som en rätt konstig värvning? Jag är mest förbannad på den, varför i helvete högg inte Sir Alex. United behöver en jävla offensiv innermittfältare och här har vi en av världens mest talangfulla för ett relativt reapris (15 miljoner pund blev det väl tillslut) och han gör ingenting. Istället köper han portugisiska yttrar som bott på gatan, vilket i och för sig är rätt ballt, men en sådan chansning för 7,5 miljoner pund. Ska inte klaga, fatta vilken kultlirare den grabben kan bli också. Från gatan till United, rena rama Hollywood. Men du håller väl inte på något lag i La Liga, du håller väl på Chelski? Hatar du bara Francos klubb eller? Som Real Madrid-fan har man snart tröttnat på orden "i år gäller det", fast just i år ser det faktiskt ut att bli ett intressant sådant. För en gång skull verkar vi ha en tränare som kan sin sak och framförallt som inger respekt både hos spelarna och ledningen. Dessutom bådar årets värvningar gott som främst har varit inriktad mot yttermittfältare - det känns som om det var alldeles för länge sedan Real Madrid hade minst två renodlade yttrar i truppen. Dessutom kändes Ricardo Carvalho som ett viktigt köp för att ge lite extra rutin till backlinjen. Kul även att ledningen verkar börja inse att man inte kan betala överpriser år efter år, och att man medvetet försöker hålla ner priserna. Nu gäller det bara att ledningen låter Mourinho göra sitt jobb och ser första året som en uppbyggnadsfas, även om minst en titel hade varit och föredra redan i år. Men man får väl hoppas att den gode Perez har lärt sig sin läxa vid det här laget. Carvalho är ett ohyggligt klassköp och Carvalho-Pepe är ett av världens absolut bästa mittbackspar. Jag har rätt svårt att förstå Chelskis beslut att sälja Carvalho, trots att de håller på och rensar lite bland de gamla lirarna. Han är deras överlägset bästa mittback och nu finns bara tröga snubbar som Terry och Alex kvar. Chicharito kommer att springa åttor runt de grabbarna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Skriven 19 Augusti, 2010 Report Share Skriven 19 Augusti, 2010 Krayzie: Så La Liga sänds alltså på Canal +? Tjalan: Jag trodde faktiskt också att SAF skulle knipa den lilla fladermus liknande mesuten. Han brukar ju vara riktigt bra på det men som du säger så kör han på okända portugiser(som försej brukar visa sig vara väldigt bra). Javier Hernandez vet jag redan nu att SAF gjorde rätt i att värva. Ruggig anfallare. I La Liga håller jag lite smått på Barca och Sevilla. Bara inte Madrid vinner så är jag nöjd och det brukar ju betyda att Barca måste vinna.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 19 Augusti, 2010 Moderator Report Share Skriven 19 Augusti, 2010 Tv4 sport kommer visa Serie A och Europa League i år. Serie A är på alla sett intressantare än en liga som bara innehåller två lag. Sant, Seria A är lite öppnare. Dock gillar jag inte de italienska aktriserna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Voldo Skriven 19 Augusti, 2010 Report Share Skriven 19 Augusti, 2010 Rilopoz: Ja, om jag har förstått rätt så. http://www.canalplus.se/laliga Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 19 Augusti, 2010 Report Share Skriven 19 Augusti, 2010 Javier Hernandez vet jag redan nu att SAF gjorde rätt i att värva. Ruggig anfallare. Ja, fyfan, säger det. Att man lyckas scouta och signa honom innan VM är världsklass-scoutning. Helt fantastiskt. Så jävla snabb! Längtar till bortamatcher i CL-rundorna när United möter lag som går framåt och Chicharito ligger på rulle. Rilopoz: Ja, om jag har förstått rätt så. http://www.canalplus.se/laliga Det har du. Canal+ och TV4 ägs ju av samma företag (eller om TV4 äger C+, oavsett) och när C+ torskade deras viktigaste rättigheter, det vill säga PL, till Viasat så la de över La Liga på C+ för att få folk att behålla/köpa kanalerna. Det kommer ju inte heller att visas några fler Allsvenska matcher i TV4 efter augusti (tror jag), utan allt kommer att visas på PPV och C+ för att få folk att behålla/köpa. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puffie Skriven 19 Augusti, 2010 Report Share Skriven 19 Augusti, 2010 Ja Canal+ kommer att visa La liga kommande säsonger, hur kan ni ha missat all reklam de gjort? De kommer även visa några Serie A matcher då och då. Norska canal + har fortfarande rättigheterna till Serie A så de matcher tv4 sport inte har utrymme att visa, då man är begränsad till en kanal, kan canal + sända om de vill. Och som jag förstått det kommer man satsa på någon match i veckan i alla fall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 19 Augusti, 2010 Report Share Skriven 19 Augusti, 2010 Jag menade förstås Genoas 343 förut, inte 433. Alla lag spelar ju 433. Genoa måste väl vara det enda laget i de tio bästa ligorna i världen som spelar 343. Eller ja, det beror väl på vart Brasilianska Serie A ligger. Där är de väl ännu mer extrema dock. En gammal lagkompis som bodde där ett år när han var 13-14 (var halvbrasse) berättade att alla lag spelade 244 och om det krävdes kastade de in 88:or i 93-matcher för att vinna. De är väl ungefär lika galna i högstaligan med sina så kallade ytterbackar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.