Jump to content

Fotbollslag?

Achtung

Rekommenderade inlägg

• Filmstar

Plox: Måste vara tufft att vara West Ham supporter. Och Avram Grant känns inte direkt som en manager som jag skulle vilja se leda mitt lag direkt...

Skönt att Liverpool ersatte Mascherano med en BÄTTRE spelare i Raul Meireles. Nu tror jag ändå inte på dem i år, men skönt att de inte vara sålde och lät hålet vara. Bara de kan hitta en bra anfallare innan fönstret stänger blir jag nöjd. Varför inte Pazzani ? Man kan alltid drömma...

• Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uniteds defensiv är bombsäker. Vidic är ju bara världens bästa mittback, eller topp fem i alla fall, medan Patrice Evra bara har en konkurrent när det kommer till att vara världens bästa ytterback, och det är Maicon (tänk er de två på varsin kant... overload). Edwin van der Sar är i det närmaste obehagligt underskattad, känns som att han aldrig är med i diskussionerna om världens bästa målvakt om det inte är ett United-fan inblandat (eller en holländare), men hans stabilitet är i det närmaste obehaglig. Lugnet han inger som sista utpost är svårslaget, och tabbarna ligger på ett minimum. Grym med fötterna, tar lätta skott, svåra skott... varför måste han vara 40 bast? Har ju bara fem år kvar.

Bara hoppas att Sir Alex öppnar plånboken nästa sommar och köper Gomes av Tottenham. Det är den bästa ersättaren jag ser i dagsläget. Van vid England och riktigt jävla duktig. Bara det inte blir någon ung målvakt. Jag hatar unga målvakter. De ska alltid hålla på och tabba sig. Köper man en målvakt under 30 är man inte klok (eller, ja, 28-29 funkar också).

Det enda man kan undra över i Uniteds backlinje är varför O'Shea är ordinarie när Brown och Rafael är friska och krya. Brown är ett bättre alternativ både offensivt och defensivt, och Rafael kommer att bli en av världens bästa ytterbackar. Han är redan nu fruktansvärt duktig för att bara vara 20 bast och ju mer han spelar desto bättre är det ju, för då kan han slipa bort den där orutinen som fick honom utvisad mot Bayern (och förstörde Uniteds CL-turnering i kombination med Rooneys skada och Carricks tandlösa agerande när de fick 3-1).

Jaja, det var det positiva den här helgen. Imorgon får man lida sig igenom ytterligare 90 minuter AIK-ångest med Robert Åhman-Miller-Persson i spetsen. Avgå Miller!

Czech: Haha, nej Grant må inte vara något charmtroll direkt. Men faktum är ju att han gjorde ett riktigt bra jobb med Pompey förra säsongen - trots nedflyttning. Jag menar ta ett sönderköpt bottenlag till en FA-cupfinal är inte fy skam.

Sen tror jag inte West Hams nya ägare direkt hade så många alternativ heller, inte minst med tanke på den tomma plånboken.

Men visst, en ganska profillös och grå gubbe är det. :)

Edit: Haha, skönt att du i alla fall kan varva mellan guldstrid i PL och nedflyttningskamp i Allsvenskan, Tjalan.

Själv läser jag alltid tabeller nerifrån och upp. Så är livet som West Ham och Trelleborgs supporter. :)

Skönt att Liverpool ersatte Mascherano med en BÄTTRE spelare i Raul Meireles. Nu tror jag ändå inte på dem i år, men skönt att de inte vara sålde och lät hålet vara. Bara de kan hitta en bra anfallare innan fönstret stänger blir jag nöjd. Varför inte Pazzani ? Man kan alltid drömma...

Äh, Mascherano är ju klart bättre än Meireles, åtminstone på kort sikt. Jag vet inte riktigt hur bra Meireles är men känns som att han borde lämnat Porto för ett tag sedan om han är bättre än Mascherano. Måste vara skönt att slippa den senares cp-ryck dock. Finns det en större idiot inom professionell fotboll? Tveksamt. Skulle vara någon lite mindre spelare som är en större galning. Typ André Bikey, men han underhåller ju i alla fall.

Italienare ska inte spela i England. Är väl typ bara Zola som lyckats?

• Filmstar

Äh, Mascherano är ju klart bättre än Meireles, åtminstone på kort sikt. Jag vet inte riktigt hur bra Meireles är men känns som att han borde lämnat Porto för ett tag sedan om han är bättre än Mascherano. Måste vara skönt att slippa den senares cp-ryck dock. Finns det en större idiot inom professionell fotboll? Tveksamt. Skulle vara någon lite mindre spelare som är en större galning. Typ André Bikey, men han underhåller ju i alla fall.

Nja, håller inte riktigt med där. Mascherano anses ju vara en av de bästa defensiva mittfältarna i världen, och det är han. Men han är inte så bra allround som många andra mittfältare med bra defensiva egenskaper. Raul Meireles är t.ex. både stark defensivt, tuff, har bra mycket bättre passningsspel plus ett tungt skott och gör mer mål. För halva priset är det en bra ersättare. Nu ska man inte säga för mycket innan man sett han i England, men tror det blir lyckat.

Italienare ska inte spela i England. Är väl typ bara Zola som lyckats?

Det är sant, men vi har även Vialli (otroligt skön lirare och spelande tränare i Chelsea) som var lyckad, och Ravanelli var inte så pjåkig under sin säsong i Middlesbrough. Tror just italienska anfallare passar in bättre än mittfältare i England och därför tror jag Pazzini med sina egenskaper skulle lyckas.

Intressant match mellan Roma och Cesena. Händelserikt och dessutom jävligt roligt att se Appiah i ett lag där han får speltid. Bäst? Giaccherini, no. 23 i Cesena, som var pigg överhuvudtaget men hade framförallt hade riktigt jävla roligt med tre Roma-spelare på högerkanten under en kontring. Man kan inte låta bli att älska artister.

Haha, för att Milan har så mycket färre stjärnor? Speciellt nu när Robinho blev kvar idag.

De här två värvningarna tillsammans med uppvisningen man hade mot Lecce, framförallt Dinho som såg ut som att det var Barca 04/05 igen, gör ju att man tror på att Milan faktiskt kan vinna Serie A och göra avtryck i Europa, något som kändes otroligt för en vecka sedan. Det enda som väl egentligen fattas är en vänsterback, och sedan kan man ju ifrågasätta bredden. Offensiven är väl rätt avklarad, och mittfältet också. Däremot känns det som att försvaret vacklar om den ordinarie fyran inte är friska. Har Favalli lagt av än, liksom?

Abbiati; Sokratis, Silva, Nesta, Antonini; Ambrosini, Pirlo; Prince; Pato, Zlatan, Ronaldinho

Helt klart ett riktigt bra lag.

Angående ligaracet så hjälper det ju helt klart att Inter har en värdelös tränare vid rodret nu. Avgå FSW, låt mig njuta av Diego Milito som vanligt...

Visste inte att Robinho skulle dit också. Då lär det bli ännu tuffare för mitt Juventus än vad jag räknat med.

Milan har visserligen många stjärnor, men en del av dem har sett sina glansdagar, till skillnad från Barcas spelare som är mitt uppe i dem. Typ halva spanska landslaget finns ju med där, nu även med David Villa liksom, galet. Men med Zlatan och Robinho i bagaget har ju Milan klar potential att kamma hem Champions League-titeln framför Barca, som Zlatan så gärna vill göra.

Aldrig gillat Milan men dit Zlatan går, går vi. Eller något. Ska bli kul att följa honom i Italien där han hör hemma med den spelstil han har. Lite kul att han horat runt också och varit alla tre storklubbarna, Juve, Inter, Milan.

Segt med Robinho dock. Kan defenitivt sätta käppar i hjulet för Ibra om han kommer igång för jag tror inte dom släpper på Dinho och Pato.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...