Jump to content

Fotbollslag?

Achtung

Rekommenderade inlägg

Så jävla skönt att pärsen äntligen är över. När det krävdes så steg AIK fram och visade att man inte är ett dassigt bondgäng, och det är fantastiskt symboliskt att det är Viktor Lundberg och Mohamed Bangura som gör målen eftersom att det är de som har fixat segrarna hela hösten. Viktor Lundberg har tagit stora kliv och han kanske till och med är redo för innermittfältet nästa säsong, det är ju där han ska spela i alla fall, så att han får nyttja den där bössan han sitter inne på oftare.

SM-GULD 2LAX11

• Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fortsätter blogga.

Ett skade- och sjukdomsdrabbat United som tvingades ställa upp med fucking O'Shea som innermittfältare skrapade ihop en trea mot Wolves. Spelar ingen roll hur mycket man hackar på Park, och det gör man både under och efter matcher alldeles för ofta, den korta jäveln reser sig och gör som han gör idag. Så fantastiskt skönt när han tofflar in tvåan i 93:e minuten.

Förhoppningsvis så blir truppen frisk och kry till Shitty på onsdag. Drömscenariot är att Nani och Giggs båda är tillbaka från sina skador tills dess, så att United kan ställa upp med något i den här stilen: vdS; Rafael, Rio, Vida, Evra; Nani, Scholes, Fletcher, Carrick, Giggs; Berbatov. Möjligtvis att man klämmer in Chicharito för Fletcher eller Carrick, men tvivlar på att Sir Alex kommer att nyttja något annat än 433 på onsdag.

Om ca. åtta timmar rullar bussen mot Åtvidaberg där jag ska avsluta den här fullständigt horribla säsongen på plats, sjunga Martins ramsa och "Fuck off back to Scotland!" i 90 minuter. Bangura och Lundberg nätar igen, Maripuu får 20-30 minuter på planen och 2010 kan äntligen, ÄNTLIGEN, ta slut.

På måndag är det dags att börja sanera den här förbannade klubben från karriärister, parasiter och nepotister.

• 2 weeks later...

Ingen som glor på El Clasico idag?

Tyvärr så gör jag det :(

Hoppas Real Madrid tar detta på rätt sätt och att detta var en välbehövlig väckarklocka om att man fortfarande är ett lag "in progress" med nya spelare, nytt spelsystem och ny tränare. Då ska man inte tro att man spela ut ett färdigbyggt Barcelona på deras hemmaborg utan vilja. Märks också allt för väl att det finns fler spelare i Barcelona som har rutin från El Clasico och vet vad det betyder för klubbarna.

Men vinden kommer att vända till våren för Real Madrid och nästa El Clasico :)

Hala Madrid!

Jag missade El Clasico, hade jobbat heldag, sovit dåligt och var förkyld så somnade i min datorstol runt 20:58. Vaknade 21:30, då stod det 2-0, tänkte "FUCK IT" likt Mohamed Bangura och gick och la mig och sov i tio fantastiska timmar. Hade väldigt svårt att tro mina ögon när jag läste 5-0 på tisdagen när jag vaknade, mest för att det är jävligt svårt att tro att ett Mou-lag förlorar med så mycket (var ju även den största förlusten någonsin för Mou, så var väl en välgrundad tanke). För jävla synd, men å andra sidan var det i grund och botten två väldigt äckliga lag som möttes så vem fan bryr sig. Skotska Premier League = Primera División. Man blir ju även inte förvånad över att upptäcka att Barca filmar som små pajaser, Puyols jävla somersault när Ramos knuffar honom tar priset även om det verkade vara tema att lägga sig som en mes i Barca. Inte för att Real var så mycket bättre, Ramos som försöker skada Messi och sånt jävla jidder. Nu må det vara så att jag hatar Messi men det där var psycho-skit, och Ramos kommer aldrig vara Keano så det är inte lika... acceptabelt.

United torskade med 4-0 på tisdagen också, roligt. Såg ju bra ut första tio minuterna, sen föll hela laget ihop och Jonny Evans fortsatte med sin helt bedrövliga höst och tappade bort sig både vid 3- och 4-0. John O'Shea gav honom dock en jävla tight match om sämst på planen, och O'Shea tjänar alltså £80k i veckan. Yay. I Evans fall kan man i alla fall hoppas på en formsvacka eftersom att han har visat klass tidigare, medan O'Shea varit i en permanent formsvacka i många år nu. Han överanvänds. Vad ska han spela i tisdags för, när Wes Brown är frisk och kry? Oförståeligt.

"Bäst" i laget var Chris Smalling som ser ohyggligt intressant ut. Typ som Evans gjorde förra och förrförra säsongen, när han inte blev bortvänd av en rostig Carlton Cole, utan hade Didier Drogba i bakfickan vid ett par-tre tillfällen...

Det är aldrig roligt att förlora och åka ur turneringar, men om det måste ske så är Ligacupen det man offrar först... även om jag inte gillar den mentaliteten, alla titlar är värda att vinnas.

EDIT: Man mår bättre när man tänker på Dimitar Berbatov. Den första utlänningen någonsin att hänga fem i en och samma Premier League-match. Älskar dig, Dimi. Så mycket.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...