Tjalan Skriven 22 December, 2010 Report Share Skriven 22 December, 2010 You can't kill me, I live forever through these bars Senaste i fotbollsvärlden, d.v.s. England, är att alla matcher blev inställda av samma anledning som alla affärer och restauranger stängde, och alla rugby-matcher blev inställda... Nej, just det, det senare hände ju inte. Däremot så verkar FA inte tro att fotbollssupportrar klarar av snö, så i princip alla fotbollsmatcher blev inställda. Chelski var väldigt på G att ställa in sin match mot United också, medan de flesta klubbarna försökte in i det sista för att spela matcherna (och vissa lyckades spela (Shitty-Everton 1-2, mums, finns bara en Tim Cahill)), så tyckte Chelski att det var dumt att riskera någonting med 29 timmar kvar till avspark. Såhär såg det ut utanför Stamford Bridge i söndags kl. 17:00: http://therepublikofmancunia.com/can-chelsea-justify-postponement/ Snökaos. Eller inte. Fuskare. Berbatov vann bästa spelare i Bulgarien för sjunde gången sedan 2002, då han vann sin första, och sa följande till pressen efteråt: “I prefer to see some of the younger lads winning the award. Please, don’t vote for me anymore.” I Sverige har AIK fått nya, och nygamla, tränare. Andreas Alm blir huvudtränare, något som är båda lite spännande och oroande, medan Nebojsa Novakovic återvänder för att bli assisterande, något som är jävligt fint. Problemet är att Jens Andersson fortsätter som sportchef - han är en jävla klåpare. Björn Wesström blir scoutingchef, och Christer Swärd fortsätter som hjälptränare. Stuart Baxter får någon luddig roll som konsult, vet inte vad jag ska tro om det. Däremot så kan jag prata lite mer om Jens Andersson. Han är en jävla sopa som inte lyckats med något av jobben han haft i fotbollsvärlden, utom att vara hjälptränare i AIK. Han har inte gjort ett särskilt bra jobb som sportchef heller hittills, och är inte på något vis förtroendeingivande. Har gärna fel om honom, men det tror jag inte att jag har eller kommer att ha eftersom att han är kass. Hade mycket hellre sett Björn Wesström tillbaka som sportchef än Jens Andersson. En lönepost mindre, dessutom. Det blir derby i premiären också, vilket kommer att suga. Kass gräsmatta, "bortaplan" för AIK, en publikdragande match som premiären kommer att gagna apa och derbyn ska spelas en bit in på säsongen så att lagen faktiskt kan ge varandra en rejäl match utan premiärnerver på derbynerverna. Positiva bitar: En seger hade betytt extremt mycket för Andreas Alm och hans ledarstab, en förlust kan bli lika förödande, och så spelas matchen på en måndag kl. 20. Den tiden som derbyn ska spelas på. Spelarbussmottagning en kolsvart aprilkväll, bengalerna som lyser upp världen - det kommer att bli magiskt. 103 dagar kvar till premiär... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 1 Januari, 2011 Report Share Skriven 1 Januari, 2011 Inte ens när West Ham klättrar över strecket kan man få ett inlägg här i tråden! Plox för fa-an! United köttar sig till en seger idag, det behövs Gary Neville från start och en kort mexikan som kallas Chicharito för att United ska vinna på bortaplan verkar det som. Skämt å sido så behövs aldrig Gary Neville längre, tyvärr. Han ska inte spela mer för United. Han är en legend och borde erbjudas en tjänst i ledarstaben till efter säsongen men det bör vara färdigspelat för Gaz. Det är så förbannat jobbigt att United alltid ska ha spelarkris på någon jävla position. De enda tillgängliga yttrarna idag var Gabriel Obertan, som inte spelat på en månad innan idag, och Bebe, som inte är i närheten av att vara redo för Premier League. Giggs, Nani och Valencia skadade, Park iväg på det där jävla Asienmästerskapet. Förra säsongen saknades hela jävla försvaret istället. Skönt att Rooney gjorde mål också. Var ju bara nio månader sen han gjorde ett spelmål senast. Aja, sålänge som det blir segrar får det tamefan se ut hur det vill, tre poäng är tre poäng. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 2 Januari, 2011 Report Share Skriven 2 Januari, 2011 Ja, märkligt det där med Rooney (inget nytt men ändå). Nu är han en skugga som man ju vill ska komma tillbaka, men som känns väldigt rökt efter allt som hänt. För ganska exakt nio månader sedan (hans senaste spelmål innan detta) så var han i princip världens hetaste spelare. Nergången är ju lika dramatisk som Ronaldinhos förfall på slutet i Barcelona och värre en exempelvis Schevchenko och Kaká. Vad jag vill komma med det är ju egentligen ingenting - jag bara tänker högt, eller i skrivna bokstäver snarare, men det är ju inte kul. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 2 Januari, 2011 Report Share Skriven 2 Januari, 2011 Haha, nja, nu överdriver du en hel del, Yojimbo. Shevchenkos karriär var ju över när han gick till Chelski och han blev tokpetad för att han underpresterade något enormt. Samma sak gällde för Ronaldinho, som sedan dess mest har spenderat tid på nattklubbar bortsett från ungefär en säsong i Milan (hans första?). Kaká har tappat speeden och är ju skadad nuförtiden. Rooney är fortfarande en instrumental del i Manchester United och har fullt förtroende från Sir Alex Ferguson som kallade hans prestation under gårdagens match för världsklass (sedan kan man ju säga vad man vill om det), och han är dessutom inte någon barhoppare, lika överdrivet skadebenägen som Kaká eller på väg utför som Shevchenko (som var 30 år när han signade för Chelski och misslyckades, medan Rooney fyller 26 i år). Det har varit en turbulent tid för Rooney, och idiotiska tankar som att skriva på för Shitty, att stressas tillbaka i våras för CL-returen mot Bayern München när fotleden inte var redo, att otrohetsaffärerna har läckt ut, att fortsätta ha problem med fotleden men förneka det osv osv har ju haltat hans utveckling och form snarare än att han skulle vara i närheten av lika slut som RONALDINHO eller Shevchenko... Rooney kommer ju att studsa tillbaka, och han har presterat på en duglig nivå sedan han kom tillbaka från fotledsskadan i höst. Han har en hel del assist och det största problemet har varit målskyttet och det är ett problem för vilken anfallare som helst. Förhoppningsvis var gårdagens balja starten på ett stadigare målflöde än tidigare. Något som kan nämnas är även att Berbatov blir mycket bättre tillsammans med Rooney, och tvärtom, och att Rooney fått spela vänsterytter i de två senaste matcherna p.g.a. alla frånvarande yttrar kommer givetvis att påverka hans målskytte och allmänna spel men han har fortfarande varit en lagspelare. Usch, mår nästan lite dåligt över att försvara Rooney såhär mycket. Måste kalla honom lögnare eftersom att han återigen har gått ut och sagt att han inte var på väg till Shitty. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 2 Januari, 2011 Report Share Skriven 2 Januari, 2011 Jag tror också Rooney kommer tillbaka då han har många år kvar, men frågan är om han kommer nämnas som en av de absolut bästa spelarna igen? Tänker mig att det börjar bli lite Michael Owen över honom och att han fortsätter att leverera, men inte med samma resultat som tidigare. Men nu ser jag egentligen bara framåt för de kommande två åren eller så då det är svårt att se längre. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 2 Januari, 2011 Report Share Skriven 2 Januari, 2011 Jag tror också Rooney kommer tillbaka då han har många år kvar, men frågan är om han kommer nämnas som en av de absolut bästa spelarna igen? Tänker mig att det börjar bli lite Michael Owen över honom och att han fortsätter att leverera, men inte med samma resultat som tidigare. Men nu ser jag egentligen bara framåt för de kommande två åren eller så då det är svårt att se längre. Hur menar du med Owen? Rooney är ju inte i närheten av lika skadebenägen och har inte gjort lika fantastiskt dåliga karriärval (även om han verkade vilja det). Owens säsong i Real Madrid var ju extremt skum. Tror nog att Rooney kan nå till de nivåerna igen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 2 Januari, 2011 Report Share Skriven 2 Januari, 2011 Jag tror också Rooney kommer tillbaka då han har många år kvar, men frågan är om han kommer nämnas som en av de absolut bästa spelarna igen? Tänker mig att det börjar bli lite Michael Owen över honom och att han fortsätter att leverera, men inte med samma resultat som tidigare. Men nu ser jag egentligen bara framåt för de kommande två åren eller så då det är svårt att se längre. Hur menar du med Owen? Rooney är ju inte i närheten av lika skadebenägen och har inte gjort lika fantastiskt dåliga karriärval (även om han verkade vilja det). Owens säsong i Real Madrid var ju extremt skum. Tror nog att Rooney kan nå till de nivåerna igen. Owen började ju bra tidigt i karriären och Rooney blev ju lite den "nya Owen" efter succén i EM 2004, men jag tänker mig att Rooney kan ha nått sin topp nu och att han inom två år kanske flyttar till en annan exklusiv klubb för att där få dåligt med speltid och tappa stinget och statusen. Känns ju lite så och "otrohetsryktena" med City osv har väl antagligen gjort att Rooney aldrig kommer kunna få tillbaka det han hade i United, som att vara otrogen men inte vilja bryta sitt gamla förhållande. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 2 Januari, 2011 Report Share Skriven 2 Januari, 2011 Owen började ju bra tidigt i karriären och Rooney blev ju lite den "nya Owen" efter succén i EM 2004, men jag tänker mig att Rooney kan ha nått sin topp nu och att han inom två år kanske flyttar till en annan exklusiv klubb för att där få dåligt med speltid och tappa stinget och statusen. Känns ju lite så och "otrohetsryktena" med City osv har väl antagligen gjort att Rooney aldrig kommer kunna få tillbaka det han hade i United, som att vara otrogen men inte vilja bryta sitt gamla förhållande. Nja, alltså, finns ju vissa likheter mellan Rooney och Owen men skillnaderna är stora. Owen lämnade Liverpool för att "vinna titlar" (lite bullshit det också eftersom att Liverpool tog lite mindre viktiga titlar i början av 2000-talet), och även om Rooney påstod att det var anledningen till att han ville dra i oktober så var det inte det, och där ligger ju skillnaden i att United faktiskt vinner titlar fortfarande och att man just nu är i pole position för att bli mesta mästare i maj. ... och inte tror du väl att jag menar Shitty med otroheten? Jag pratade mer om det faktum att han knullat horor medan hans fruga varit gravid förra året, och att det läckte ut i början av den här säsongen. Han var ju rätt mentalt instabil där ett tag och missade Fulham-United p.g.a en påhittad magsjuka för att man förväntade sig att den storyn skulle komma ut den helgen. Några veckor började skiten med att United inte hade nog med ambition och allt annat som han och Stretford kokat ihop. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 2 Januari, 2011 Report Share Skriven 2 Januari, 2011 inte tror du väl att jag menar Shitty med otroheten? Jag pratade mer om det faktum att han knullat horor medan hans fruga varit gravid förra året, och att det läckte ut i början av den här säsongen. Han var ju rätt mentalt instabil där ett tag och missade Fulham-United p.g.a en påhittad magsjuka för att man förväntade sig att den storyn skulle komma ut den helgen. Några veckor började skiten med att United inte hade nog med ambition och allt annat som han och Stretford kokat ihop. Jag antog att du menade de riktiga otrohetsaffärerna, men City-historien är ju också en otrohetsaffär - om än lite mindre allvarlig på ett personligt plan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 2 Januari, 2011 Moderator Report Share Skriven 2 Januari, 2011 Nån mer än jag som blev överraskad över nyheten att Ljungberg skrivit på för Celtic? Trodde definitivt han skulle avsluta sin karriär i USA, satsa på nåt löjligt kändisskap där inom film, TV eller vad nu den mode-snyggingen tror sig vara kapabel till (tänkte väl iofs samma om Beckham). Skottska ligan är ju ingen lekstuga direkt, även om den inte allså håller PL-kvalitet. Men spelet där är hårt, frågan är hur länge Freddie kan hålla sig skadefri där. Han är ju ingen ungdom längre direkt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 2 Januari, 2011 Report Share Skriven 2 Januari, 2011 Nån mer än jag som blev överraskad över nyheten att Ljungberg skrivit på för Celtic? Trodde definitivt han skulle avsluta sin karriär i USA, satsa på nåt löjligt kändisskap där inom film, TV eller vad nu den mode-snyggingen tror sig vara kapabel till (tänkte väl iofs samma om Beckham). Skottska ligan är ju ingen lekstuga direkt, även om den inte allså håller PL-kvalitet. Men spelet där är hårt, frågan är hur länge Freddie kan hålla sig skadefri där. Han är ju ingen ungdom längre direkt. Ja, det var ju lite roligt, även om jag nostalgiskt hoppades att han skulle återvända till Arsenal och spela några matcher för att sedan göra något i organisationen där. Men alla rapporter jag hört från de som följt amerikanska ligan säger att han är i fin form och skadefri har han ju i stort sett varit sedan han flyttade till USA, så förhoppningsvis klarar han sig även i skottska ligan även om han får akta sig lite mer. Men jag såg lite av Glasgow-derbyt idag i hopp om att han skulle få spela, och nu lär jag ju se fler matcher framöver. Mjällby är ju basen över laget och han om någon vet ju hur Ljungberg ska användas i alla fall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 3 Januari, 2011 Report Share Skriven 3 Januari, 2011 Ljungberg höll sig spelklar i ungefär ett dygn efter att ha skrivit på för Celtic - sedan blev han sjuk och missade Old Firm. Glömde för övrigt att skriva hur fantastiskt underbart det är att Chelski kryssar idag, speciellt med tanke på hur det skedde. Man ligger under fram tills slutet, kvitterar runt 85:e och sätter 3-2 i 90:e, bara för att tappa ledningen en minut senare när Marc Albrighton (Villas stora syndabock vid Terrys ledningsmål och mannen jag tänkte avliva) slår ett av sina otroligt fina inlägg och Ciaran Clark skarvar in 3-3. Så. Jävla. Fint. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 5 Januari, 2011 Report Share Skriven 5 Januari, 2011 Det är INTE på riktigt. Potentiellt sju poäng före Arse, potentiellt åtta poäng före Shitty, potentiellt elva poäng före Tottenham och potentiellt tolv jävla poäng före Chelski. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 28 Januari, 2011 Report Share Skriven 28 Januari, 2011 Sorglig aktivitet. SORGLIG. Är det jag som hetsat för mycket mot Rooney och Shitty? Vem vet. Jag vet i alla fall att United ligger fem poäng före Arse på lika många spelade, och var det någon härinne som såg Blackpool-United? 2-0 i paus och United spelar fullständigt horribelt, bland det sämsta jag sett på hela säsongen. Men när Giggs kom in, när Chicharito kom in och också när Blackpool hade tokpressat i 60 minuter och gick på knäna började United magic. 2-1 Berbatov, 2-2 Chicharito på en magisk boll från Ryan Giggs, och så 2-3 Berbatov igen i 88:e. Den där vackra, vackra bulgaren med en bollkontroll från Himmelriket. AIK börjar träningsspela om en vecka och en dag, mot Västerås på Skytteholm. Underbart. Däremot råder fullständigt kaos på Silly Season. Det har kommit in bud på båda Bangura, Goran Ljubojevic och Flávio har fått lämna, Goran Slavkovski av alla människor provspelar och Martin Mutumba sägs vara klar bara för att det ska dementeras direkt efter av sportchefen. Jag blir arg om han inte värvas hem Det är inte så förbannat svårt. Alexander Milosevic, Vasalund, som sägs vara en av Sveriges största backtalanger har tackat nej till apa två gånger och gått ut i media och sagt att AIK är den enda klubben han vill spela i, men där stöter vi på problem för att deras ordförande sätter sig på tvären trots att AIK bjöd mer för Milosevic än vad man pröjsade för Allsvenskans bästa spelare, Mohamed Bangura. Kevin Walker ska vara på väg till GIF Sundsvall också. Det mest sorgliga i allt det här är att Robert Åhman-Persson fortfarande har kontrakt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 28 Januari, 2011 Moderator Report Share Skriven 28 Januari, 2011 Sorglig aktivitet. SORGLIG. Är det jag som hetsat för mycket mot Rooney och Shitty? Vem vet. Jag vet i alla fall att United ligger fem poäng före Arse på lika många spelade, och var det någon härinne som såg Blackpool-United? 2-0 i paus och United spelar fullständigt horribelt, bland det sämsta jag sett på hela säsongen. Men när Giggs kom in, när Chicharito kom in och också när Blackpool hade tokpressat i 60 minuter och gick på knäna började United magic. 2-1 Berbatov, 2-2 Chicharito på en magisk boll från Ryan Giggs, och så 2-3 Berbatov igen i 88:e. Ja, jag som skaffat Viasat nu, och under någon månad till har alla kanalerna gratis får ju genomlida en och annan PL-match emellanåt, i brist på annat. Det lustiga med matchen du nämner är att jag kom in några minuter in i andra halvlek. Blev ju rätt förvånad över att se att Blackpool ledde med två mål. Mitt intresse väcktes ju då, alltid kul om en underdog tar chansen och slår nån av de stora, oavsett liga (ok, att just United skulle åka på stryk hade ju varit lite grädde på moset ) När jag dessutom ser United spela riktigt fin fotboll, förstod jag ändå mindre hur fan de kunde ligga under med två mål. Hur som helst håller jag med i allt du kan lovorda Giggs om. Han är nog en av de spelar jag respekterar mest över huvut daget just nu, han spelar fotoll med en 37-årings intellekt och erfarenhet, och med en 25 årings fysik. Berbatovs mål var riktigt snyggt, han har härlig bollkontroll, precis som du säger. Men Ferguson måste ju för fan ha nåt handikapp i pallet? Kolla på honom när det blir mål, han beter sig precis som ett lite barn, samma motorik. Fotboll är han ju hygglig på, men nåt är inte som det ska i knoppen, den saken är säker. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.