Jump to content

Fotbollslag?

Achtung

Rekommenderade inlägg

Man ska inte underskatta hur viktigt KPB är på deras stillastående mittfält heller. Ingen annan på Milans mittfält kommer i närheten av att vara lika rörlig och lika bra på att gå på djupet bakifrån. Urby Emanuelson är ett steg i rätt riktning när det kommer till rörlighet men han måste bevisa sig på den här nivån och dessutom får ju inte han heller spela i CL p.g.a. att han är cuptied, precis som Cassano och van Bommel.

Mark van Bommel hade också varit mycket mer användbar än de som var på planen mot Tottenham.

• Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Moderator

Boateng har ju varit skadad länge, har inte hunnit se mycket av honom i Milan (har ju bara kollat Milan-matcher sen Zlatan kom dit), men så vitt jag minns lyckades han inte speciellt bra under VM?

Hör många säga att Milan måste köpa in förstärkningar till mittfältet, men hur enkelt är det när man har ett bram mittfält på skadelistan. Inte så bara att handla då.

Men Allegri spelar ett högt spel vad gäller Zlatan. Han måste ju ha Zlatan på plan, så jävla viktig är han för laget, går inte komma ifrån. Samtidigt slits ju Zlatan rejält och kan han inte prestera på topp eller skulle gå sönder kan det bli svårt med en plan B.

Boateng har ju varit skadad länge, har inte hunnit se mycket av honom i Milan (har ju bara kollat Milan-matcher sen Zlatan kom dit), men så vitt jag minns lyckades han inte speciellt bra under VM?

Har ju varit skadad en del men spelat en hel del under hösten och nu under vintern. Bidrar med någonting som ingen annan på Milans innermittfält gör med sina djupledslöpningar.

Att han inte lyckades under VM är inte alls sant, han och Annan bildade ett grymt innermittfält i Ghana som var instrumentalt för att de tog sig till kvartsfinal (och hade gått vidare utan Luis YSB Suarez hands/Gyan hade satt straffen). Gjorde mål mot USA i åttondelsfinalen också, på en djupledslöpning...

Hör många säga att Milan måste köpa in förstärkningar till mittfältet, men hur enkelt är det när man har ett bram mittfält på skadelistan. Inte så bara att handla då.
Milan måste rensa sin trupp. Van Bommel är en... sådär värvning. Den är bra ur ett kortsiktigt perspektiv men han är bara ytterligare en gammal, defensiv mittfältare. Emanuelson är en desto bättre värvning isåfall, även om han förmodligen aldrig blir bättre än backup.

Men Allegri spelar ett högt spel vad gäller Zlatan. Han måste ju ha Zlatan på plan, så jävla viktig är han för laget, går inte komma ifrån. Samtidigt slits ju Zlatan rejält och kan han inte prestera på topp eller skulle gå sönder kan det bli svårt med en plan B.

Att ifrågasätta Zlatans medverkan i CL är väl lite skumt, inte som att du väljer att vila spelare då ;). Men generellt sett, ja, men han gör även konstiga beslut. Personligen hade jag bytt ut Zlatan tidigare i redan avgjorda matcher i Serie A och dessutom hade jag inte bytt in honom i matcher som de redan vunnit (som han gjorde någon helg).

• Moderator

Van Bommel är en... sådär värvning. Den är bra ur ett kortsiktigt perspektiv men han är bara ytterligare en gammal, defensiv mittfältare.

Van Bommel kostade väl Milan lite och ingenting när han kom, var väl därför man tog in honom? Men det pratas ju redan om att han vill ifrån Milan, vet dock inte om det är sant. Har aldrig gillat honom. Tyckte.. var det Bojan som var kommentator nån match, som på frågan om varför Van Bommel är så svår att ha att göra med, svarade att "han är som alla Holländare, arrogant" :D

Att ifrågasätta Zlatans medverkan i CL är väl lite skumt, inte som att du väljer att vila spelare då ;). Men generellt sett, ja, men han gör även konstiga beslut. Personligen hade jag bytt ut Zlatan tidigare i redan avgjorda matcher i Serie A och dessutom hade jag inte bytt in honom i matcher som de redan vunnit (som han gjorde någon helg).

Nä, i CL ska han ju definitivt spela, tänkte mer som du sa att han kunde få gå ut tidigare i ligamatcher som redan är "vunna".

Såg lite på Köpenhamns försök att ta emot Chelsea. Tyvärr är det väl bara så att lag häruppifrån alltid kommer hämmas av vinteruppehåll. Såg inte matchen Köpenhamn - Barcelona, som så flitigt hänvisades till, där Köpenhamn tydligen spelade riktigt bra.

Tyckte nog Köpenamn gav engelsmännen rätt mycket yta ofta, speciellt genom att gå så högt med mittfältet. Sen backade backarna hem så långt, många gånger fick Chelsea gå in i straffområdet innan backarna mötte upp. Visst gjorde Anelka två snygga mål, och visst spelade Chelsea diciplinerat och bra, men jag tycket inte de behöva förta sig speciellt mycket. Danskarna var fel i timing ofta, formodligen från att inte ha spelat tävlingsmatch på väldigt länge. Storstjärnan Grönkjear (stavning) såg vilsen ut, och var ju orsaken till första målet.

Ska tillägga att jag gav upp efter 2-0, vet inte om danskarna höjde sig i andra.

Van Bommel kostade väl Milan lite och ingenting när han kom, var väl därför man tog in honom? Men det pratas ju redan om att han vill ifrån Milan, vet dock inte om det är sant. Har aldrig gillat honom. Tyckte.. var det Bojan som var kommentator nån match, som på frågan om varför Van Bommel är så svår att ha att göra med, svarade att "han är som alla Holländare, arrogant" :D

Alla holländare är arroganta, men ingen, absolut ingen, tycker om Mark van Bommel. Han är ett svin mot alla. Han är på en helt egen nivå när det gäller douchery, mer än att bara vara en typisk holländare, d.v.s. frispråkig.

Såg lite på Köpenhamns försök att ta emot Chelsea. Tyvärr är det väl bara så att lag häruppifrån alltid kommer hämmas av vinteruppehåll.
Nja. Handlar om pengarna och kvalitén på spelare. Shaktar har väl haft lite vinteruppehåll de med men slog Roma borta, och Ryssland kommer ju mer och mer för varje säsong och de spelar samma säsong som Sverige (vår-höst och inte höst-vår).

Ang. matchen gav jag upp efter 1-0 och tittade på Lyon-Real istället. Sen gjorde Real mål och då var den matchen också rätt död, trots att jag såg på slutet efter att Lyon kvitterat. Däremellan tittade jag istället på när Blackpool sopade banan med Tottenham, och suktade efter Modric.

• Moderator

Däremellan tittade jag istället på när Blackpool sopade banan med Tottenham, och suktade efter Modric.

Har ju Viasat nu och kommer inte undan den engelska fotbollen då tyvärr. ;) Men jag såg nån match där Blackpool spelade och jag gillade faktiskt vad jag såg. Tror de förlorade matchen, men det var lite befriande att de hur offensivt, om än något huvudlöst emellanåt, de gick fram. Hmm... var det inte den matchen de ledde med 2-0 mot United i första? Eller jag kanske blandar ihop matcher. Hur som, de verkar vara lite av en frisk fläkt? Vad säger ni som följer PL?

Blackpool är roliga, offensiva och fartfyllda och har en av världens coolaste managers i Ian Holloway som dels vill spela fotboll, dels har fantastiska ideal och dels langar citat som ingen annan i hela världen.

http://en.wikiquote.org/wiki/Ian_Holloway

.

"For me, the football club is the owner of the dog. The dog is the footballer and the agent is a flea on his back, taking a ride on his talent."

Holloways syn på agenter.

EDIT: Blackpool var riktigt bra mot United i ungefär 60 minuter, men de hade inte kvalitet och ork nog att orka hålla uppe sin höga press i 90. När klockan stod på 60 föll de och föll, på 70 gick de på knäna och då var det bara en tidsfråga innan United skulle börja ta tillvara på det.

• Moderator

Såg sista 30 av Chelsea - Man United, och måste bli imponerad av vad Chelsea nu visar upp. De styrde mathen helt mot slutet, vann närkamper och vann också rättvist, sett till de jag såg.

Straffen var lite billig, men alla anfallare söker straffar och billigare straffar än så har jag sett. Däremot skulle det varit frispark och kort när Louiz fällde Rooney.

Givetvis är det en ovan situation för United att ligga under, när då bara förlorat en match tidigare, men att uppträda så illa tycker jag är lågt. Att Vidic drar på sig rött är klantigt.

Roligast var nog Sir Alex, trodde han skulle få hjärtinfarkt, knallröd i ansiktet som han var.

Tredje raka matchen mot Chelski som en domare avgör. Bara räkna in matchen på Old Trafford som en förlust redan nu eftersom att Abramovich aldrig verkar få slut på pengar att muta domare med.

United domderade första halvlek.

Uppträda illa? Säg det till David Luiz som stod för tre efterslängar och skulle varit utvisad innan straffen.

Det enda positiva med såna här skitkvällar är att #19 kommer att smaka, som om det var möjligt, ännu bättre.

Ja, lite roligt är det ju med Chelsea och domare när de möter United. Men första var som sagt riktigt bra och Chelsea ryckte upp sig rejält i andra, visst förtjänade de en poäng, synd bara att domaren bestämt sig för att de skulle vinna. Pinsamt inkonsenkvent dömning.

Tycker du att köpta domare är tur, Manetheren?

Igår skulle David Luiz varit utvisad innan straffen, United fått en straff i första halvlek när Terry medvetet stoppade ett Nani-skott med armen och så har vi förstås när Zhirkov sprang rakt in i Smalling och fick straff.

Atkinson har aldrig dömt en straff till United, däremot är han domaren som gett Chelski mest straffar de senaste tio åren.

Chelskis facit med Atkinson som domare de senaste tolv matcherna är elva vinster och en oavgjord.

Föga förvånande var det även Atkinson som dömde matchen förra säsongen på Stamford Bridge där United fick frispark mot sig för att vinna bollen, och på frisparken så stod Drogba offside och ruffade Brown men bollen hamnade i mål och det blev mål.

http://therepublikofmancunia.com/in-detail-how-the-officials-have-beaten-united-vs-chelsea/

Skojig läsning.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...