Jump to content

Fotbollslag?


Achtung

Rekommenderade inlägg

  • Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, jag kan ju inte säga att mff har inlett bra. Första matchen var bra men sen kollapsade mittfältet i skador och sjukdommar. Anfallet var redan lite sådär och backlinjen förstördes när de försökte lappa ihop mittfältet.

 

De senaste matcherna så har dock försvaret spelat stabilt, mittfältet har blivit bättre och bättre och saknar nu bara Jörgen Ohlsson som kanske ändå inte skulle varit med i truppen. Tomas Olsson som kom in efter 70 min förra matchen(har varit skadad) blir viktig iom att han tillför en offensiv dimension av innermittfältet.

 

Men de två senaste matcherna så har malmös försvar och mittfällt spelat utmärkt. Och asper har varit ganska bra också. Problemet ligger i anfallet. I matchen mot Örgryte missade Yngvesson 4(!) frilägen. Det är uppenbart att Ijeh saknas. Förra matchen så gjorde vi dock 4 mål och även om Enköping inte hade mycket till försvar så var det possitivt för självförtroendet.

 

Jag skulle nog säga att AIK kommer att möta säsongens hittils starkaste malmö där den enda viktiga spelaren med skada nu är Ijeh och där flera spelare har nåt formtoppar. Försvaret känns väldigt stabilt och speciellt vår högerkant med Erik Johansson och Jon Inge Höiland är verkligen på gång.

 

Mitt tipps är få mål. Malmö har ett väldigt bra försvar men svårt att göra mål. Jag tippar 1-2.

Link to comment
Share on other sites

Såg Yngvessons frilägen, jag menar, han måste göra mål, det är ruskigt dåligt av honom att missa så mycket!

 

Även om jag tror att AIK kommer att vinna tror jag inte att det kommer att bli lätt. De har inte spelat bra och poängen ligger i överkant. Man kan inte ha samma tur i fortsättningen men jag ser också en tendens till att AIk blir bättre och bättre och på råsunda taggar de alltid till lite extra.

 

Att malmö inte vann mot örgryte var lite svagt men trots det var spelet grymt av vad jag förstod. Tror att det spelet som ni spelade då kommer att räcka mot många lag i fortsättningen. Örgryte slog nu ett Helsingborg med 3-0 så örgryte är inte dåliga. MEN... AIK slog örgryte med 3-0 och då imponerade de verkligen. Ni får se upp!

 

Erik Johansson blir dock farligt då AIK:backarna ibland går bort sig väldigt lätt när det blir dragningar längs marken (Om ni spelar långspel kommer ni dock inte ha en tillstymmelse till chans). Det sägs att han har kommit upp till gammal klass, jobbigt att han gjort det tills nu!

 

 

Förresten, gå in och chatta med Ola och Wernerson på måndagar! Det är rätt kul samtidigt som man kan få upp sin fråga på texttv. Just det hände för mig så sent som i måndags :P

Link to comment
Share on other sites

Ja, av nån anledning så verkar Erik Johansson ha fått ett genombrott. Förr kunde han vara strålande i 10 minuter för att sedan helt försvinna, men de två senste matcherna så har han varit strålande rakt igenom.

 

Det som bekymrar mig är som sagt det ineffektiva anfallet och vänsterkanten där varken yngvesson eller Bergström har övertygat.

Link to comment
Share on other sites

Jadu Achtung, det här var väl inte så bra för malmö?!!:P

Aik var däremot bra och spelade kanske den bästa fotbollen jag sett av dem sedan difderbyt där de vann med 4-3. Otroligt bra!

 

Blev grymt imponerad av erat mittbackspar, Olof persson och Majstorovic. Det var tur för er att ni hade dem annars hade det nog blivit riktigt tugnt! Däremot vet jag inte vad jag ska tro om Skoog o co. De var riktigt dåliga med undantag för ribban (som borde varit mål). Yngvesson sen då!! om man inte gör mål i sådana öppna lägen...

 

Sjysst stämning också, 22´000 entusiastiska.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kanske är så jävla typiskt. Vi spelar skitbra och skapar massor, och Asper storspelar. Men sätter man inte sina lägen så kommer det nåt bakåt förr eller senare. Och mff är tyvärr urusla på att kämpa i underläge.

 

Men nog behöver vi en avslutare. Ijeh kommer nog tyvärr tillbaka för sent för att vinna. Men jag tror nog att det blir en mittenplacering.

 

Men backlinjen kan man inte klaga på. Ytterbackarna är nog de bästa i allsvenskan och mittbackarna är väldigt bra. Men man vinner inga matcher med en bra backlinje om anfallet inte funkar.

Ändrad av Achtung
Link to comment
Share on other sites

Tror nog att Malmö raskar upp sig och kommer upp i tabellen. Annars käns det som om det går så fort, allsvenskan... En tredjedel har ju redan gått!!!Det känns på något sätt som det fortfarande är i inledningen på allsvenskan (kanske för att enköping bara tagit en pinne:)). Nå, det blir väl bättre med tiden... Är malmö klart för Uefacupen förresten?

Link to comment
Share on other sites

Ja, Mff ska ju spela UEFA sen. Hoppas för all del att Ijeh är tillbaka vid det laget. Och att de skaffat sig tillräckligt med moral för att kunna kämpa även när man ligger under. För övrigt så vet jag inte var de ska spela. Malmö Stadion uppfyller inte UEFAs krav och jag tror inte kommunen bryr sig. Malmö kommun är tyvärr inte lika fotbollsintresserade som Helsingborgs kommun. De ser på gräsplanen som en spjutkastningsarena först och främst och när folk ville att man skulle dra in läktaren över löparbanorna så gick ju inte det för där ska man ju ha MAI-galan som en gång om året drar mindre folk än MFF-Enköping.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Mff ska ju spela UEFA sen. Hoppas för all del att Ijeh är tillbaka vid det laget. Och att de skaffat sig tillräckligt med moral för att kunna kämpa även när man ligger under. För övrigt så vet jag inte var de ska spela. Malmö Stadion uppfyller inte UEFAs krav och jag tror inte kommunen bryr sig. Malmö kommun är tyvärr inte lika fotbollsintresserade som Helsingborgs kommun. De ser på gräsplanen som en spjutkastningsarena först och främst och när folk ville att man skulle dra in läktaren över löparbanorna så gick ju inte det för där ska man ju ha MAI-galan som en gång om året drar mindre folk än MFF-Enköping.

Suck, jag förstår dig. Löparbanor är inte roliga. Spelade foboll förut och åkte till Gothia. Sjysst invigning på Nya ullevi men inte var det något drag! Fullsatt var den med 40 000 men ett Stockholmsderby låter dubbelt så mycket! Du borde gå på ett någon gång :P! Var du på matchen idag förresten?

Link to comment
Share on other sites

Nu är det förresten kört med Henke, dvs landslaget kommer inte långt i Em-kvalet. Allbäck som är den enda riktigt utpräglade målspottaren kommer nog inte komma långt... Ni såg väl mot ungern hur han gjorde mål, han fick bollen på foten av henke och borde gjort ett par mål till...

All respekt för slatan men det händer inget med honom och Allbäck på topp (sorry Achtung). Andreas A kan nog inte hålla hela vägen ut han heller...

Link to comment
Share on other sites

Nej, jag inser problemet. Zlatan och allbäck är de bästa anfallarna vi har nu utan henke, men de passar inte ihop. Ingen av dem är egentligen grovjobbare som henke. Dessutom har Allbäck flera ggr gått ut i media och kritiserat Zlatan vilket knappast förbättrar läget. Så tyvärr så får man nog bänka Allbäck trots att han verkar ha hittat formen.

 

Det är svårt att se vem som ska spela bredvid Zlatan. Jag tycker att Elmander har visat att han inte är rätt man för jobbet och Skoog har tyvärr inte imponerat. Anita Andersson är stabil men har svårt för att göra mål och jag tror han blir mittfältare. Sen inser man att sverige har brist på anfallare av klass. Så jag skulle nog tro att det ändå blir Allbäck trots att han har svårt tillsammans med Zlatan.

 

 

ps. Med tanke på LTs förmåga att stoppa in mittbackar på de konstigaste positioner så kanske vi får se Andreas Jakobsson bredvid Zlatan.

Ändrad av Achtung
Link to comment
Share on other sites

Nej, jag inser problemet. Zlatan och allbäck är de bästa anfallarna vi har nu utan henke, men de passar inte ihop. Ingen av dem är egentligen grovjobbare som henke. Dessutom har Allbäck flera ggr gått ut i media och kritiserat Zlatan vilket knappast förbättrar läget. Så tyvärr så får man nog bänka Allbäck trots att han verkar ha hittat formen.

 

Det är svårt att se vem som ska spela bredvid Zlatan. Jag tycker att Elmander har visat att han inte är rätt man för jobbet och Skoog har tyvärr inte imponerat. Anita Andersson är stabil men har svårt för att göra mål och jag tror han blir mittfältare. Sen inser man att sverige har brist på anfallare av klass. Så jag skulle nog tro att det ändå blir Allbäck trots att han har svårt tillsammans med Zlatan.

Tror du att man bör flytta på allbäck? Han är ändå en som jobbar kopiöst hela matcherna igenom och löper konstant. Zlatan kan komma bort i matcherna och ibland tycker jag att det känns som om han inte riktigt vet vad han vill; om han ska möta bollen och fungera mer som en targetspelare eller springa i djupled...

 

Sverige har många anfallare men inga med spets. Kommer att bli jobbigt i kvalet om man inte fixar det. Det som skulle vara kul är att se hur Zlatan tog en petning i landslget. :P

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att det skulle vara dumt att bänka vår enda anfallare i CL som dessutom kom till kvartsfinal(Men LT kan mycket väl göra det). Jag vill också påminna om vem som räddade oss mot rumänien. Zlatan är ingen världsstjärna än och han kan inte producera om resten av laget backar in i målvakten och skjuter långbollar på honom. Men han är utan tvekan det bästa som vi har. Allbäck är trots allt inte så mycket utan henke.

 

Och att påstå att allbäck är en grovjobbare är fel enligt mig. Han springer mycket ibland, men han är inte bra på det. Och han är en notorisk målsumpare. Han var bra i förra matchen men han är ojämn och lär inte vara bra igen på ett tag.

 

Men eftersom vi inte har nån bättre så ska han nog få spela tillsammans med Zlatan.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...