Jump to content

Fotbollslag?


Achtung

Rekommenderade inlägg

Jag tror att det skulle vara dumt att bänka vår enda anfallare i CL som dessutom kom till kvartsfinal(Men LT kan mycket väl göra det). Jag vill också påminna om vem som räddade oss mot rumänien. Zlatan är ingen världsstjärna än och han kan inte producera om resten av laget backar in i målvakten och skjuter långbollar på honom. Men han är utan tvekan det bästa som vi har. Allbäck är trots allt inte så mycket utan henke.

 

Och att påstå att allbäck är en grovjobbare är fel enligt mig. Han springer mycket ibland, men han är inte bra på det. Och han är en notorisk målsumpare. Han var bra i förra matchen men han är ojämn och lär inte vara bra igen på ett tag.

 

Men eftersom vi inte har nån bättre så ska han nog få spela tillsammans med Zlatan.

Jo jag håller med, men...

Rumänien? Det kan jag inte dra mig tillminnes!

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag delar inte din motvilja mot real.

Nej jag vet... :) Har kommit fram till att inga tycker som jag, varken Ola, Wernersson eller någon annan. :( Men det får man ta ... Självklart tycker inte alla likadant och det är kul att vara en minoritetsgrupp. :P

 

0 - 0 i paus och jag tycker det var hyfsat spel ändå... Roligare än vad man trodde iaf.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Är besviken på att Juventus inte kunde vinna.

Tycker speciellt synd om Buffon som storspelade,

inte minst under straffläggningen där han gjorde

en jätteräddning på Seedorfs straff. Han kunde

dock ha tagit Nestas straff, det såg man på han.

Räddningen under ordinarie tid på Inzaghis nick

var ju matchens behållning - en riktig Busterräddning !

 

Förstår inte varför Zalayeta och Montero slog straffar,

de var båda ganska dåliga (Montero var bra utan boll)

och alldeles för osäkra i dessa sammanhang. Trezeguet

gillar jag inte, men han är en målskytt och ska lägga en.

Del Piero är säkerheten själv, Birindelli gjorde som man

ska göra om man är osäker - i mitten och HÖGT !

 

Helt uppenbart var det att Pavel Nedved saknades och

det var det som avgjorde. Kreativiteten på mittfältet

hos Juventus saknades och jag är säker på att han hade

sett till att Juventus hade gjort åtminstone ett mål...

 

Man kan iaf inte klaga på spänningen, men straffarna

var pinsamt dåligt slagna av Juventus spelarna...

Link to comment
Share on other sites

Man kan iaf inte klaga på spänningen, men straffarna

var pinsamt dåligt slagna av Juventus spelarna...

Spänningen var väl det som gladde när man såg matchen... Efter andra halvlek var det slut på det roliga spelet iaf.

 

Hoppades som jag tidigare skrev på milan, delvis bara pga Maldini. Han har spelat i klubben hur länge som helst men inte tidigare vunnit CL. Han har spelat VM-final 94, spelat EM 2002 men blivit silvermedaljör i två stnhårda matcher... Han måste ju få vinna nånting! :P

Ändrad av Zoodiack
Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Hmm, Maldini måste ha vunnit CL tidigare ?

AC Milan vann ju 88/89, 89/90 och 93/94...

Han kan inte ha varit skadad alla gånger !?

Han har säkert vunnit 2-3 gånger tidigare...

 

Jag gillade Milan när de hade Van Basten och Co.

Han var en av mina favoritspelare. Men nu ?

Rivaldo spelar ju inte (hoppas han flyttar vidare).

Link to comment
Share on other sites

Hmm, Maldini måste ha vunnit CL tidigare ?

AC Milan vann ju 88/89, 89/90 och 93/94...

Han kan inte ha varit skadad alla gånger !?

Han har säkert vunnit 2-3 gånger tidigare...

 

Jag gillade Milan när de hade Van Basten och Co.

Han var en av mina favoritspelare. Men nu ?

Rivaldo spelar ju inte (hoppas han flyttar vidare).

hmm... De sade de på tv iaf: "Nu får han lyfta bucklan som hans far gjorde..." fast det behöver ju inte betyda ngt iof. Du har nog rätt...

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Ja, han har spelat i Milan hela karriären (18 år ?) och han måste

ha varit med i någon av de tre tidigare vinsterna, det är jag 100 på.

 

*2 minuter senare*

 

Jag kollade upp saken på AC Milans hemsida och visst var han med

och vann de övriga, alltså har han 4 CL vinster. Han är iof den jag

gillar mest i Milan, men han hade ju redan vunnit ett par :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, han har spelat i Milan hela karriären (18 år ?) och han måste

ha varit med i någon av de tre tidigare vinsterna, det är jag 100 på.

 

*2 minuter senare*

 

Jag kollade upp saken på AC Milans hemsida och visst var han med

och vann de övriga, alltså har han 4 CL vinster. Han är iof den jag

gillar mest i Milan, men han hade ju redan vunnit ett par  :D

Jahaja :) ... Då var läget lite annorlunda! Men milan känns rätt bra ändå. Juventus kändes inte lika bra i finalen men tänk om Nedved vart med. Hade han bara varit med tror jag att motsatta laget vunnit! Grymt bra fotbollsspelare...

 

Förresten Czheckflash (Stavning:P) du är difare va? Vad tyckte du om bisittarna?

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...