éowyn Skriven 2 Mars, 2003 Report Share Skriven 2 Mars, 2003 På tal om The Ring, var det någon annan som gillade scenen medhästen ombord på färjan ? o hjälp, jag hade alldeles glömt den scenen. har inte tänkt nånting på den sen jag såg filmen, lyckliga mig. fan! jag trodde att systerdottern i garderoben var det äckligaste, men hästen slår ju allt. fyy, vad dåligt jag mådde efter den scenen. *ryser* förträngning, förträngning...lalala... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 2 Mars, 2003 Report Share Skriven 2 Mars, 2003 På tal om The Ring, var det någon annan som gillade scenen medhästen ombord på färjan ? Ja du denna scen kan man se ur många vinklar, jag själv gillade den inte, kanske inte så konstigt eftersom om att jag själv har häst, hade det varit en hund så hade jag tyckt samma... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 2 Mars, 2003 Report Share Skriven 2 Mars, 2003 alltså scenen var ju inte läskig utav rent hemskt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 2 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 2 Mars, 2003 Jag menade inte när hästen dog, utan själva händelseförloppet ombord på färjan. Tycker inte heller det är kul att se ett djur dö, men det var bra gjort när det galopperade och stegrade på bakbenen. Hela filmen var snyggt filmad och tänkte ni på att "ringen" dök upp två gånger mellan två scener (väldigt snabbt) ? Lite småhäftigt tycker jag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 2 Mars, 2003 Report Share Skriven 2 Mars, 2003 i högra hörnet ja...det gjorde den i ringu också!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 2 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 2 Mars, 2003 Nej, ringen dök upp i hela skärmen två gånger...såg inte att den dök upp i högra hörnet dock, hehe...gjorde den det i The Ring ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 2 Mars, 2003 Report Share Skriven 2 Mars, 2003 Jag menade inte när hästen dog, utan själva händelseförloppetombord på färjan. Tycker inte heller det är kul att se ett djur dö, men det var bra gjort när det galopperade och stegrade på bakbenen. Hela filmen var snyggt filmad och tänkte ni på att "ringen" dök upp två gånger mellan två scener (väldigt snabbt) ? Lite småhäftigt tycker jag. Jo det är ju den delen som hästen dör som är hemsk, men hästen är vacker som bara den, det är ju en bra scen om man räknar bort det dära, ja ni vet... Det stämmer även ganska bra in, för hästar känner ju om något inte stämmer.. Så själva scenen är ju bra, men hemsk som satan... Men ringen såg jag inte, detta var ju ett av de många ögonblicken som jag hade en halsduk över ögonen... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 2 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 2 Mars, 2003 Men filmen var ju så hemsk som jag har hört, och det var inte mycket utav de sakerna jag såg, när hon kliver ur.. .... så jag visserligen, enbart för att jag inte kunde andas under halsduken, och filmen i filmen (??) såg jag mellan fingrarna, kanska onödigt att se den tyckte jag då jag mest satt och fipplade med något annat.... o, vad kul att se att det finns nån mer än mig som inte hyllar the ring. tyckte också att min halsduk var väldigt intressant när jag såg den. och väggarna i salongen var så...fina, så de bara måste studeras. isch nej. * A n n a *, *Éowyn*, på era beskrivningar så tycker jag det låter som ni har sett en alldeles utmärkt skräckfilm. Den verkar ha fyllt sitt syfte, dvs att SKRÄMMAS. Högsta betyg alltså.... Eh OK, det gäller ju förstås bara om man gillar läskiga filmer och att bli skrämd. Just det, såg i fredags Ringu... och jag tyckte den var bra, men inte lika bra och skrämmande som The Ring. Vet inte om det enbart beror på att jag såg The Ring först. The Ring lyckades skapa en väldigt obehaglig stämning från början och man satt som på nålar. Ringu är visserligen också obehaglig men The Ring var snäppet värre. Till viss del tror jag också att det beror på att Ringu är japansk film. Man måste läsa textremsan hela tiden för att hänga med, vilket kanske gör att lite av känslan går förlorad. Att den utspelas i Japan gör också att man kanske fokuserar på att personerna, kulturen, ja, det mesta är lite annorlunda och inte som man är van vid från amerikansk miljö. Sen tyckte jag att The Ring rent bildmässigt var snyggt gjord. Vackra och mystiska miljöer (ön med fyren, bilfärden sedd från ovan, trädet vid stugan, etc). Filmen på videobandet var i The Ring längre och väldigt obehaglig i sig vilket bidrog till den läskiga stämningen. Både filmerna är dock sevärda, helt klart, tycker jag (om man nu gillar att bli skrämd alltså ). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 3 Mars, 2003 Report Share Skriven 3 Mars, 2003 * A n n a *, *Éowyn*, på era beskrivningar så tycker jag det låter som ni har sett en alldeles utmärkt skräckfilm. Den verkar ha fyllt sitt syfte, dvs att SKRÄMMAS. Högsta betyg alltså.... Eh OK, det gäller ju förstås bara om man gillar läskiga filmer och att bli skrämd. Där slog du huvudet på spiken tror jag.. Men om vi går tillbaka och låtsas att jag inte satt med halsduken i högsta höjd utan verkligen såg filmen som det den är så är jag fortfarande inte imponerad, jag hade helt enkelt för höga förhoppningar om den, och kanske för bestämd över att inte bli skrämd men blev det ändå. Jag tror att denna film är en film man skall se hemma i soffan, för på bio så hör man ju alla andra skricka åhhhh, hjälp, neeeeeeej.... och lägg då på en massor av skratt... OM jag någon gång skall se denna film (vilket jag inte tror) så kommer det att vara hemma i soffan..... där kan jag gömma mig bäst fan jag vill... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcelebgor Skriven 3 Mars, 2003 Report Share Skriven 3 Mars, 2003 Det är rätt *Anna*, men jag hade nog hellre sett den på bio igen fast helt ensam i salongen.. (om jag inte dött av skräck för att sitt ensam i det stora mörka rummet.) Hade problem med en tjej i salongen när jag såg filmen. Hon satt nämnligen och ryckte till och skrek varje gång något hände, och sedan fnittrade hon högt, som för att dölja att hon var rädd. *suck* Fast jag hade oxå min halsduk beredd uppe vid näsan om ifall jag skulle behöva den. Men jag överlevde... väninnan sidan om mig använde både halsduken, jackan och händerna för att gömma sig... Men jag gillar den... så nu väntar jag bara på att titta på Ringu... det får nog bli i helgen eller nåt.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 3 Mars, 2003 Report Share Skriven 3 Mars, 2003 det är ett misstag jag också gjorde..alltså att titta på the ring först för när man sedan ser ringu som jag gjorde en vecka efter the ring (ungefär) så tyckte jag att ringu var helkass... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 3 Mars, 2003 Report Share Skriven 3 Mars, 2003 * A n n a *, *Éowyn*, på era beskrivningar så tycker jag det låter som ni har sett en alldeles utmärkt skräckfilm. Den verkar ha fyllt sitt syfte, dvs att SKRÄMMAS. Högsta betyg alltså.... Eh OK, det gäller ju förstås bara om man gillar läskiga filmer och att bli skrämd. jajamän, vi är snart där *A n n a*, snart är fegisstämpeln vår! (om den inte redan är det!) jag har faktiskt, tro det eller ej, haft en period då jag gillade skräckfilm enormt mycket. vid tiden för scream I & II var dessa två filmer något i närheten av mina favoritfilmer, inklusive deras kusiner jvvdgfs nummer hur-många-de-nu-gjorde. De är ju i och för sig läskiga på ett annat sätt än the ring, men ändå. (och några vill nog påstå att de inte är läskiga överhuvudtaget). nånstans på vägen ändrade jag mig, och scream III har jag inte ens sett, vägrar komma i närheten av den. för att faktiskt säga nåt positivt om the ring, så kan jag hålla med om att de lyckats med att förmedla en kall och fuktig känsla, när nu detta var meningen, det minns jag från nån av de stunder då jag faktiskt inte studerade min halsduk, eller popcornen på golvet. kan också tillägga att jag faktiskt börjat fundera på att se om den. faktiskt. om jag hör tillräckligt många människor tycka den är bland det bästa de sett, och jag kan lyckas glömma hur jag mådde dagen efter jag sett den, då kommer den nog få en ny chans. men jag tänker blunda av bara sjutton när tjejen i garderoben och hästen kommer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 3 Mars, 2003 Filmstar Report Share Skriven 3 Mars, 2003 Kul inlägg, *Éowyn*! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 23 Januari, 2004 Filmstar Report Share Skriven 23 Januari, 2004 Jaha, nu har jag sett Ringu 2 och insåg då att Verbinskis The Ring är ett hopkok av både Ringu och Ringu 2. En hel del i The Ring är nämligen hämtat från Ringu 2. De som sett Ringu 2 har väl noterat detta, antar jag. Nu så kanske inte det gör The Ring till en sämre film, men lite sjunker nog personerna bakom den i aktning. Jag tyckte nämligen att The Ring hade en del bra ideér som inte fanns med i Ringu, som jag såg precis efter The Ring. Detta gällde t ex att ansiktena på offer fick suddiga ansikten på fotografier. Jag tänkte att, "Hmm, det där var bra och det fanns dessutom inte med i Ringu. Det har de amerikanska filmmakarna kommit på själva". Ja, nu visade det sig att det hade de amerikanska filmmakarna inte, utan de hade sett även Ringu 2 (eller kanske läst romanen Ringu, vad vet jag). Min recension av Ringu 2. Det är väl värt att tillägga att jag fortfarande tycker att The Ring är en bättre och mer skrämmande film än både Ringu och Ringu 2. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 23 Januari, 2004 Report Share Skriven 23 Januari, 2004 jag vet inte vad du har tittat på men i den Ringu jag såg så får man allt se väldigt ansiktslösa fotografier. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.