Jump to content

Musik


Zoodiack

Vad lyssnar ni helst på av dessa  

153 members have voted

  1. 1. Vad lyssnar ni helst på av dessa

    • Iron maiden
      27
    • Sting
      6
    • Beatles
      30
    • Elvis
      15
    • J-LO
      6
    • BOB marley
      14
    • Eminem
      17
    • Maria Carey
      4
    • Rolling stones
      20
    • Rollergirl
      7


Rekommenderade inlägg

själv tycker jag att ullevi suger rejält, eller rättare sagt alla utomhus suger om man bortser från schyssta reggaekonsert. där ska det va soft. he e

 

har sett metallica både ute och inne. utomhus är helt enkelt värdlöst att gå på.

live ska ses inomhus. allt annat förstör musik och känsla.

 

 

Håller med dej det blir så jävla mycket bättre ljud inomhus. Nu tyckte jag det var ok på Ullevi i somras men några gånger å stadion har ljudet varit bedrövligt.

 

Men inget går upp mot ett fulsatt globen

 

Jo visserligen blir ljudet mycket bättre inomhus men jag förstår inte hur man kan säga att känslan försvinner i utomhuskonserter. :)

 

Grejen är väl att inomhus kan man ha sittplats och ändå få den där närhetskänslan och ljudet gör mycket eftersom utomhus kan det studsa runt mycket mer. Men när jag såg maiden som sagt på stadion och stod mitt i smeten så var det en riktigt grym känsla men det är ännu grymmare att stå i smeten inomhus.

 

Svårt att säga varför egentligen.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 1,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har man sittplats förstår jag inte ens grejen med att gå på konsert. Då kan man ju lika gärna sitta hemma i soffan och lyssna på skivan. Sen om det ska vara inne eller utomhus beror ju helt på vad man ska se. Ett exempel när inomhuskonserter passar bäst är hiphop. Närheten till publiken är viktig och det ska vara trångt och svettigt, vilket det blir bäst inomhus. Däremot, som även Lestat sa, så ska en tung rootsspelning avnjutas utomhus. Det är inte alls samma tryck utan mer avslappnat gung i publiken, och då passar det att vara utomhus. En annan anlendning till varför reggaekonserter nästan alltid hålls utomhus är antaligen för att det skulle bli ganska rökigt i lokalen annars.

Link to comment
Share on other sites

Har man sittplats förstår jag inte ens grejen med att gå på konsert. Då kan man ju lika gärna sitta hemma i soffan och lyssna på skivan. Sen om det ska vara inne eller utomhus beror ju helt på vad man ska se. Ett exempel när inomhuskonserter passar bäst är hiphop. Närheten till publiken är viktig och det ska vara trångt och svettigt, vilket det blir bäst inomhus. Däremot, som även Lestat sa, så ska en tung rootsspelning avnjutas utomhus. Det är inte alls samma tryck utan mer avslappnat gung i publiken, och då passar det att vara utomhus. En annan anlendning till varför reggaekonserter nästan alltid hålls utomhus är antaligen för att det skulle bli ganska rökigt i lokalen annars.

 

Har du nånsin varit på en hårdrockskonsert och haft sittplats?

Kommer ihåg t.ex. Kiss på Stadion 1997, då hade jag sittplats och det var ett jävla drag där! Så jag tror du bara svamlar. B)

Link to comment
Share on other sites

Har du nånsin varit på en hårdrockskonsert och haft sittplats?

Kommer ihåg t.ex. Kiss på Stadion 1997, då hade jag sittplats och det var ett jävla drag där! Så jag tror du bara svamlar. cool.gif

 

Har aldrig varit på någon konsert och haft sittplats. Men jag kan tänka mig att det skulle kännas ganska segt att sitta still när man ser alla framför scenen röja loss som fan.

Link to comment
Share on other sites

Har du nånsin varit på en hårdrockskonsert och haft sittplats?

Kommer ihåg t.ex. Kiss på Stadion 1997, då hade jag sittplats och det var ett jävla drag där! Så jag tror du bara svamlar. cool.gif

 

Har aldrig varit på någon konsert och haft sittplats. Men jag kan tänka mig att det skulle kännas ganska segt att sitta still när man ser alla framför scenen röja loss som fan.

 

Hmm...på de flesta hårdrockskonserter står alla upp ändå vettu. Även de med sittplats, bara det att ifall man känner för att sätta sig ner en stund kan man göra det. Och som sagt så blir det ibland förbannat varmt om man står mitt i smeten.

Men men, på nåt sätt har du rätt. På Judas Priest i februari hade jag sittplats och inte en käft stod upp, hehe. :P

Link to comment
Share on other sites

suck, ett gäng puckon e samlat! he he

 

kalla det ålderspryl om ni vill, men jag gillade inte att stå bland fula människor redan som ung.

 

allvarligt så ligger mitt intresse i musik betydligt djupare än att gå på konsert bara för att dom råkar spela. robbie kommer ju tyvärr till götet snart. en utomhus som jag inte vill se, men skulle gärna vilja sett robbie w.

när jag var på rammstein samt metallica, hade jag mycket bra sittplats vid sidan av scen. och var får just jag den bästa känslan...i ett hav av idioter som man ska ha uppsikt över samtidigt som man ska njuta av en konsert?

eller i lugn och ro en bra sittplats på rätt höjd, där jag kan luta mig tillbaka och ta in en hel bild samtidigt av musik och band samt deras effekter.

 

men jag respekterar och är samtidigt glad att många väljer att stå. har själv aldrig fattat tjusningen av det. en känsla av en blöt kväll utan alkohol är väl vad jag känner på ståplats.

 

en av det viktigaste orsakerna är våra ljusa årstider som förstör hela "showen".

ett band eller en artist är ju lika vanlig och mänsklig som oss. och då för att kunna underhålla en publik med sin musik, gäller ett bra framträdande med hjälp av ljus och effekter.

att se en liten skit på en scen från ett hav av människor i dagsljus samtidigt som man försöker höra vad som spelas, är absolut inget för mig.

Link to comment
Share on other sites

Det du säger stämmer rätt så bra Lestat. Sittplats är mycket bekvämare än sittplats. Men tjusningen med ståplats är väl att komma riktigt nära och kanske fånga ett plektrum, en trumpinne eller nåt. Det är rikigt kul. :)
helt okej för mig, men jag väljer hellre fokus på band och musik.
Link to comment
Share on other sites

Det du säger stämmer rätt så bra Lestat. Sittplats är mycket bekvämare än sittplats. Men tjusningen med ståplats är väl att komma riktigt nära och kanske fånga ett plektrum, en trumpinne eller nåt. Det är rikigt kul. :)

 

 

Kan man få på sittplats också. Sist jag var på Maiden i globen så satt vi på etage 2 eller vad det heter och polarn fångade en trumpinne.

Och som Lestat säger. Hamnar man lite på sidan om scenen så ser man skitbra. När jag var på AC DC hade vi platser på övre etaget men längst ner där och vi såg mycket bra ner på scen plus att vi hade jumbotronen i stort sett mitt emot.

 

Och fan är det inget drag på sittplats så skapar man drag.

Link to comment
Share on other sites

Någon som har tips på grym 60-70-talsmusik man kan köpa??

tja det beror på vad du vill ha ju.. 70 talet för mig e nog mest Black Sabbat

själv tycker jag skivorna Black Sabbath, Master of Reality, Paranoid och Sabbath Bloody Sabbath är bäst.. å dom kan du se hur dom ser ut HÄR!!

 

Jag skulle i så fall säga The Doors. Älskar dom. Jävligt bra film också som rekomenderas om du inte sett den.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...