Rilopoz Skriven 19 Augusti, 2009 Report Share Skriven 19 Augusti, 2009 Fan var ute med farsan och syrran ikväll och käkade och lite sånt men hela kvällen låg Genesis och bara gnagde i bakhuvudet. Orgasm att höra den. Så rätt ditt fyllo! Justice Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cooper Skriven 21 Augusti, 2009 Report Share Skriven 21 Augusti, 2009 En liten lista kan jag också bjuda på: John Mayer Bästa låtar Out of my mind Slow Dancing in a burning Room Gravity Vultures Belief Wait until Tomorrow (Hendrixcover) Free Fallin' (Tom Pattycover) Bästa album Continuum, livealbumet Where the light is Enligt mig dagens bästa gitarrist. Kan spela allt och gör det otroligt bra. Tyvärr har han inte hunnit med att göra så många plattor än men det kommer förhoppningsvis. Som jag skrivit tidigare ser jag han livealbum Where the light is som det bästa samlingen musik som någonsin släppts. Iron Maiden Bästa låtar Hallowed be thy Name Blood Brothers Rime of the Ancient Mariner Bästa album Brave New World Överlägset bästa Heavy Metalbandet. Finns inget band jag lagt ner lika många timmar att lyssna på som dessa. Tre livekonserter har det blivit också, alla lika fantastiska. Listade bara tre låtar då de är de som står ut mest bland deras låtar. Hallowed Be thy Name anser jag dessutom vara den bästa låten som någonsin gjorts. Stevie Ray Vaughan Bästa låtar Texas Flood Voodoo Child (slight return) Bästa Album Texas Flood Om Mayer är bästa nu levande gitarrist så är detta troligen den bästa gitarristen någonsin. Det är verkligen underbart att höra när han spelar gitarr. Har ganska nyligen börjat lyssna på honom och han blev en favorit direkt. Har inte riktigt hunnit lyssna in mig än, men de två låtarna är de som stått ut mest hittills. Voodoo Child är visserligen inte hans egen, utan en cover av en Hendrixlåt, men han gör den fläckfritt och nästan lite för bra. Metallica Bästa låtar Nothing Else Matters Master of Puppets Enter Sandman Fade to Black Welcome Home - Sanitarium Bästa album The Black Album Har för mig alltid varit i skuggan av Maiden men de är ju fantastiska. Black Album är ett av de bästa albumen någonsin och Nothing Else Matters är en av de bästa låtarna någonsin. Har tyvärr aldrig blivit att jag sett dem live, förhoppningsvis blir det någon gång i framtiden. Andra band som jag lyssnat på och gillar: Linkin Park, Pink Floyd, Coldplay osv. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Skriven 22 Augusti, 2009 Report Share Skriven 22 Augusti, 2009 Kan passa på att göra lite reklam för mitt band! Här är en video från våran förra spelning. Hope you like it! http://www.youtube.com/watch?v=WAHz8hDu_34 (Jag spelar gittar) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 22 Augusti, 2009 Report Share Skriven 22 Augusti, 2009 Nej, du spelar gitarr. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Skriven 22 Augusti, 2009 Report Share Skriven 22 Augusti, 2009 Nej, du spelar gitarr. åhfan, gör jag? Skulle vara kul med lite åsikter om framträdandet också! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 10 September, 2009 Report Share Skriven 10 September, 2009 Nu har The Blueprint 3 kommit. Eller kom för flera dagar sen egentligen, och kommer officiellt imorgon. Är i alla fall en rätt fet besvikelse sett till förväntningarna, men en OK platta om man ska bortse från att man förväntade sig något lika bra som The Black Album. Jay levererar på de flesta låtarna precis som vanligt men problemet är riktiga skitbeat som typ Off That, Venus vs. Mars och Hate som bara är värdelös på alla plan. Om det här ska vara ritningarna för de nästa åtta årens rap så är jag lite ledsen. Tycker mycket bättre om American Gangster. De bättre låtarna: D.O.A. (Death of Auto-tune), Empire State of Mind, Real as it Gets, Already Home. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 23 Oktober, 2009 Report Share Skriven 23 Oktober, 2009 Så jävla fet sampling! Ber till gud att resten av k-os låtar är i närheten av lika tunga. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 23 Oktober, 2009 Report Share Skriven 23 Oktober, 2009 Så jävla fet sampling! Ber till gud att resten av k-os låtar är i närheten av lika tunga. En riktigt bra låt. Jag måste nog utforsta k-os lite närmare. Som tur var så fanns en del av hans låtar på Spotify. Men vad har Portman med det hela att göra? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 23 Oktober, 2009 Report Share Skriven 23 Oktober, 2009 Haha, jag har ingen aning. Men jag får ta och tack k-os för att han döpte låten till det för annars är det frågan om jag någonsin hittat honom. Ser fram emot att lyssna på honom. Verkligen helt jävla tokskön låt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 23 Oktober, 2009 Report Share Skriven 23 Oktober, 2009 Är lite trött och flum nu, men min teori till låtens titel är att han nog syftar på Natalie Portmans karaktär i Léon. Eller så är det som nån sa i kommentarerna att han gillar att döpa sina låtar till något som inte har med låten alls att göra. Bra låt i alla fall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Skriven 24 Oktober, 2009 Report Share Skriven 24 Oktober, 2009 Skön! brings old OC memories. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disintegrator Skriven 27 Oktober, 2009 Report Share Skriven 27 Oktober, 2009 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Skriven 28 Oktober, 2009 Report Share Skriven 28 Oktober, 2009 Deras platta lär ju bli grym! Två utav musikvärldens kanske bästa tillgångar: Josh Homme och Dave Grohl slår sina påsar ihop med John Paul Jones. Höga förväntnignar har man minst sagt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cooper Skriven 1 November, 2009 Report Share Skriven 1 November, 2009 John Mayer släpper nytt om bara några veckor, ska bli riktigt kul att se vad han har att erbjuda. Hans senaste platta, Continuum var hans överlägset bästa så förväntningarna är höga. Sen kanske, bara kanske, når hans turné Sverige - det skulle vara helt jävla underbart. Iaf, här är ett smakprov från nya skivan: Who Says Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Skriven 11 November, 2009 Report Share Skriven 11 November, 2009 Them Crooked Vultures nya skiva finns på youtube helt gratis! Härligt att det fortfarande finns musiker som inte gör musik enbart för pengar. http://www.youtube.com/watch?v=yQ6arQ-qK34...CC1368DF9BDE312 Känns som ett mästerverk redan nu! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.