Jump to content

Musik

Zoodiack

Vad lyssnar ni helst på av dessa  

153 members have voted

1. 1. Vad lyssnar ni helst på av dessa

• Iron maiden
      27
    • Sting
      6
    • Beatles
      30
    • Elvis
      15
    • J-LO
      6
    • BOB marley
      14
    • Eminem
      17
    • Maria Carey
      4
    • Rolling stones
      20
    • Rollergirl
      7

Rekommenderade inlägg

• Svar 1,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En liten lista kan jag också bjuda på:

John Mayer

Bästa låtar

Out of my mind

Slow Dancing in a burning Room

Gravity

Vultures

Belief

Wait until Tomorrow (Hendrixcover)

Free Fallin' (Tom Pattycover)

Bästa album

Continuum, livealbumet Where the light is

Enligt mig dagens bästa gitarrist. Kan spela allt och gör det otroligt bra. Tyvärr har han inte hunnit med att göra så många plattor än men det kommer förhoppningsvis. Som jag skrivit tidigare ser jag han livealbum Where the light is som det bästa samlingen musik som någonsin släppts.

Iron Maiden

Bästa låtar

Hallowed be thy Name

Blood Brothers

Rime of the Ancient Mariner

Bästa album

Brave New World

Överlägset bästa Heavy Metalbandet. Finns inget band jag lagt ner lika många timmar att lyssna på som dessa. Tre livekonserter har det blivit också, alla lika fantastiska. Listade bara tre låtar då de är de som står ut mest bland deras låtar. Hallowed Be thy Name anser jag dessutom vara den bästa låten som någonsin gjorts.

Stevie Ray Vaughan

Bästa låtar

Texas Flood

Voodoo Child (slight return)

Bästa Album

Texas Flood

Om Mayer är bästa nu levande gitarrist så är detta troligen den bästa gitarristen någonsin. Det är verkligen underbart att höra när han spelar gitarr. Har ganska nyligen börjat lyssna på honom och han blev en favorit direkt. Har inte riktigt hunnit lyssna in mig än, men de två låtarna är de som stått ut mest hittills. Voodoo Child är visserligen inte hans egen, utan en cover av en Hendrixlåt, men han gör den fläckfritt och nästan lite för bra.

Metallica

Bästa låtar

Nothing Else Matters

Master of Puppets

Enter Sandman

Fade to Black

Welcome Home - Sanitarium

Bästa album

The Black Album

Har för mig alltid varit i skuggan av Maiden men de är ju fantastiska. Black Album är ett av de bästa albumen någonsin och Nothing Else Matters är en av de bästa låtarna någonsin. Har tyvärr aldrig blivit att jag sett dem live, förhoppningsvis blir det någon gång i framtiden.

Andra band som jag lyssnat på och gillar: Linkin Park, Pink Floyd, Coldplay osv.

• 3 weeks later...

Nu har The Blueprint 3 kommit. Eller kom för flera dagar sen egentligen, och kommer officiellt imorgon. Är i alla fall en rätt fet besvikelse sett till förväntningarna, men en OK platta om man ska bortse från att man förväntade sig något lika bra som The Black Album. Jay levererar på de flesta låtarna precis som vanligt men problemet är riktiga skitbeat som typ Off That, Venus vs. Mars och Hate som bara är värdelös på alla plan.

Om det här ska vara ritningarna för de nästa åtta årens rap så är jag lite ledsen. Tycker mycket bättre om American Gangster.

De bättre låtarna: D.O.A. (Death of Auto-tune), Empire State of Mind, Real as it Gets, Already Home.

• 1 month later...

Är lite trött och flum nu, men min teori till låtens titel är att han nog syftar på Natalie Portmans karaktär i Léon. Eller så är det som nån sa i kommentarerna att han gillar att döpa sina låtar till något som inte har med låten alls att göra. Bra låt i alla fall.

John Mayer släpper nytt om bara några veckor, ska bli riktigt kul att se vad han har att erbjuda. Hans senaste platta, Continuum var hans överlägset bästa så förväntningarna är höga. Sen kanske, bara kanske, når hans turné Sverige - det skulle vara helt jävla underbart.

Iaf, här är ett smakprov från nya skivan:

Who Says

• 2 weeks later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...