Jump to content

Musik

Zoodiack

Vad lyssnar ni helst på av dessa  

153 members have voted

1. 1. Vad lyssnar ni helst på av dessa

• Iron maiden
      27
    • Sting
      6
    • Beatles
      30
    • Elvis
      15
    • J-LO
      6
    • BOB marley
      14
    • Eminem
      17
    • Maria Carey
      4
    • Rolling stones
      20
    • Rollergirl
      7

Rekommenderade inlägg

• 4 weeks later...
  • Svar 1,6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• Filmstar

Har köpt några bra skivor på sista tiden:

Aphex Twin (eller möjligtvis hans förra skivbolag Warp i egen regi) har gett ut en dubbel-CD med Aphex Twin-mixar av andra artisters låtar. Mvcket bra. Både hysteriska beats och skön ambient.

Timbuktus The Botten is nådd! är riktigt bra svensk hiphop. Tunga beats och aktuella finurliga texter. Peps Persson gör ett skönt inhopp på ett anti-vapenindustri-spår. "Blessa mig mucho!"

Ett tips till er som gillar punk rock covers: Me first and the gimme gimmes är ett band eller album som gör/innehåller massa klassiker i punk-version exempelvis Somewhere over the rainbow, Phantom of the opera och Mrs Robinson.

Ändrad av whatever

Som ni kanske märkt på min avatar så är jag mycket förtjust i bandet Camp Kill Yourself eller kort och gott, Cky . Jag tycker även om System Of A Down, RHCP, Audioslave och Queens of The Stone Age . Jag håller även med Jojje om att Aphex Twin - Come to Daddy är grymt grym! :P

PS. Den bästa konserten jag varit på är antingen Rage Against the Machine i Solnahallen, Beck på Cirkus eller kanske Beastie Boys i Globen. DS

jojje, du var inte på beck på sjöhistoriska samma år, eller på grönan året efter? (jag ångrar bittert att jag inte såg cirkus)

sannerligen nåt av det bästa det också... det braiga med sjöhistoriska var att det beck bara var en av tre, hellacopters och thåström skulle också köra, och huvudattraktionen var thåström. lite underlig blandning, men bra också, för därmed byttes publiken ut mellan spelningarna, och eftersom de flesta åkt dit för thåström var det relativt lätt att stå längst fram och hoppa som en galning.

på grönan var det lite trängre, men jävligt schysst där också. mannen är galen.

• Filmstar
jojje, du var inte på beck på sjöhistoriska samma år, eller på grönan året efter?
Nope. Däremot tror jag att jag har sett Beck två gånger på Cirkus. Låter konstigt kanske men jag är inte säker. Hur som helst, Beck är verkligen bra live. Otroligt skön stämning under hela konserten och dessutom är Cirkus skönt eftersom det är bra ljud plus att man kan sitta och vila ibland. Bäst live var nog Debra (sista låten på Midnite Vultures) som extranummer.

mannen är galen.

Du menar Beck antar jag... Ja, han verkar smått sinnesrubbad på rätt sätt.

aaaah... lånade melody club på biblioteket idag, att kröna en redan supertoppendag med. blir så glad av deras musik. i slutet av november förra året var de förband när jag gick på kentkonsert, vilka är de? ungefär. kände igen palace station, men annars satt jag bara och längtade framåt, pucko. var tvungen att hoppa och sjunga idag när jag åt och lyssnade på dem. tur ingen annan var hemma.

tack *a n n a*, för kentpropagandan... :up:

• 3 weeks later...

Jag sitter just nu och lyssnar sönder Conga på datan....

Come on and skake your body baby do that conga, i know you can't controll your self any longer!!..... :whistling:

Har även börjat att gilla Good Charlotte riktigt mycket..

Ändrad av filmlover_424

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...