Achtung Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Har ni hört Achtung X-mas med Tyskarna från Lund ? Här är en länk där den kan ses. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Har ni hört Achtung X-mas med Tyskarna från Lund ? Här är en länk där den kan ses. Nej men Getings und Bajs och Global Fussball är helt suveräna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Har ni hört Achtung X-mas med Tyskarna från Lund ? Här är en länk där den kan ses. Nej men Getings und Bajs och Global Fussball är helt suveräna. Instämmer Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 11 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Är det någon som lyssnar/lyssnat på Italo Disco som var populärt främst på 80-talet ? Band som Scotch var populära. I så fall vore det kul att höra vilka favoriter/tips ni har...Har börjat lyssna på det nu igen, särskilt under sommaren. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 (ändrad) Ville bara en än gång säga att jag älskar Faith No More...(fnm) I know it sounds funny but i jus can't stand the pain, girl i'm leaving you tomorrowwww......it s........ Ändrad 11 Juni, 2003 av filmlover_424 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 (ändrad) Beastie Boys*Parliament/Funkadelic Mazzy Star Pixies Kraftwerk* De La Soul* A Tribe Called Quest* Public Enemy* Rage Against the Machine* Svek (svensk dansmusik) All möjlig Dub (King Tubby, LKJ, Lee Perry)*** Aphex Twin (Come To Daddy = världens bästa (och läskigaste video)) James Brown Eva Cassidy (overkligt bra röst, går inte att värja sig trots hajpen) Timbuktu Massive Attack* Jag måste säga att vi har näst intill samma musiksmak. Jag har lagt in * i dom som jag också gillar. OBS:***: Så jävla grymt... Eftersom jag är allätare i musik och älskar musik, så kan jag säga att jag har väl ett gäng på typ 500 CD. Musik i blandat format... Mantronix,The Sisters Of Mercy,Nirvana,Grace Jones,Randy Crawford,Nina Simone,Todd Terrys,Linton Kwesi Johnson,Shabba Ranks,Madonna,Michael Jackson,Snoop doggy dog,Missy Elliott,Metallica,Panthera,,,allt som är av klass helt enkelt. House house house... Ändrad 6 Juli, 2003 av The Matrix Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Jag respekterar verkligen att alla har sin egen musikstil, men fattar faktiskt inte hur man kan tycka att svensk dansbands-musik är bra?? sorry, men jag fattar faktiskt inte... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Jag respekterar verkligen att alla har sin egen musikstil, men fattar faktiskt inte hur man kan tycka att svensk dansbands-musik är bra?? sorry, men jag fattar faktiskt inte... Jag håller verkligen med dig... Bläääääääää för svensk dansbandsmusik... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Jag är också alltätar till viss mån. Jag gillar dock inte (i de flesta fall) Rap, hiphop, dance eller dansband. Vissa av de här sakerna går an med vissa band, men favoriter är oftast äldre musik (och yngre med i vissa fall): Guns'nroses (okej inte jättegammalt men bra), Bob Dylan, Bruce Springsteen, metallica, Beach Boys, Credence, Deep Purple, Dire Straits, Elvis Presley, GreenDay, Helloween, Judas Priest, Queen, Audioslave, Rolling Stones. Med mera, har ganska bred musiksmak från dödsmetal (när de inte sjunger ) till ballader. Och alla de band som ni nämner har jag oftast ingen aning om vad det är. Jag har bara på senare tid börjat lyssna på allvar på musik, har börjat låna på biblioteket. Jag tar gärna emot tips om bra band som jag kan lyssna på för utöver filmintressett har jag börjat utveckla ett musikintresse och vill gärna bredda detta med Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 11 Juni, 2003 Filmstar Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Lite skön musik: Jimi Hendrix Voodoo Child Purple Haze The wind cries Mary Fire Aerosmith Walk this way Pink Dream om AC/DC Back in black TNT Blandade låtar: Hardcore Superstar: Shame u96: Das Boot Evanescence: Bring me to life Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 (ändrad) Med mera, har ganska bred musiksmak från dödsmetal (när de inte sjunger ) till ballader. Och alla de band som ni nämner har jag oftast ingen aning om vad det är. Jag har bara på senare tid börjat lyssna på allvar på musik, har börjat låna på biblioteket. Jag tar gärna emot tips om bra band som jag kan lyssna på för utöver filmintressett har jag börjat utveckla ett musikintresse och vill gärna bredda detta med Roadwarrior, det där med Elvis får väl jag försöka smälta.(puke) Men om du gillar lite speedmetal, så ska du ta och lyssna på PANTERA albumet VULGAR DISPLAY OF POWER. Grymt så det bara skriker om det... Annars har du också MINISTRY, albumet är något svårstavat KEIANH bla bla. Plattan är i alla fall från 1992, och låt nummer 2 heter passande nog JUST ONE FIX...Speed i 180. Sen tycker jag att du ska lyssna in dig på SISTERS OF MERCY, album VISION THING. Melodiös rock i högklass. Ice-T´s band BODY COUNT, plattan är från 1992 och det är deras första platta. Låt nummer 16. Momma´s Gotta Die Tonight är sååå himla bra. RAGE AGAINST THE MACHINE från 1992, med låt nummer 5 BULLET IN THE HEAD. Äh, det är bara till å headbanga lite så man kommer in i rätt stämmning... Oj oj oj, jag glömde ju NIRVANA album NEVERMIND. Kultplatta... Ändrad 11 Juni, 2003 av The Matrix Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Lite skön musik: Jimi Hendrix Voodoo Child Purple Haze The wind cries Mary Fire Aerosmith Walk this way Pink Dream om AC/DC Back in black TNT Blandade låtar: Hardcore Superstar: Shame u96: Das Boot Evanescence: Bring me to life ' Bra smak Greenleaf Roadwarrior, det där med Elvis får väl jag försöka smälta.(puke) Men om du gillar lite speedmetal, så ska du ta och lyssna på PANTERA albumet VULGAR DISPLAY OF POWER. Grymt så det bara skriker om det... Annars har du också MINISTRY, albumet är något svårstavat KEIANH bla bla. Plattan är i alla fall från 1992, och låt nummer 2 heter passande nog JUST ONE FIX...Speed i 180. Sen tycker jag att du ska lyssna in dig på SISTERS OF MERCY, album VISION THING. Melodiös rock i högklass. Ice-T´s band BODY COUNT, plattan är från 1992 och det är deras första platta. Låt nummer 16. Momma´s Gotta Die Tonight är sååå himla bra. RAGE AGAINST THE MACHINE från 1992, med låt nummer 5 BULLET IN THE HEAD. Äh, det är bara till å headbanga lite så man kommer in i rätt stämmning... Oj oj oj, jag glömde ju NIRVANA album NEVERMIND. Kultplatta... Har blivit intresserad av Metal och liknande på sistone pågrund av min dödsmetalsintresserade kompis. Tex Nightwish (kvinnlig operametal), Narnia är ett bra band. Har nog hört talas om Pantera så jag ska kolla med mina kompis om det är bra. Impelleteri är hyfsat bra. Gillar rock och när det är melodiöst som det ofta är inom Metalgenren. Nirvana är riktigt bra. Vet inte om jag är jätteförtjust i Rage against the machine. Hörde ett nytt band nyligen som var bra (bandet kanske inte var nytt föresten men nytt för mig) de hette Tool. Ska kolla in sisters of mercy Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 11 Juni, 2003 Report Share Skriven 11 Juni, 2003 Har blivit intresserad av Metal och liknande på sistone pågrund av min dödsmetalsintresserade kompis. Tex Nightwish (kvinnlig operametal), Narnia är ett bra band. Har nog hört talas om Pantera så jag ska kolla med mina kompis om det är bra. Impelleteri är hyfsat bra. Gillar rock och när det är melodiöst som det ofta är inom Metalgenren. Nirvana är riktigt bra. Vet inte om jag är jätteförtjust i Rage against the machine. Hörde ett nytt band nyligen som var bra (bandet kanske inte var nytt föresten men nytt för mig) de hette Tool. Ska kolla in sisters of mercy Jag vill bara poängtera att det är just dom albumen jag tagit upp som gäller främst... Mycket viktigt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 28 Juni, 2003 Report Share Skriven 28 Juni, 2003 (ändrad) Iron Maiden's konsert på Stockholm Stadion var en riktig höjdare, trots det sunkiga förbandet Murderdolls, som till min stora förvåning har Slipknot-trummisen Joey Jordison (bra trummis utav bara helvete) som bandmedlem. Iron Maiden, som ligger ljusår före alla nu-metalgrupper, måste ändå vara världens bästa metalband just nu med monsterlåtar som Fear of the Dark, Number of the Beast, Run to the Hills, The Clairvoyant och The Trooper, som spelades på konserten. Dock kände jag att två låtar saknades, The Evil that men do och Flight of Icarus, men det spelar egentligen ingen roll. Och sångaren Bruce Dickinson är ju bara såå cool och har verkligen en skön sångröst. Nån annan här som såg konserten? Ändrad 28 Juni, 2003 av mitchie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 28 Juni, 2003 Report Share Skriven 28 Juni, 2003 Om vi ska snacka METAL, så tycker jag att Metallica är några strån värre. Jag såg dom i globen när dom kom ut med sin "Enter Sandman". Och det var ta mig fan det bästa jag har sett i metal-väg... Och aftonbladet gav dom strålande kritik gällande den nyss framförda Roskildefestivalen... Men kul i alla fall att din konser va bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.