davvie Skriven 23 Juni, 2005 Report Share Skriven 23 Juni, 2005 (ändrad) KRS-One Ni som inte var på Mondo igår vet inte vad ni missade. Enligt många gamlingar i publiken var det här det bästa hiphop uppträdandet NÅGONSIN i Sverige. Här snackar vi Wet T-shirt alltså. Ändrad 23 Juni, 2005 av davvie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 23 Juni, 2005 Filmstar Report Share Skriven 23 Juni, 2005 Woop-woop! That's the sound of da police! Woop-woop! That's the sound of the beast! Har inga skivor med KRS-One faktiskt. Vad rekommenderas? La märke till att konserten var, men är ju deporterad till Östersund under veckorna så det sket sig. Varför är alltid hiphop-konserter på typ en måndag kl 23.30...? Den bästa hiphop-konserten jag varit på är nog De La Soul på Berns för några år sen. The Roots på Gino - numera ett minne blott - var bra också. Och Just D på Norrlands Nation i Uppsala, ha ha. Hade gärna velat se Public Enemy typ 1991. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 23 Juni, 2005 Moderator Report Share Skriven 23 Juni, 2005 Varför är alltid hiphop-konserter på typ en måndag kl 23.30...? Därför att ungdomarna ska gå på dem. Gamla farbröde sover sedan länge vid den tiden. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 23 Juni, 2005 Filmstar Report Share Skriven 23 Juni, 2005 Varför är alltid hiphop-konserter på typ en måndag kl 23.30...?<{POST_SNAPBACK}> Därför att ungdomarna ska gå på dem. Gamla farbröder sover sedan länge vid den tiden <{POST_SNAPBACK}> Både jag och ungdomarna behöver sin skönhetssömn. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
davvie Skriven 24 Juni, 2005 Report Share Skriven 24 Juni, 2005 (ändrad) Har inga skivor med KRS-One faktiskt. Vad rekommenderas? La märke till att konserten var, men är ju deporterad till Östersund under veckorna så det sket sig. Varför är alltid hiphop-konserter på typ en måndag kl 23.30...?Tråkigt att du inte hade möjlighet att komma dit, för det var grymt drag kan jag säga Skivor jag rekommenderar är hans första, Return of the Boom Bap, men även hans två nästa, KRS-One och I Got Next. Men hans första album är det som ligger mig varmast om hjärtat i alla fall. Det är där Sound of da police är med Det var nästan läskigt tungt när han drog den låten, misstänker att han inte körde hela med tanke på skaderisken i publiken. Folk blev som galna alltså. Hade gärna velat se Public Enemy typ 1991. Det skulle jag också gärna velat se. Synd att man var 4-5 år då. Just D skulle inte heller sitta helt fel. Älskar deras Rock n' Roll skiva. Varför är alltid hiphop-konserter på typ en måndag kl 23.30...? Därför att ungdomarna ska gå på dem. Gamla farbröde sover sedan länge vid den tiden. Fanns en hel del 30+ där. Nu vet jag ju inte hur gamla ni är, men tror ni absolut hade kunnat komma dit utan att skämmas Och att sova mer än 4 timmar per natt innan man är 25 är att kasta bort sitt liv enligt mig. Ne borde kanske sluta skriva och gå och lägga mig nu. Har läst igenom inlägget två gånger nu, så hoppas det inte ska vara allt för många stavfel även fast jag är grymt trött. PS. Lite fler bilder från spelningen för den som är intresserad. 1 2 3 4 5 Ändrad 24 Juni, 2005 av davvie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 24 Juni, 2005 Report Share Skriven 24 Juni, 2005 (ändrad) The Hives - Tyrannosaurus Hives Jag har egentligen aldrig lyssnat på The Hives förut, men jag såg deras konsert på Hultsfred och blev helt frälst. Deras musik är fantastisk och jag tror inte att det går att hitta något bättre liveband! Köp deras platta fort, den är jädrigt bra! 5/5 Ändrad 24 Juni, 2005 av Pumbaa Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 25 Juni, 2005 Report Share Skriven 25 Juni, 2005 Mmm, det här gillar jag...och bara jag.. Dansk kille (Jag gillar Danmark mer och mer, trots att de har ett av de fulaste språk jag vet och dessutom verkar vara lite främlingsfientliga). Han var förband till Fogerty-konserten i mars, och jag blev frälst direkt. Jacob Andersen Make It Better Hey Jude Make It Better So Full Of Love Only You This I Know Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 26 Juni, 2005 Report Share Skriven 26 Juni, 2005 (ändrad) Fy helvete säger jag... http://www.m90.org/view_image.php?image_id=6057 Bästa tolkningen av While My Guitar Gently Weeps....ever! Jag ska börja ukulela... Ändrad 26 Juni, 2005 av Pilsk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 26 Juni, 2005 Report Share Skriven 26 Juni, 2005 Håller med! Grymt jäkla bra version av While My Guitar Gently Weeps! Beatles-fan som jag är, är det ju sjukt bra! Men till skillnad från dig, Pilsk, spelar redan jag ukulele... Kanske inte lika bra som han på filmen dock... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 26 Juni, 2005 Filmstar Report Share Skriven 26 Juni, 2005 Fanns en hel del 30+ där.<{POST_SNAPBACK}> He he, vi skulle ha gått, Manetheren. Du med Viggo, iklädd öronskydd i form av gigantiska hörlurar, på axlarna! Tack för tipsen, davvie. Får lov att köpa några vax med KRS-One. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 27 Juni, 2005 Moderator Report Share Skriven 27 Juni, 2005 He he, vi skulle ha gått, Manetheren. Du med Viggo, iklädd öronskydd i form av gigantiska hörlurar, på axlarna!He, jag det har vi inte prova ännu. Vem vet, han kanske skulle starta ett mode. Snart går alla ungdomar på HipHop-konset med hörlurar i musse piggöron-storlek på huvudet! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 28 Juni, 2005 Author Report Share Skriven 28 Juni, 2005 Får vøl tipsa om black sabbath, greenday, velvet revolver, audioslave och DAD på roskilde.. Fan va najs det ær hær nere!! Hare så bra i sverige vart ni nu ør Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 28 Juni, 2005 Author Report Share Skriven 28 Juni, 2005 Får vøl tipsa om black sabbath, greenday, velvet revolver, audioslave och DAD på roskilde.. Fan va najs det ær hær nere!! Hare så bra i sverige vart ni nu ør Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumbaa Skriven 28 Juni, 2005 Report Share Skriven 28 Juni, 2005 Zoodiak: Jag klarade att läsa det första gången du skrev det! Man behöver bara klicka en gång på skicka-knappen, även fast det är segt! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.