Jump to content

Anime


GTH

Rekommenderade inlägg

Medans dom andra sov på lanet så satt jag och gluttade på lite Cowboy bebop. Jag har sett dom första avsnitten nu och jag tror jag gillar serien. Animationerna är snygga, musiken är bra. Storyn är fortfarande lite svår att bedöma eftersom jag inte sett allt än. Spike har en stil som jag gillar, iskall.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 453
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar
Medans dom andra sov på lanet så satt jag och gluttade på lite Cowboy bebop. Jag har sett dom första avsnitten nu och jag tror jag gillar serien. Animationerna är snygga, musiken är bra. Storyn är fortfarande lite svår att bedöma eftersom jag inte sett allt än. Spike har en stil som jag gillar, iskall.

Hade du inte sett den förut? Och du som är en av animeveteranerna på forumet :)

 

Har sett alla avsnitt och det är en pärla. Håller med dig om att det var lite jobbigt i början med handlingen, men efter ett par avsnitt så sitter allt på plats. Vänta bara till avsnitt 9 då Ed kommer in i Bebop-gänget. Det är en riktig kul prick!

Angående Spike så är han skön. Han är lite av en Bruce Lee kopia när han slåss.

Ändrad av Greenleaf
Link to comment
Share on other sites

Nej det är klart, själv är jag på avsnitt 19. Serien kommer tyvärr lite i skymundan nu när jag har mina futurama-orgier. hehe.

 

Iaf, jag såg Hayao Miyasakis Kiki's delivery service. Det handlar om den trettonåriga häxan Kiki. Hon måste som alla andra häxor när de är 13 flytta till en egen stad. När hon väl slagit sig ner tillsammans med sin katt Jiji så öppnar hon "kiki's delivery service"...

 

Den var väl hyfsad måste jag säga, jag fastnade inte riktigt lika mycket som jag gjort i andra ghibli filmer (kan kanske berott på att jag var lite trött efter LAN:et :) ). Snyggt animerad (som vanligt) och mysig barnfilm. Det kanske bara är jag men den något triviala storyn lyckas inte lika bra som i filmer som Whisper of the heart. Man märkte också lite att han hade hämtat inspiration ifrån stockholm, jag tyckte att miljöerna verkade väldigt europeiska. Den får 3/5 tillslut.

Ändrad av GTH
Link to comment
Share on other sites

Hehe, fick hem bebop fram till avsnitt 21 nu (har bara haft till 16 innan) så det ska bli lite tittande på det. Sedan blir det väl Perfect Blue någon gång i veckan för jag drog hem det på lanet, tillsammans med hela Evangelion - serien på 26 avsnitt + de två slutfilmerna End of evangelion och Death and rebirth, ska bli lite småintressant om än väldigt flummigt.

 

Förresten Greenleaf, se Witchhunter Robin omgående!!!

Link to comment
Share on other sites

Haha, evangelion ja... kul serie. Börjar standard mässigt men flummar loss ordentligt i slutet (ska inte spoila något, lovar :) )

 

Har bara sett en av "slutfilmerna", nämligen End of Evangelion, sedan är ju Death & Rebirth två avsnitt. Har aldrig orkat se death and rebirth då första delen (death) bara är en sammanfattning av serien. Vi får se om det blir en titt någon gång i framtiden.

 

Perfect Blue... just det... det är ju en überflummig film. Förvirrande minst sagt. Sedan slutligen så kan jag bara säga att Witch hunter robin är en helt underbar serie, jag instämmer och säger SE DEN!

Link to comment
Share on other sites

tsss... GTH inte nog med att du ger ett medelbetyg till Kiki, du påstår också att de skulle tagit miljöerna från stockholm.

 

 

Har du aldrig varit på Gotland? Studio Ghibli har iallafall varit de i några veckor, Visby närmare bestämt. De ville ha en vacker hamnliknande miljö till Kiki´s Delivery Service.

 

 

 

just keeping it true.

Ändrad av Tofu
Link to comment
Share on other sites

Haha, kiki får du tycka vad du vill om, men att dom tagit miljöerna från stockholm har jag bara läst och tyckte att det verkade europeiskt, så tja... Jag får ödmjukast be om ursäkt :)

 

Men varför tycker du att Kiki's delivery service är så bra? Hmmm...

Link to comment
Share on other sites

Jaha, har inte sett Kicki ännu

 

Såg däremot precis Perfect blue från 1997 en sorts psykologisk thriller

 

Handlar om Mima som lämnar bandet Cham för att bli skådis. Ett föredetta fan börjar då förfölja och hota henne och plötsligt börjar Mimas verklighetsuppfattning bli en aning missbildad.

 

Alltså detta slutade lite som Mullhollande Drive, jag fattade noll. Mullholland drive gick visserligen vissa saker att tolka och komma på men denna film fattade jag inte alls vad som hände, alltså vad som var verklighet och vad som inte var det, vem som var vem osv. Okej musik men mycket bra i slutet. Snyggt animerat även om jag störde mig på att det fanns nakenscener. Alltså, jag tror att det finns många detaljer man måste kolla på speciellt kompisgänget som pratar en massa goja och även en scen där de snackas om scicofreni

 

Slutet är ändå ganska intressant och det höjer filmen till en vacklande

3/5 dock undrar jag om någon annan sett den här, du har inte sett den Tofu eller?? alltså Greenleaf, kan inte du titta på den så att jag fattar för alltid när jag koncentrerar mig för att förstå en film och är inställd på att den ska vara snurrig så fattar jag den inte, annars brukar det vara tvärtom ARGH!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
alltså Greenleaf, kan inte du titta på den så att jag fattar för alltid när jag koncentrerar mig för att förstå en film och är inställd på att den ska vara snurrig så fattar jag den inte, annars brukar det vara tvärtom ARGH!!!!

Hehe, visst jag kan se den om den finns på Kazaa. När jag är inställd på att en film ska vara jobbig och svår så fokuserar jag mig och märker samt analyserar varje detalj som verkar viktig för handlingen. Brukar funka (mulholland Drive).

Hittade filen på kazaa så jag börjar ladda ner den. Återkommer med recension och förhoppningsvis svar på Roadies frågor.

 

Ja, jag ska börja ladda ner några Witch hunter robin avsnitt. Tack för tipsen!

Link to comment
Share on other sites

alltså Greenleaf, kan inte du titta på den så att jag fattar för alltid när jag koncentrerar mig för att förstå en film och är inställd på att den ska vara snurrig så fattar jag den inte, annars brukar det vara tvärtom ARGH!!!!

Hehe, visst jag kan se den om den finns på Kazaa. När jag är inställd på att en film ska vara jobbig och svår så fokuserar jag mig och märker samt analyserar varje detalj som verkar viktig för handlingen. Brukar funka (mulholland Drive).

Hittade filen på kazaa så jag börjar ladda ner den. Återkommer med recension och förhoppningsvis svar på Roadies frågor.

 

Ja, jag ska börja ladda ner några Witch hunter robin avsnitt. Tack för tipsen!

Mmmm....jag tror att jag var för mycket inställd på en viss sak när jag såg filmen att slutet blev helt oförståeligt, egentligen bör jag se den igen utan att tänka så som jag gjord för jag kom precis på att det kanske inte alls var så jag trodde utan att det var på ett annat sett som är mer verklighetsanknutet, bah....jag måste se igen trots att jag inte orkar, hatar verkligen när man inte fattar filmer HATA

 

Witch Hunter Robin äger allt :up: Nog den bästa serie jag sett

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...