GTH Skriven 26 Februari, 2003 Author Report Share Skriven 26 Februari, 2003 ja alltså, sailor-moon är en barnserie, men visst, det är anime. Men nu var det i huvudsak vuxenfilmer/serier jag tänkte om ni hade sett (typ. Hellsing, witch hunter robin, Akira osv.). Anime går ytterst sällan på TV. Jag pratade med eXt idag och han hade tydligen hört att Neon Genesis Evangelion gick på kabel-tv. Men alltså anime är inget speciellt. Helt vanlig film med den enda skillnaden att det är animerat (och från japan : ). Det eXt pratar om att man inte ska förknippa det med Disney handlar om att det inte bara är tecknade barn filmer det handlar om. Alltså även tecknat för vuxna vilket inte är särskilt vanligt i väst. Hoppas att det blev lite klarare Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 26 Februari, 2003 Report Share Skriven 26 Februari, 2003 Anime kommer från japan med få undantag, tex Animatrix där Warner Bros har hyrt in japaner. Anime stilen skiljer sig endel från väst världens tecknade filmer, även om dom numera börjar likna varandra mer och mer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 26 Februari, 2003 Report Share Skriven 26 Februari, 2003 Anime kommer från japan med få undantag, tex Animatrix där Warner Bros har hyrt in japaner. Anime stilen skiljer sig endel från väst världens tecknade filmer, även om dom numera börjar likna varandra mer och mer. Kännetecken för anime: Alla har enorma runda ögon eftersom det är skönhetsideal i japan Ingen har normala hårfärger Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 26 Februari, 2003 Report Share Skriven 26 Februari, 2003 jag har sett sailer moon....wow, då har jag sett anime men jag förstår inte det där om att de inte skulle ha normala hårfärger.. sailer moon har la en normal hårfärg??? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
malle Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 ja alltså, sailor-moon är en barnserie, men visst, det är anime. Men nu var det i huvudsak vuxenfilmer/serier jag tänkte om ni hade sett (typ. Hellsing, witch hunter robin, Akira osv.). Anime går ytterst sällan på TV. Jag pratade med eXt idag och han hade tydligen hört att Neon Genesis Evangelion gick på kabel-tv. Men alltså anime är inget speciellt. Helt vanlig film med den enda skillnaden att det är animerat (och från japan : ). Det eXt pratar om att man inte ska förknippa det med Disney handlar om att det inte bara är tecknade barn filmer det handlar om. Alltså även tecknat för vuxna vilket inte är särskilt vanligt i väst. Hoppas att det blev lite klarare ja, okej...tack, nu fattar jag lite mer...hehe Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Rikigt anime ska det vara. Ingen Sailor moon eller nån sån barnserie. Jin Roh eller Kenshin OVA. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 27 Februari, 2003 Moderator Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Hade the SciFi-channel får några år sedan. Där visade de en del anime (eller Manga som det var populärt att kalla det då). Det fick mig lite intresserad faktiskt. Akira är nog fortfarande bäst. Det tog några tittar innan jag fattade det hela. Ghost in the Shell samma ska, den är så ofantligt vältecknad. Några andra favoriter från den tiden. Wind of amnesia (osäker på stavning) Ninja Scroll (riktigt bra!) Fist of the North Star. (brutal) Wicked City (läskig) Serierna Armitige III gillar jag och även Dominion Tank Police (kan vara skojjig, fast jag gillar inte den typen av animation) Har nog glömt en del... *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Akira och Ghost in the Shell är bra. Har inte hunnit se Ninja Scroll eller Fist of the North star än. Har dom. Domination Tank Police är väl lite halv-flummig eller? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTH Skriven 27 Februari, 2003 Author Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Kan inte säga att jag sett så många utav ovan nämnda filmer... sett Ghost in the shell (så klart ), har Akira och Ninja Scroll men har inte orkat se dom... kan inte uttala mig om dom andra... får ta och se vad det är Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Det är förresten samma företag som gjorde Jin Roh och Ghost in the Shell. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 27 Februari, 2003 Moderator Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Ninja Scroll kan jag rekommendera. Får ni tag i Princess Mononoke så se den också. Den har emellanåt lite lägre tempo andra actonfilmer, men det är vacker. Dominion tank police är lite skum, den säljer på silikon om jag får uttrycka mig så. Dock är det ganka mycket action. *Bugar sig och lämnar scenen åt vänster* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Ska kolla på dom =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTH Skriven 27 Februari, 2003 Author Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Har Princess mononoke liggandes nånstans men har inte heller sett den Får ta en filmkväll nån gång och titta igenom allt jag har lagrat... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 nästan allt från Ghibli studios är underbart. Tonari no totoro/my neighboor Totoro är en otrolig film, supermysig. mononoke hime är en otrolig vackert tecknad film med mycket magi. Kickis delivery service kan också rekommenderas. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 27 Februari, 2003 Report Share Skriven 27 Februari, 2003 Tonari no totoro är stundvis bra. Den är någolunda snyggt ritad. Den har gått på tv1000 en gång i tiden också Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.