roadwarrior Skriven 18 Juli, 2003 Report Share Skriven 18 Juli, 2003 Såg Ghost in the shell innan jag åkte (är nu i karlstad på ett nätverkscafe med massa filmer omkring mig). Tyckte den var aldeles för kort för att etablera en handling så jag gillade Akira mer, men jag diskuterade filmens handling med en kompis och handlingen är helt klart ganska svårbegriplig i vissa fall speciellt alla extentionella frågor som tas upp och definitionen av vad en människa är. Gillar detta ganska mycket men jag skulle nog ge den +3/5 i sådana fall, gillar tecknarstilen i akira mer och jag stör mig på att hon är naken, och som. Men som sagt handlingen (som visserligen i vissa fall känns pretantiös) är intressant och tar upp en del kul frågor kring människans själ och liknande, och jag gillar framtidsfilmer måste jag säga . Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 18 Juli, 2003 Report Share Skriven 18 Juli, 2003 Oj, jag hörde rykten om att denna tråden vara aktiv igen... Det stämmer visst.... Sen jag skrev sist här så har jag sett ett antal serier och en massa filmer Metropolis och Memories är annorlunda och bra. Några kanske känner igen metropolis som en gammal svartvit rulle... och detta är nämligen en remake på den filmen. Toppen bra. Memories är 3 kort filmer ihopsatta till en film. Dom har ingenting med varandra att göra. Jag och Soulguardian såg båda dessa filmer på en biograf och då kallades memories för Rymdopera, för det är precis vad första avsnittet handlar om... Mer än så säger jag inte men jag kan rekommendera dom. En serie som heter Martian Successor Nadesico kan jag rekommendera till sånna som tycker om parodier, för detta är en parodi på anime... Den driver till och med med sig själv. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 Metropolis är iförisig baserad på en av Osamu Tezukas("fadern till manga") första serier, som i sin tur var inspirerad av metropolis. En jäkligt cool film tycker jag, stilen är rätt unik, och musiken är väldigt annorlunda för att vara anime. Iförsig börjar fler och fler animer skaffa mer annorlunda musik. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 Ska se metropolis så fort eXt kommer hem fårn piteå och matar mig med den Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 aHahahaha, jag kommer hem på fredag... Jodå... då blir det filmkväll hos henke... Jag har ett par Nauruto avsnitt, Battle Angel Alita, Mahonorama, Full Metal Panic och en massa mer... Jo, Lupina Castle in the sky eller vad den nu hette... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 2skivs svensk utgåva finns på webhallen för 99kr annars.. Metropolis det vill säga. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 Jag är verkligen sugen på att se orginal versionen (den otecknade alltså) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_blue_mandarin Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 Dragon ball räknas väll okså till animie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 Dragon ball räknas väll okså till animie Ohh ja. Tyvärr har inte inte sett speciellt mycket DBZ för att kunna säga nått om det. Att serien har ca 500 avsnitt och en hel hög med filmer har avskräckt mig... Om jag börjar kolla på den måste jag se klart den... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_blue_mandarin Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 Jo, jag vet jag började med böckerna sen till den första episoden och till sist var jag fast i träsket... Men det är ju så dj..la svårt att få tag i alla avsnitten och filmerna Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 Drog ihop en lista över alla DBZ serier och filmer. Efter titels står det hur många avsnitt det är: Dragon Ball 153 Dragon Ball Movie: Mystical Adventure Film Dragon Ball Z 291 Dragon Ball Z Movie 1: Return My Gohan! Film Dragon Ball Z Movie: Dead Zone Film Dragon Ball Z Movie 2: The World's Strongest Man Film Dragon Ball Z Movie 3: The Ultimate Decisive Battle for Earth Film Dragon Ball Z Movie: Tree of Might Film Dragon Ball Z Movie: World's Strongest Film Dragon Ball Z Movie 4: Super Saiya-jin Son Gokou Film Dragon Ball Z Movie 5: Battle of the Strongest Film Dragon Ball Z Movie: Lord Slug Film Dragon Ball Z Movie 6: Attack! 1,000,000 Power Warriors! Film Dragon Ball Z Movie 7: The Ultimate Battle!! The Three Super Saiya-jin Film Dragon Ball Z Movie 8: Valiant Fight!! Super Exciting Fight!! Film Dragon Ball Z Movie 9: The Galaxy's in Danger! The Super Awesome Guy! Film Dragon Ball Z Movie 10: Dangerous Partners! Super Warriors Never Rest! Film Dragon Ball Z Movie 11: Super Warrior Clone! I am the Winner!! Film Dragon Ball Z Movie 12: The Rebirth of Fusion! Goku and Vegeta! Film Dragon Ball Z Movie 13: Exploding Dragon Fist! If Goku can't Do It, Who Can? Film Dragon Ball GT 64 Dragon Ball Z Movie: Bardock The Father of Goku Film Dragon Ball Z Movie: History of Trunks Film Totalt 528 avsnitt/filmer... AHHHH!!!! finns det någon som kollar på alla dom? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
the_blue_mandarin Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 jo det börjar bli lite mycket Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 19 Juli, 2003 Report Share Skriven 19 Juli, 2003 Jo, jag vet jag började med böckerna sen till den första episoden och till sist var jag fast i träsket...Men det är ju så dj..la svårt att få tag i alla avsnitten och filmerna DC, någon? Eller Bittorent... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 29 Juli, 2003 Report Share Skriven 29 Juli, 2003 (ändrad) Såg igår Battle angel alita som jag tjatar inne på filmer du just sett tråden så jag orka inte skriva så mycket Har även börjat på en nya serie som heter Hellsing och är från typ 2000 eller något (rätta mig gärna). Handlar om en organisation ledd av Hellsingfamiljen som håller på med vampyrslaktning och Alucard (som ni kanske inser blir något mer stämningsfullt baklänges) är en av dessa superbra vampyrer. Dock är han inte den största huvudpersonen för det är en kvinna som heter Celes Victoria och man får följa henns kamp emot sin mänskliga sida och sin vampyrsida. Okej det låter djupar än vad det är men det är ändå hyfsat kul att se och serien är väldig splattig och rolig. Snyggt animerad oftast men ibland lite pos'aktigt ala Sailor moon (okej inget nanat är lika med denna serie!!!!). Den är bara på 13 avsnitt och jag har sett 5 Ändrad 29 Juli, 2003 av roadwarrior Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 31 Juli, 2003 Filmstar Report Share Skriven 31 Juli, 2003 Kan Hellsing vara samma släkt som Van Helsing som dödar Drakula i flera vampyrfilmer? I alla fall så ska det komma en film om Van Helsing, som heter så med Hugh Jackman i huvudrollen. Kan vara lovande. Ninja Scroll: Jubei är en herrelös ninja som livnär sig på att ta jobb som legoknekt, "hero for hire". Han erbjuder sina tjänster till de som kan betala eller de som har en tillräckligt angelägen sak att kämpa för. Plötsligt börjar folk dö som flugor då en pest verkar ha smittat hela området. En grupp specialninjas, Koga-ninjas, får i uppdrag att undersöka saken närmare. Innan de ens hunnit få en uppfattning av situationen ställs dem mot ett monster, gjort av sten men i mänsklig kroppsform och med mänskliga (se manliga) drifter. En av ninjorna är en kvinna, Kagero, vars främsta attribut är att hon är immun mot gift. Jubei rycker ut för att hjälpa till i kampen mot monstret, en kamp som visar sig vara större och mer omfattande än vad de kunnat ana. Det visar sig nämligen att i landet pågår en politiskt strid om makten och inblandad är bland andra den fruktade Shogun of The Dark. Jag tyckte att filmen var ok. Karaktärerna var sköna och bidrog ganska mycket till betyget. Även handlingen. Den var bra tecknad, men inte i klass som Akira. En ok film. 3/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.