GTH Skriven 31 Juli, 2003 Author Report Share Skriven 31 Juli, 2003 Jag tänkte bara snabbt smyga in en off-topic post för att rätta till vissa missförstånd som uppstått i och med filmtipset.nu. Jag heter INTE SoulGuardian på filmtipset, utan GTH. ja... För att göra någon nytta med denna posten kan jag ju bara säga att jag alltid tyckt att ninja scroll varit lite överskattad. Har aldrig riktigt gillat den. Och med det sagt tackar jag för mig och rekomenderar er forumiter att titta på riktigt mycket trevlig anime Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 31 Juli, 2003 Report Share Skriven 31 Juli, 2003 Ja du Soulguardian jag ska se en del anime faktiskt (som jag faktiskt fått direkt från Soul själv). Kan Hellsing vara samma släkt som Van Helsing som dödar Drakula i flera vampyrfilmer? I alla fall så ska det komma en film om Van Helsing, som heter så med Hugh Jackman i huvudrollen. Kan vara lovande. Jag tror det, i serien är det en kvinna som är ledare för en organisation i London (där alla pratar Japanska hahaha) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTH Skriven 31 Juli, 2003 Author Report Share Skriven 31 Juli, 2003 Personligen kan jag inte föreställa mig något samband mellan Hellsing och den kommande filmen... hehe... Men just Helsing (eller Hellsing, för all del) förekommer ju en del i vampyr-filmer. Ta tex. Bram Stokers dracula där Anthony Hopkins spelar en viss Abraham Van Helsing (Samma namn skymtar vi även i Dracula från 31). Samma namn finns också med i Dracula 2000 (om jag inte minns fel). Sedan har vi ju även en viss van helsing i Saturday the 14th och en i Nosferatu osv. Så.. tja... vart ville jag komma? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 31 Juli, 2003 Report Share Skriven 31 Juli, 2003 Det måste finnas ett samband fast i animeserien i mer modern tappning iom att de använder vapen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTH Skriven 31 Juli, 2003 Author Report Share Skriven 31 Juli, 2003 (ändrad) Men i vampyr-filmer brukar ju Van Helsing försöka bli av med vampyrerna medans han i Hellsing är en... Även om han samtidigt slaktar vampyrer... ehh... ja... Mysteriet tätnar. Ändrad 31 Juli, 2003 av SoulGuardian Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 31 Juli, 2003 Report Share Skriven 31 Juli, 2003 För det första Soul så är det inte en han i Hellsingserien det är en kvinna alltså hon med håret och hon är ju en släkting inom organisationen så det kan ju ha varit så att organisationen bildats med Van Helsing som ursprung eller??? Alucard är ju bara en medhjälpare eller hur?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTH Skriven 31 Juli, 2003 Author Report Share Skriven 31 Juli, 2003 För det första Soul så är det inte en han i Hellsingserien det är en kvinna alltså hon med håret och hon är ju en släkting inom organisationen så det kan ju ha varit så att organisationen bildats med Van Helsing som ursprung eller??? Alucard är ju bara en medhjälpare eller hur?? Jo, nu har du ju rätt. Jag tänkte lite fel. Så iaf, det som skiljer helsing i Hellsing från de övriga vampyr-filmerna är att det är en kvinna (Integral Winggates Helsing). Och, visst, det kan ju vara samma släkt. Känns som jag bara rör till allt... hmmm... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 31 Juli, 2003 Report Share Skriven 31 Juli, 2003 HAhaahah ja det gör vi alla (men mest du ). Tror att det är en liten hint till Hellsing eftersom det är så kännt inon mvampyrgenren eller vad tror du? Började för övrigt titta på en ny animeserie som verkar lovande Cowboy Bebop heter det och verkar extremt välgjort (ialla fall första asvnittet) och innehåller massor med skön musik, man har gjort det lite som en gammal deckarserie. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 3 Augusti, 2003 Filmstar Report Share Skriven 3 Augusti, 2003 Vampire hunter D: Bloodlust: D är en ovanlig vampyrjägare. En dunpeal. Halv vampyr och halv människa. Han åtar sig uppdraget att hitta en kidnappad dotter och föra tillbaka henne om hon är levande eller döda henne om hon blir en vampyr. Jag gillade animeringen väldigt mycket i filmen. Mycket snygga actionscener och andra scener också. Snyggt, men filmen skulle inte vara lika bra om inte musiken fanns. Vilken bra musik i bakgrunden. Ibland lyssnade jag bara på musiken istället för att se filmen. Otroligt bra! Storyn är bra och huvudrollen D är häftig. Helt enkelt den bästa animefilmen jag har sett hittills, men jag är tveksam till betyget. Jag har inte sett så många Anime så att jag kan klassa dem som riktiga filmer. Därför får den 5/5 i animegenren, men 4+/5 som film. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 3 Augusti, 2003 Report Share Skriven 3 Augusti, 2003 Håller med dig där Greenleaf, det är svårt att sätta betyg på filmer i animegenren eftersom man inte är jätteinsatt i denna genre. Tex Spirited Away ger jag 5/5 i animegenren och typ 4/5 eller +4/5 bland riktig film Förresten var det den gamla eller nya du såg?? Jag har den nya hemma , men den gamla är från 1985? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 3 Augusti, 2003 Report Share Skriven 3 Augusti, 2003 Tänkte slänga upp en lista över animefilmer jag hitills sett: Studio Ghibli: Princess Mononoke Ny snygg och bra film 4/5 Graves of the fireflies Tragisk och snygg film, gripande. 4/5 Spirited Away Snyggaste och bästa anime jag sett, fantasifull -5/5 Övrigt: Blood the last vampire Kortfilm utan story, väldigt snyggt dock +3/5 Samurai X: Rurouni Kenshin Klassiker bland många, jag tycker sådär om denna ändå väldigt snygga film, vill se igen. 3/5 Jin Roh: The Wolf brigade Snygg och lite halvseg, bra dock +3/5 Battle Angel Alita Dålig story och halvkass animation +2/5 Akira Det som satte igång mitt intresse, fantasifull och bra anime film med halvflummig story, gillar den skarpt 4/5 Ghost in the shell Lite flummig men intressant, snyggt tecknad anime. Efter att ha tänkt på den blev den bättre även om den är för kort. +3/5 Serie: Witchhunter robinSnyggt och proffsigt gjord, spännande och väldigt intressant serie, bra musik. 4/5 Hellsing Inte jätte välanimerad, men väldigt rolig att se, bra musik och häftiga karaktärer. Har inte sett färdigt ännu Tänker se: Metropolis Memories Vampire Hunter D: Bloodlust Cowboy bebop (serie i 26 delar) Det var allt, och jag som för någon månad sedan inte sett något och hatade allt vad som hette anime Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 3 Augusti, 2003 Report Share Skriven 3 Augusti, 2003 Satt i *usch* en husvagn i helgen och tittade på Laputa: Castle in the sky. Handlar om en bortglömd ö som flyger i himlen med hjälp av en levitations sten. En tjej som kan ha förfädrar som har bott på ön jagas av både pirater och av regeringen. Hade faktiskt endel förväntningar på denna filmen men den var inte så bra som jag hoppats på. Animatioerna var godkända men musiken var inte alls bra. Översättningen som jag hade på filmen var hemsk. Själva storyn var inte heller så mycket att hänga i julgranen. Nu blir det Spirited away nästa! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 3 Augusti, 2003 Report Share Skriven 3 Augusti, 2003 Ja Spirited Away äger Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
eXt Skriven 3 Augusti, 2003 Report Share Skriven 3 Augusti, 2003 Jag har inte sett så många Anime så att jag kan klassa dem som riktiga filmer. Tja, anime filmer är som "vanliga" filmer när det gäller att klassa dom. Fast anime serier kan vara lite knivigare. En normal anime serie har 26 avsnitt, men Rurouni Kenshin har 95 och Dragon Ball har ju 500+! Det bästa med anime är att dom kan sluta hur som helst, medan det i amerikansk film för det mesta brukar sluta lyckligt. *Dreglar över Jin-Roh* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 3 Augusti, 2003 Report Share Skriven 3 Augusti, 2003 Nja, jag kan inte riktigt klassa dem som "vanliga" filmer ännu för en tecknad film engagerar mindre, men jag kanske lär mig snart Angeånde sluten så håller jag med!! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.