Rakii Skriven 12 Augusti, 2007 Report Share Skriven 12 Augusti, 2007 Dead Man är som sagt väldigt väldigt bra, rentav kanske Jarmusch bästa film. Johnny Depp som halvblodsindian kompad till Neil Youngs musik och i synnerhet ett enormt vackert foto och grymt manus gör denna till en självklar höjdarfilm jag borde se om. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 12 Augusti, 2007 Report Share Skriven 12 Augusti, 2007 Dead Man är som sagt väldigt väldigt bra, rentav kanske Jarmusch bästa film. Johnny Depp som halvblodsindian kompad till Neil Youngs musik och i synnerhet ett enormt vackert foto och grymt manus gör denna till en självklar höjdarfilm jag borde se om. Håller med i det mesta utom att manuset är grymt. Det är ganska mediokert men det gör inget eftersom genomförandet är så bra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 13 Augusti, 2007 Moderator Report Share Skriven 13 Augusti, 2007 Köpte två filmer på macken närmst mig igår: Flykten från New York - En film jag inte sett på många år, ska bli intressant. Efter Bröllopet - En film jag inte sett överhuvud taget, men som jag velat se. Räknar med att det blir av nu. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 13 Augusti, 2007 Report Share Skriven 13 Augusti, 2007 Efter Bröllopet var riktigt bra, något att se fram emot Manne. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoName Skriven 13 Augusti, 2007 Report Share Skriven 13 Augusti, 2007 Den nakna ön (1960) Det började i Berlin (1943) Störst är kärleken (1946) Paradisets barn (1945) All About Lily Chou-Chou (2001) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 13 Augusti, 2007 Filmstar Report Share Skriven 13 Augusti, 2007 NoName: Enda filmen jag sett av dem är Störst är kärleken och den gillade jag, en klassiker. Jag har även Den nakna ön och Det började i Berlin, kanske även Paradisets barn, men är osäker på den. Vet dock att den finns inspelad på ett gammalt VHS-band hos föräldrarna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoName Skriven 13 Augusti, 2007 Report Share Skriven 13 Augusti, 2007 NoName: Enda filmen jag sett av dem är Störst är kärleken och den gillade jag, en klassiker. Jag har även Den nakna ön och Det började i Berlin, kanske även Paradisets barn, men är osäker på den. Vet dock att den finns inspelad på ett gammalt VHS-band hos föräldrarna. Störst är kärleken och Det började i Berlin är en dubbeldvd..Jag va bara ute efter Störst är kärleken egentligen. Då jag inte gillade Det började i Berlin så jättemycket. Men nu har jag iaf mina favoriter av P & P. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 13 Augusti, 2007 Filmstar Report Share Skriven 13 Augusti, 2007 Ah, ok. Synd att "Berlin" inte var så bra då. Har ett par av deras filmer kvar som ska vara bra. Har de flesta, men som vanligt finns det ju så mycket annat man också vill se. Har iaf sett fyra av deras filmer och Störst är kärleken är den jag gillat mest. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dunbar Skriven 14 Augusti, 2007 Report Share Skriven 14 Augusti, 2007 Precis som Czechflash har jag sett fyra P & P och "Störst är kärleken" är den klart bästa. "Berlin" innehåller åtminstone en fantastisk skådespelarprestation av Roger Livesy, som ju är en P & P-favorit. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ava Moore Skriven 14 Augusti, 2007 Report Share Skriven 14 Augusti, 2007 Det blev två Bergman-filmer idag, Så som i en spegel (1960) och Ansiktet (1958). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoName Skriven 14 Augusti, 2007 Report Share Skriven 14 Augusti, 2007 Ah, ok. Synd att "Berlin" inte var så bra då. Har ett par av deras filmer kvar som ska vara bra. Har de flesta, men som vanligt finns det ju så mycket annat man också vill se. Har iaf sett fyra av deras filmer och Störst är kärleken är den jag gillat mest. Precis som Czechflash har jag sett fyra P & P och "Störst är kärleken" är den klart bästa. "Berlin" innehåller åtminstone en fantastisk skådespelarprestation av Roger Livesy, som ju är en P & P-favorit. just nu tycker jag Black Narcissus är den bästa..A Matter of Life & Death är tätt efter. Sen The Red Shoes. Nu räknar jag inte They're a Weird Mob och Peeping Tom som Powell gjorde själv. Men dom två är jättebra oxå. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 20 Augusti, 2007 Report Share Skriven 20 Augusti, 2007 Gjort lite dvd-köp under den senaste veckan och såhär ser listan ut, en hel del italienska filmer inom giallo, italian-crime, WIP och sleaze-gengren. Dario Argento Collection (9-disc) Mario Bava Collection (5-disc) Irreversiblé The story of O 1 & 2 (2-disc) Deported woman of the special SS section Escape from the woman prison The squid and the whale Brick Slither Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 22 Augusti, 2007 Report Share Skriven 22 Augusti, 2007 Gjorde en beställning på Black Emanuelle vol. 1-boxen från Webhallen, tanken var att jag skulle köpt den hos Subdvd i stället som tog 699:- för den men fanns hos Web för 449:-, väldigt bra köp om ni frågar mig. Innehåller följande; Emanuelle in Bangkok, Emanuelle around the world (XXX-version) samt Sister Emanuelle, är man ett fan av Laura Gemser som i mitt tycke tolkar rollen som Emanuelle bättre än fransyskan Sylvia Kristell är detta en självklarhet i hyllan. Ska även försöka få Joe D´amatos filmer Emanuelle and the last cannibals samt Emanuelle in America köpta. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 23 Augusti, 2007 Report Share Skriven 23 Augusti, 2007 hmm Rakii, börjar misstänka att du är som min polare . Han som e så fascinerad av lesbiskt. Brukar du hänga på hans sida åsså måntro Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 23 Augusti, 2007 Report Share Skriven 23 Augusti, 2007 Ingoman: Om vi säger sågär; ja, jag tycker om lesbiskt både i spelfilm men då med en bra grund till manus och skapandet av filmen i fråga, och tycker även om homosexuallitet som ämne i filmer då jag i egenskap som bisexuell person känner en djupare beröring av filmer med denna typen av handling etc... även om nu inte Laura Gemsers Emanuelle-serie innehåller alltför mycket scener av gay-karaktär så är dom ändå väldigt vackra och sensuella att se på. Sen har jag även valt att börja bygga om i samlingen med att utöka med att samla ihop det mesta, eller allt jag kommer över av Christina Lindberg, Laura Gemser och även Harry Reems då jag tycker om dessa sensuella skapelser dessa åtråvärda skådespelare agerade i under det omoraliska och sleaziga 70-tal. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.