Jump to content

DVDnytt

Greenleaf

Rekommenderade inlägg

Inhandlade The Crying Game för 99 kr på Coop. Har inte sett den filmen, ser lite fram emot den.

Ojoj... kommer ihåg när jag såg den första gången (på Bio) och alla sa att "har ni sett den så berätta inte det där för någon"! Och faktiskt, det var ingen som berättade det där och det blev en lite chock. Tror dock inte att det skulle chocka mig lika mycket idag dock... MEN en bra film är det!

• Svar 4,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hadde åsså hört att det var nått speciellt med filmen och satt och gissade hela filmen vad det kunde vara och hej och hå vad jag var fel ute.

Har precis beställt säsong 5-11 av mash. 99 kr st på cdon :up:

Fick idag Lorenzos favvo Stand by me samt Se upp för dårarna

Stand By Me är en mycket bra film. Väldigt insiktsfull och mycket igenkännande i den.

Läste att om man gillar stämningen i Stand by me så skulle man gilla Mean Creek. Stämmer det? Någon som sett den? Ser att den går på runt hundringen på CDON, men har bestämt för mig att Ginza brukade sälja den för typ 29 spänn... finns dock inte kvar där nu.

Och ja, Stand by me är en av mina personliga favvisar. En film som man kan se hur många gånger som helst utan att tröttna på den.

Stand By Me är en mycket bra film. Väldigt insiktsfull och mycket igenkännande i den.

Läste att om man gillar stämningen i Stand by me så skulle man gilla Mean Creek. Stämmer det? Någon som sett den? Ser att den går på runt hundringen på CDON, men har bestämt för mig att Ginza brukade sälja den för typ 29 spänn... finns dock inte kvar där nu.

Och ja, Stand by me är en av mina personliga favvisar. En film som man kan se hur många gånger som helst utan att tröttna på den.

Javisst påminner Stand By Me och Mean Creek varandra handlingsmässigt. Tycker att Mean Creek är en mörkare historia medans Stand By Me har mycket mera charm och feelgood känsla vilket Mean Creek saknar helt. Jag gillade iaf båda, tycker absolut att du kan se Mean Creek Lamas! ;)

Bestämde mig då jag köpte en t-shirt på SubDVD här i Stockholm att köpa lite film samtidigt och bortsett ifrån Rapport från Stockholms sexträsk på VHS så blev det Sängkamrater med Christina Lindberg och Ruggero Deodatos terrorraffell House on the edge of the park på DVD.

Gjorde även en beställning på Ginzas 49-rea:

A Love song for Bobby Long (Travolta och Scarlett Johansson briljerar)

Romeo + Juliet (Gammal favorit)

Hard Target (John Woo regisserar Van Damme)

A blade in the dark (Giallo av Lamberto Bava)

En djävulsk romans (Gillade den skarpt som yngre, kul att se hur den blivit på äldre dar)

Allt för 274:-

Gjorde även en beställning på Ginzas 49-rea:

A Love song for Bobby Long (Travolta och Scarlett Johansson briljerar)

Romeo + Juliet (Gammal favorit)

Hard Target (John Woo regisserar Van Damme)

A blade in the dark (Giallo av Lamberto Bava)

En djävulsk romans (Gillade den skarpt som yngre, kul att se hur den blivit på äldre dar)

Allt för 274:-

Inte mycket naket här Rakii :P

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...