Jump to content

DVDnytt

Greenleaf

Rekommenderade inlägg

Efter att ha sett några filmer med van Damme kan jag bara konstatera att han är ruskigt underskattad, ur en specifik synvinkel då det gäller action men annars som skådespelare är han väl inte den bästa men tycker ändå hans filmer är sköna för stunden och tilltalar med sin karaktäristiska kickboxning etc...

• Svar 4,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rakii

Haha imponerad att det ens finns nån som ger sig på en van Damme samling.

Fick en eftersläntrare idag. Surviving th game

Det är väll den gamle sköningen med Ice-T och Rutger? Jag såg om den själv för runt ett år sen, hade väldiga förväntningar efter att jag kommer ihåg den som ruskigt bra! Det var den inte, men den är inte dålig. Bra action.

Rakii

Haha imponerad att det ens finns nån som ger sig på en van Damme samling.

Fick en eftersläntrare idag. Surviving th game

Det är väll den gamle sköningen med Ice-T och Rutger? Jag såg om den själv för runt ett år sen, hade väldiga förväntningar efter att jag kommer ihåg den som ruskigt bra! Det var den inte, men den är inte dålig. Bra action.

Ungefär så tyckte jag nu. Rutger Hauer och Gary Busey fungerar ju men Ice-T är egentligen en kass skådis

Gjorde en storbeställning på Ginza

De 16 första Beck (dock e 2 restade )

Charlies änglar I och II

Tomb raider I och II

Ghost dog

Blodsbröder

Några nygamla tillskott senaste tiden:

The Getaway (1994)

Olympia (1938)

Road House

Red Dawn - Collector's Edition

Point Break

The Last King of Scotland

Young Sherlock Holmes

La Belle Noiseuse

Léon - Anniversary Edition

Menace II Society

Nikita

The Rules of the Game (1939)

Grand Illusion

To Be or Not To Be (1942)

Bringing up Baby

Gimme Shelter

Funderar också på den där utgåvan av Taxi Driver, har förvisso redan en utgåva jag är ganska nöjd med... Men det blir nog ett köp av den nya då den är otroligt najs.

Själv har jag fyllt på min samling med samtliga säsonger av Sopranos, förutom då den allra sista delen (som ännu inte finns utgiven på DVD).

sopranos.jpg

• 2 weeks later...

Det var skamligt längesedan jag köpte några filmer senast så jag slog till på stort (i förhållande till min ekonomi) denna gång:

Rashomon (Kurosawa) och The Apartment (Wilder) för 199kr på Discshop. Även Sista Skrattet (Murnau) för 229kr på discshop.

Sen beställde jag La Strada (Fellini), De 400 slagen (Truffaut) och den svenska stumfilmsklassikern Körkarlen (Sjöström) på videomix för ungefär 150 kr styck.

Intressant kuriosa om F.W. Murnaus Sista Skrattet är att det är en av få filmer (Eventuellt den enda) som ENDAST berättas i bara bilder. Denna stumfilm innehåller inte några textremsor alls. Ser verkligen fram emot samtliga filmer jag beställt och kanske framförallt Sista skrattet (och körkarlen).

Jag ska även inhandla en ny Hitchcock box snart med ett par klassiker som Dial M for murder, To catch a theif m.m. Det blir min fjärde i samlingen.

Under senare tid har jag också något så ovanligt som att inhandlat några säsonger av en tv-serie. Nämligen Scrubs som jag har fallit för pladask på senare dagar.

Det var skamligt längesedan jag köpte några filmer senast så jag slog till på stort (i förhållande till min ekonomi) denna gång:

Rashomon (Kurosawa) och The Apartment (Wilder) för 199kr på Discshop. Även Sista Skrattet (Murnau) för 229kr på discshop.

Sen beställde jag La Strada (Fellini), De 400 slagen (Truffaut) och den svenska stumfilmsklassikern Körkarlen (Sjöström) på videomix för ungefär 150 kr styck.

Har du inte sett nån av de du beställde? Är Körkarlen den nya dvdn? Den har bara funnits på vhs. Sista skrattet va lite väl dyr tycker jag, 299:-. Men iofs e den inte mycke billigare från de brittiska sidor jag brukar kolla först.

Jag har beställt Tårarnas äng 59:- (discshop), Elvira Madigan 99:- (discshop) och Babel 99:- (cdon).

Har du inte sett nån av de du beställde? Är Körkarlen den nya dvdn? Den har bara funnits på vhs. Sista skrattet va lite väl dyr tycker jag, 299:-. Men iofs e den inte mycke billigare från de brittiska sidor jag brukar kolla först.

Elvira Madigan 99:-

Nej det har jag inte gjort. Beställer nästan aldrig filmer jag redan har sett. Körkarlen är väldigt ny. Den har nog ännu inte släppts men jag har iallfall bokat den och Videomix kommer höra av sig så fort den släpps (28 november). Ja, sista skrattet var ganska dyr. Den var faktikst nersatt från 299 till 229 men jag tyckte helt klart att den var värd det. Murnau är en av de regissörer jag mest av allt ser fram emot att upptäcka ordentligt och Sista skrattet är tillsammans med Sunrise den film jag ännu inte har sett av honom som lockar mig mest.

Intressant att du köpt Elvira Madigan. Har du sett den tidigare. Läste lite om Ingmar Bergman igår på en mycket bra hemsida om honom. Där berättade han om sina åsikter kring Bo Widerberg och framförallt Kvarteret Korpen och Elvira Madigan. Kvarteret Korpen är en utav Bergmans absoluta favoritfilmer men han kategoriserade ändå Elvira Madigan som hans personliga favorit bland Widerbergs verk. Bergman komenterade filmen med dessa ord: "Elvira Madigan är ett mästerverk, levande i vartenda ögonblick"

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...