NoName Skriven 22 Oktober, 2007 Report Share Skriven 22 Oktober, 2007 Har du inte sett nån av de du beställde? Är Körkarlen den nya dvdn? Den har bara funnits på vhs. Sista skrattet va lite väl dyr tycker jag, 299:-. Men iofs e den inte mycke billigare från de brittiska sidor jag brukar kolla först. Elvira Madigan 99:- Nej det har jag inte gjort. Beställer nästan aldrig filmer jag redan har sett. Körkarlen är väldigt ny. Den har nog ännu inte släppts men jag har iallfall bokat den och Videomix kommer höra av sig så fort den släpps (28 november). Ja, sista skrattet var ganska dyr. Den var faktikst nersatt från 299 till 229 men jag tyckte helt klart att den var värd det. Murnau är en av de regissörer jag mest av allt ser fram emot att upptäcka ordentligt och Sista skrattet är tillsammans med Sunrise den film jag ännu inte har sett av honom som lockar mig mest. Intressant att du köpt Elvira Madigan. Har du sett den tidigare. Läste lite om Ingmar Bergman igår på en mycket bra hemsida om honom. Där berättade han om sina åsikter kring Bo Widerberg och framförallt Kvarteret Korpen och Elvira Madigan. Kvarteret Korpen är en utav Bergmans absoluta favoritfilmer men han kategoriserade ändå Elvira Madigan som hans personliga favorit bland Widerbergs verk. Bergman komenterade filmen med dessa ord: "Elvira Madigan är ett mästerverk, levande i vartenda ögonblick" Jag såg den sist den gick på svt, var ett tag sen det. Den är bra, o jag känner jag vill se den igen. Kvarteret Korpen är dock min favorit av Widerberg. Hade helst haft den på dvd, men finns ju inte alls. Nä, jag tänkte väl det att Körkarlen inte kommit än. Jag bevakar den utgåvan som innehåller Körkarlen och Bildmakarna (Bergman). Ska komma ut snart. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 23 Oktober, 2007 Report Share Skriven 23 Oktober, 2007 Jag köpte Tremors boxen med de tre första filmerna på CDON för 49 spänn. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 23 Oktober, 2007 Report Share Skriven 23 Oktober, 2007 Köper ju film hela tiden men gjorde en storbeställning nu Hotel dvd2 59,00 Eye, The dvd2 49,00 Eye 2 dvd2 49,00 Easy Rider (Nyrelease) dvd2 59,00 End Game dvd2 49,00 Sgt Bilko dvd2 49,00 Tjejligan (Nyrelease) dvd2 59,00 Wicker Man (2006) dvd2 59,00 Afrikas drottning dvd2 49,00 Behind enemy lines - Special edition dvd2 49,00 Den långa flykten (Watership down) dvd2 49,00 Den Rosa Pantern dvd2 49,00 Rosa Pantern slår igen dvd2 49,00 Rosa Panterns Hämnd dvd2 49,00 Skott i mörkret dvd2 49,00 Gudfadern Box (5-disc) dvd2 449,00 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 23 Oktober, 2007 Report Share Skriven 23 Oktober, 2007 Mitt senaste inköp, favoriten Gus van Sants Mala Noche som nu äntligen släpptes som Criterion Collection; Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 25 Oktober, 2007 Report Share Skriven 25 Oktober, 2007 Fick bli en liten beställning igår; Discshop Election 66:- Sunset Boulevard 66:- Apartment 99:- Lords of Dogtown 99:- Frukost på Tiffany's 66:- DVD.se En Djävulsk Fälla / Touch Of Evil 89:- Once Upon A Time In The Midlands 55:- Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bioast Skriven 31 Oktober, 2007 Report Share Skriven 31 Oktober, 2007 Jag köpte idag julkalendern Julstrul med Staffan & Bengt i en matbutik, och fick nyss veta att Povel Ramels show Povel á la Carte kommer ut på DVD i mitten av november. Härligt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spicoli Skriven 31 Oktober, 2007 Report Share Skriven 31 Oktober, 2007 Gjorde en beställning à la 80's från Cdon: To Live and Die in L.A. (1985) Shoot to kill (1988) Vigilante (1983) Trassel i natten (1985) The Shining (1980 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorenzo Lamas Skriven 1 November, 2007 Report Share Skriven 1 November, 2007 Ojojoj! Clueless finns för 3/99:- på ICA! Föll dock inte för tycket att köpa tre... blev två för 80:- istället. Clueless och The Matador (som jag inte heller fattar hur den kan ligga i den lådan... så jäkla skön rulle! Pierce och Kinnear i sitt esse) Missa inte guldkornen! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 1 November, 2007 Report Share Skriven 1 November, 2007 Ojojoj! Clueless finns för 3/99:- på ICA! Föll dock inte för tycket att köpa tre... blev två för 80:- istället. Clueless och The Matador (som jag inte heller fattar hur den kan ligga i den lådan... så jäkla skön rulle! Pierce och Kinnear i sitt esse) Missa inte guldkornen! Clueless Guldkorn...? Hmm nåja Beställde Superhjältarna ,som det snackats så mycket om här, och Den rosa pantern kommer tillbaka Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 1 November, 2007 Report Share Skriven 1 November, 2007 Så här i Halloween-tider så beställde jag Stephen King's Storm of The Century från dvd.se för 50-lappen och det tycker jag helt klart att det är värt för över 4 timmar av obehaglig king-rysare som jag faktiskt tycker är riktigt bra, stämningsfull och möjigen den bästa skräckfilmatiseringen av en Stephen King-berättelse, efter The Shining. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingoman Skriven 2 November, 2007 Report Share Skriven 2 November, 2007 Beställde igår Instängd 99:- knockaround guys 59:- 15 minutes 59.- 4 sv klassiker 399:- Jack P&B Falsk som vatten Gräsänklingar Kommer den 29 november och den ser jag fram emot. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 2 November, 2007 Report Share Skriven 2 November, 2007 Kollade på Instängd en natt på C+, överraskande bra skräckis faktiskt. Gav den 4/5 och det är lätt en av de bästa skäckisarna som kommit på senare år. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoName Skriven 3 November, 2007 Report Share Skriven 3 November, 2007 Kollade på Instängd en natt på C+, överraskande bra skräckis faktiskt. Gav den 4/5 och det är lätt en av de bästa skäckisarna som kommit på senare år. fel tråd? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donnie Darko Skriven 3 November, 2007 Report Share Skriven 3 November, 2007 Kollade på Instängd en natt på C+, överraskande bra skräckis faktiskt. Gav den 4/5 och det är lätt en av de bästa skäckisarna som kommit på senare år. Ja det var nog fel tråd. MEn jag håller helt med dig. Väldigt bra och fruktansvärt läskig Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 3 November, 2007 Filmstar Report Share Skriven 3 November, 2007 Kollade på Instängd en natt på C+, överraskande bra skräckis faktiskt. Gav den 4/5 och det är lätt en av de bästa skäckisarna som kommit på senare år. fel tråd? Nej. Inte fel tråd. Läs Ingos inlägg ovanför Plox inlägg. Förresten så gillade jag också Instängd, som Ingo precis har beställt på dvd! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.