Jump to content

DVDnytt

Greenleaf

Rekommenderade inlägg

• Svar 4,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 2 weeks later...

Köpte lite film på Discshop:

Samurai assassin (Uncut)

Samurai rebellion (Uncut)

Shogun Assassin (Uncut)

Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance

Lady Snowblood: Blizzard from the Netherwood

Futurama: Bender's Big Score

Zodiac: Director's cut (Blu-ray)

Alfred Hitchcock - Prestige collection

Pongo och de 101 dalmatinerna

Rasmus på luffen

Ronja Rövardotter

Abyss

Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert

Wanted Dead or Alive - Säsong 1 del 1

Wanted Dead or Alive - Säsong 1 del 2

Wanted Dead or Alive - Säsong 1 del 3

• 3 weeks later...

Har gjort en beställning på Amazon och detta blev det...

Picnic at Hanging Rock - Criterion Collection

Min andra Criterion-film ska bli spännande att äntligen få se efter det jag läst om den.

Drive-In Double Feature: Undertaker And His Pals (1966) / Carnival Of Blood (1970)

Jag får visst inte nog av exploitation-filmer. Jag gillade att andra filmen utlovade en restaurang där kockarna driver med gästerna och i hemlgihet serverar människor på menyn, hehe. Carnival of Blood är i sin tur gjord av en kille (Leonard Kirtman) som enligt förteckningen gjort porrfilmer med så extremt smarta namn som Little often Annie, Santa Claus comes twice och Around the world in 80 ways.

Drive-In Movie Classics (50 Movie Pack)

Absolution

Beast from Haunted Cave

Black Hooker

Breakout from Oppression

Count Dracula and His Vampire Bride

Country Blue

Creeper

Creepers

Day of the Panther

Death By Dialogue

Devil with Seven Faces, The

Don't Look in the Basement

Don't Open Till Christmas

Fiend

Firing Line, The

Going Steady

Guy from Harlem, The

Horror of the Zombies

I Wonder Who's Killing Her Now?

In Hot Pursuit

Invasion of the Bee Girls

Island Monster, The

Jive Turkey

Katie's Passion

Lazarus Syndrome, The

Legacy of Blood

Legend of Big Foot

Mad Dog

Mama Dracula

Manipulator, The

Murder Mansion, The

Night Train to Terror

Prime Time

Prisoner of the Lost Universe

Rattlers

Savage Journey

Savage Weekend

Shock

Slave of the Cannibal God

Snowbeast

Spare Parts

Throw Out the Anchor

TNT Jackson

Trauma

Treasure of Tayopa

Unsane

Vengeance of the Zombies

Voodoo Black Exorcist

Werewolf vs. Vampire Women, The

Women of Devil's Island

Denna box kostade pinsamma 12.99 dollar och det är det värt med så många intressanta filmer!

Dessutom köpte jag CD'n Polish Night Music, som innehåller fyra lååånga spår med experimentiell stämningsmusik av David Lynch och en polsk musiker. Jag har hört lite av den förut och jag älskar verkligen att lyssna på sån här musik innan jag somnar (på skvian står det till och med "play after dark") och musiken påminner om den i Mullholland Drive och Inland Empire.

Satte mig och titta runt lite på cdon och kunde inte hålla mig. Även om jag är pank och arbetslös så bestämde jag mig för att beställa några filmer som saknades. Beställde endast filmer som det var extrapris på för att försöka hushålla med den lilla summa pengar som fanns till godo.

Lars Von Trier: Europa Trilogy (4 disc) 99:-

Sökte på Lars von Trier och såg att det var extrapris och det var egentligen det som fick mig att beställa. Lars von Trier är en favorit och Europatrilogin är bland det vassaste som gjorts och trilogin var några av dem få godbitar från danskjäveln som fattades.

Den blå / vita / röda filmen Box (3 Disc) 149:-

Sedan tidigare hade jag Den blå filmen i hyllan men de resterande två filmerna saknades. Det var helt enkelt billigare och snyggare att ha en box än att köpa de två resterande filmerna. Nu är det bara vänta tills pengar finns för Dekalog och Veronikas Dubbelliv. För er som inte sett något av Kieslowski rekommenderar jag starkt hela Frihetstrilogin.

The Departed - Special Edition (2 disc) 49:-

Kunde helt enkelt inte hålla mig när filmen kostade så pass lite. Scorsese förtjänade en Oscar, men tyvärr inte för denna film. Infernal Affairs är en mycket bättre film och Scorsese ska inte syssla med remakes. Men ändå en mycket bra film.

Natural Born Killers - Director's Cut 59:-

Lånade ut filmen till en polare som i sin tur lånade ut den till någon tjomme som jag inte ens vet namnet på. Tänkte att jag behövde ha den i hyllan för att ha ett rent samvete. En av de bästa filmerna från USA under 90-talet och enligt mig Oliver Stones absolut bästa.... eller det kanske Plutonen är men hur som helst.

4 månader, 3 veckor & 2 dag 169:-

Köpte denna film på Åhléns igår för ett presentkort jag fick för ett bra tag sedan. En film som jag tycker borde vara i alla cineasters filmsamling. Blev helt tagen när jag såg filmen på bio. Förra årets bästa film. Blir intressant och se vad Cristian Mungiu hittar på här näst. Kan bli svårt att toppa detta.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...