NoName Skriven 28 Mars, 2009 Report Share Skriven 28 Mars, 2009 Är just nu inne i ett härligt serie-stim, många bra serier som jag ännu inte sett, vilket både är stressande och härligt på samma gång. The Shield, Wire, Alias, Dexter och Jericho är bara några av de serier jag planerar att pressa mig igenom. Några av dom damp ner under torsdagen med min CDON-beställning: Alias - Säsong 1 (6 disc) 169 kr Alias - Säsong 2 (6 disc) 199 kr Alla helgons blodiga natt I 29 kr Jericho - Säsong 1 (6 disc) 219 kr Before the Devil Knows You’re Dead 49 kr I’m a Cyborg, But That’s OK 39 kr The Shield - Säsong 1 (4 disc) 199 kr The Shield - Säsong 2 (4 disc) 199 kr The Shield - Säsong 3 (4 disc) 199 kr The Shield - Säsong 4 (4 disc) 199 kr Twin Peaks - Definitive Gold Box Edition (10 disc) 299 kr Monster - Plåtbox 79 kr Surveillance 39 kr Ja Twin Peaks boxen va ju ett bra köp iaf Bra pris. Har velat ha den länge men väntat på sänkt pris. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galvatron Skriven 29 Mars, 2009 Report Share Skriven 29 Mars, 2009 69:- på Discshop. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
uncle_funk Skriven 31 Mars, 2009 Report Share Skriven 31 Mars, 2009 29:- På Movieline i Göteborg. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 1 April, 2009 Report Share Skriven 1 April, 2009 Har beställt en gäng filmer de gångna veckorna, bla: Hajen - 30-års jubileumsutgåva BOX 270:- och sen lite annat smått och gott American Psycho 33,00:- En Andra Chans 33,00:- Traffic 33,00:- Sista tangon i Paris (Nyrelease) 33,00:- Office - Säsong 1 & 2 + Julfesten 149,00:- Million Dollar Baby 49,00:- Simpsons - Säsong 09 (Vanlig förpackning) 149,00:- Crank 33,00:- Little Children 49,00:- Black Book 49,00:- 28 dagar senare/28 veckor senare (2-disc) 79,00:- Only You (Nyrelease) 33,00:- High Chaparall - Säsong 2 99 kr Flykten från New York 49 kr Disturbia 49 kr Dawn of the dead 2004/Dir cut 40 kr Machinist/Limited Steelbook edition 99 kr Tretton 49 kr Tracey 49 kr The quiet 40 kr Dödsleken 29 kr Millions 29 kr Illusionisten 49 kr Imaginary Heroes – 20:- I Hennes Skor – 20:- Pretty Persuasion – 20:- Old School - 20:- Nio Liv – 20:- Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 1 April, 2009 Report Share Skriven 1 April, 2009 Farsgubben bjussade mig på Ocean's Twelve och Jakten på lycka igår då vi var på Hemköp, hundralappen för båda. Innan dess fick jag Mad Men (Säsong 1) och Vägvisaren (Derzu Usala) på DVD i födelsedagspresent. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 6 April, 2009 Report Share Skriven 6 April, 2009 No Country for Old Men - Collector's Edition Imorgon släpper Miramax en större utgåva av No Country for Old Men på dvd och blu-ray. Inget mastodontiskt extramaterial, men förväntade du dig mer extramaterial på första utgåvan så får du i alla fall en del nytt här. Dock ingen svensk text. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 6 April, 2009 Moderator Report Share Skriven 6 April, 2009 Handlade lite billig film på Media Markt i helgen No Contry for Old Men - 49 kr Into the Wild - 29 kr Short Cuts - 19 kr Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 6 April, 2009 Report Share Skriven 6 April, 2009 Handlade lite billig film på Media Markt i helgen No Contry for Old Men - 49 kr Into the Wild - 29 kr Short Cuts - 19 kr Väldigt bra filmer för väldigt lite pengar = kanonköp! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 7 April, 2009 Moderator Report Share Skriven 7 April, 2009 Absolut. Såg Into the Wild i förrgår och det är en så ofantligt stark film. Får inte ur mig nån recention tyvärr, men jag måste säga att den är fantastisk. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 8 April, 2009 Report Share Skriven 8 April, 2009 Ja herregud vad jag bölade till Into the Wild - otroligt bra film. Bra köp Manne - tre bra filmer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 14 April, 2009 Report Share Skriven 14 April, 2009 Köpte den här lilla godingen på Tradera (utgången sedan länge): Panic Room 3-disc Special Edition R2SE Jag tycker det känns lite speciellt trevligt att ha svenska specialutgåvor, vet inte riktigt varför, kanske för att svensk text trots allt finns där tillgänglig om man någon gång skulle vilja använda det... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 14 April, 2009 Report Share Skriven 14 April, 2009 Det blev en liten tur till favoritbutiken MediaMarkt under lunchen idag, fullkomligt älskar den butiken - välsorterat och masivt sortiment - trevlig personal och bra priser. Plus i kanten att det dessutom alltid är väldigt lite folk så vänta i kassan eller trängas med folk behöver man inte heller. Alias - Säsong 3 (DVD Boxset) 189:- Har kommit en bra bit in på andra säsongen och vill mest ha den tredje säsongen hemma i förebyggande syfte. Pinocchio (Bluray+DVD Slipcase) 249:- Verkar inte finnas för mindre pengar, har dessutom bestämt mig för att samla på mig alla Disney/Pixar-filmer på Bluray. Till råga på allt har jag faktiskt aldrig sett hela Pinocchio. De ofrivilliga (DVD Slipcase) 179:- Äntligen ska man få se den! Requiem For A dream (DVD Digipak) 149:- En av mina favoritfilmer, har den sedan innan men när det vankas en svensk Digipak-release är jag inte svår, tack Atlantic! Evil Aliens (DVD Keepcase) 49:- Aldrig hört talas om denna film - men efter att ha fångats av framsidan och sedan läst på baksidan blev det ett slentrian köp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 14 April, 2009 Report Share Skriven 14 April, 2009 Requiem For A dream (DVD Digipak) 149:-En av mina favoritfilmer, har den sedan innan men när det vankas en svensk Digipak-release är jag inte svår, tack Atlantic! Med "Digipack" så menas det då att det finns en digital kopia för datorn också - som även Australia och andra nyare filmer kört med nu? Bra med De ofrivilliga-köpet också. Jag köpte den själv i fredags och ser fram emot att få höra åtminstone en till här på forumet säga sin åsikt om filmen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 14 April, 2009 Report Share Skriven 14 April, 2009 Njä; Digipak är formatet på filmens omslag. Digipak är oftast ett omslag helt i "papp" och är mycket trevligare än de vanliga plast fodralen (keepcase). Sen Slipcase är ett vanligt plast fodral med ett papp-hölje över sig. Hoppas det inte blev för luddigt nu. När man får en digital kopia med filmerna så heter det kort och gott Digital Copy. Ja ser verkligen fram emot De ofrivilliga, ska se den en dag när jag e pigg - dvs inte idag Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 14 April, 2009 Report Share Skriven 14 April, 2009 Njä; Digipak är formatet på filmens omslag. Digipak är oftast ett omslag helt i "papp" och är mycket trevligare än de vanliga plast fodralen (keepcase). Sen Slipcase är ett vanligt plast fodral med ett papp-hölje över sig. Hoppas det inte blev för luddigt nu. När man får en digital kopia med filmerna så heter det kort och gott Digital Copy. Ok, jag hade läst uttrycket så ofta att jag misstänkte att det var något med omslaget som det egentligen handlade om. Mitt favoritomslag, i kamp med steelbook-omslaget. Ja ser verkligen fram emot De ofrivilliga, ska se den en dag när jag e pigg - dvs inte idag Ok. Jag såg den igen, för första gången sedan biobesöket, i helgen och den höjdes lite till efter den titten. Jag la märke till nya detaljer och sätt att se den, precis som en film ska vara. Den börjar närma sig högsta betyg om man följer omtittsprincipen. Jag har gjort ett större dvd-inköp i morse också: Alien Quadrilogy Box (9-Disc) - 299:- Snabbt och efterlängtat köp. Ser fram emot några dagar med extramaterial över mer än strumplästen. Spartacus Special Edition - 2-Disc - 79:- Givet köp av en extremt välfylld utgåva och till ett fjuttigt pris. Terminator - Ultimate edition (2-disc) - 159:- Så småningom kommer Terminator Salvation och då måste jag kunna avnjuta både T1 och T2 på dvd-spelaren. Chinatown - Special Collector's Edition - 79 kr Det var dags att köpa denna då jag sparat på denna Polanski-klassiker lite för länge nu. Funny Games (1997) - 39 kr Omtyckt film för bra pris. Sedan kan jag se remaken och jämföra. Jackie Brown (2 disc) - 69 kr Var tvungen att köpa utgåvan med båda diskarna. Lost Highway - 39 kr Jag har första dvd-utgåvan som endast har 2.0-ljud, vilket inte är tillräckligt för en film där ljud och bild har en förmåga att trollbinda som få. Hoppas också på att bildkvaliteten kanske är lite skarpare i mörkerscener. Och så köpte jag en Mulholland Drive-poster att hänga upp på rummet i nya huset. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.