Nit89ram Skriven 12 December, 2009 Report Share Skriven 12 December, 2009 När jag förnyade min prenumeration på Fokus så tillkom det ett presentkort på 200kr att handla för på CDON.Det fick snabbt åt och mitt inköp blev till slut följande: I'm Not There (Plåtlåda) Produktbild Riget I och II (med dansk omslag vilket jag tyckte var lite roligt) Produktbild Produktbild Totalt landade detta på 37kr inklusive frakt Fotnot: Jag ber om ursäkt för produktbilderna, men tyvärr så hade jag inte min kamera hemma. Så, då hittade jag en kamera också Bild Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 12 December, 2009 Report Share Skriven 12 December, 2009 Jag hittade nytgåvan av Masters of Horror på MediaMarkt för 449:- (mer info om boxen finns på bloggen). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 15 December, 2009 Report Share Skriven 15 December, 2009 Två filmer jag velat se länge nu trillade äntligen ner i brevlådan igår. Först ut en amerikansk splatter från -88 med det underbara namnet Hollywood Chainsaw Hookers, med storheter som Gunnar Hansen och linnea Quigley i rollistan. Sen har vi The Ninth Configuration, en drama/scifi(?) från -80, som jag sett fram emot väldigt länge. Mest efter Czechs hyllningssånger - bäst för dig att den är bra! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 15 December, 2009 Filmstar Report Share Skriven 15 December, 2009 The Ninth Configuration är bra, och annorlunda. Manus (och regi) av manusförfattaren till Exorcisten. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 15 December, 2009 Moderator Report Share Skriven 15 December, 2009 Hadlade julklappar åt barnen igår, var ute efter Ice Age 3. Kollade på Media Markt och såg att filmen på DVD kostade 99:- och på BR 199 :-. Alltså, jag vill ju gärna handla Blue Ray, men när det skiljer 100 spänn för en animerad film, det det knappast blir nån skillnad mellan BR och DVD-kvalitet uppskalad på PlastmaTV, då kan jag inte motivera mig. Fick bli DVD-versionen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 15 December, 2009 Report Share Skriven 15 December, 2009 Håller jag helt med om Manne. Är det 100% påslag på bluray-versionen så hoppar jag nog också över, alternativt köper dvdn. Sen är animerade/gamla disney-rullar också de dyraste filmerna när det kommer till bluray. Var väl länge likadant med dvd har jag för mig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 15 December, 2009 Report Share Skriven 15 December, 2009 Då har jag äntligen fått hem min Mulholland Drive: Special Edition (2 Discs) från Play.com. En riktigt fin utgåva till ett bra pris. Eftersom jag fortfarande inte har någon kamera i närheten, så tar jag mig friheten att referera till Plox's fina bilder. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Voldo Skriven 16 December, 2009 Report Share Skriven 16 December, 2009 Jag känner att jag behöver en ny TV-serie att glo på så jag köpte Twin Peaks - Definitive Gold Box Edition för 299:- på CDON. Vet knappt vad serien handlar om, men den ska ju tydligen vara bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 16 December, 2009 Report Share Skriven 16 December, 2009 Jag känner att jag behöver en ny TV-serie att glo på så jag köpte Twin Peaks - Definitive Gold Box Edition för 299:- på CDON. Vet knappt vad serien handlar om, men den ska ju tydligen vara bra. Jag körde ungefär samma taktik och kunde snabbt konstatera medan jag såg serien att jag gillade den. Hoppas du kommer tycka detsamma Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 17 December, 2009 Report Share Skriven 17 December, 2009 Lite nyheter i samlingen: Mer info om detta på bloggen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 17 December, 2009 Report Share Skriven 17 December, 2009 Sagan om AIK 2LAX9 inköpt. Hinner inte se hela nu, men herrejävlar vilka rysningar. Fyfan vad fett. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 17 December, 2009 Moderator Report Share Skriven 17 December, 2009 Jaha, det var du som köpte den. Hörde att man var orolig för att man inte skulle bli av med den kopian. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galvatron Skriven 23 December, 2009 Report Share Skriven 23 December, 2009 Köpte Hellboy Directors Cut 4-Disc, 119 :- på Science-fiction Bokhandeln. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 26 December, 2009 Report Share Skriven 26 December, 2009 Jag kunde inte motstå Discshops 23:e lucka i deras julkalender, så jag slog till på Inglourious Basterds för 99kr. Synd att det fanns något roligare omslag med filmen i DVD-utgåvan. Slipcase någon? Bild Under julafton så spelade jag även till mig den tyska filmen Operation Valkyrie under julklappsleken. Bild Idag så var jag även på ONOFF och köpte Hitta Nemo plus Pixar Short Films Collection Vol. 1 för 79kr. Jag försöker spinna vidare på min nyfunna kärlek för kortfilmer. Bild Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 27 December, 2009 Report Share Skriven 27 December, 2009 Mina senaste inköp på DVD; Showgirls Sweden - Heaven & Hell Millenium S1 På Blu-Ray; Eden Lake Terminator 2 Rovdyr X-Men (och någon till som jag har glömt) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.