Jump to content

DVDnytt

Greenleaf

Rekommenderade inlägg

När jag förnyade min prenumeration på Fokus så tillkom det ett presentkort på 200kr att handla för på CDON.

Det fick snabbt åt och mitt inköp blev till slut följande:

I'm Not There (Plåtlåda)

Produktbild

Riget I och II (med dansk omslag vilket jag tyckte var lite roligt)

Produktbild

Produktbild

Totalt landade detta på 37kr inklusive frakt :)

Fotnot: Jag ber om ursäkt för produktbilderna, men tyvärr så hade jag inte min kamera hemma.

Så, då hittade jag en kamera också :)

Bild

• Svar 4,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

dvd1512.jpg

Två filmer jag velat se länge nu trillade äntligen ner i brevlådan igår. Först ut en amerikansk splatter från -88 med det underbara namnet Hollywood Chainsaw Hookers, med storheter som Gunnar Hansen och linnea Quigley i rollistan.

Sen har vi The Ninth Configuration, en drama/scifi(?) från -80, som jag sett fram emot väldigt länge. Mest efter Czechs hyllningssånger - bäst för dig att den är bra! ;)

• Moderator

Hadlade julklappar åt barnen igår, var ute efter Ice Age 3. Kollade på Media Markt och såg att filmen på DVD kostade 99:- och på BR 199 :-. Alltså, jag vill ju gärna handla Blue Ray, men när det skiljer 100 spänn för en animerad film, det det knappast blir nån skillnad mellan BR och DVD-kvalitet uppskalad på PlastmaTV, då kan jag inte motivera mig. Fick bli DVD-versionen.

Håller jag helt med om Manne. Är det 100% påslag på bluray-versionen så hoppar jag nog också över, alternativt köper dvdn.

Sen är animerade/gamla disney-rullar också de dyraste filmerna när det kommer till bluray. Var väl länge likadant med dvd har jag för mig.

Jag känner att jag behöver en ny TV-serie att glo på så jag köpte Twin Peaks - Definitive Gold Box Edition för 299:- på CDON. Vet knappt vad serien handlar om, men den ska ju tydligen vara bra.

Jag körde ungefär samma taktik och kunde snabbt konstatera medan jag såg serien att jag gillade den. Hoppas du kommer tycka detsamma :)

Jag kunde inte motstå Discshops 23:e lucka i deras julkalender, så jag slog till på Inglourious Basterds för 99kr. Synd att det fanns något roligare omslag med filmen i DVD-utgåvan. Slipcase någon?

Bild

Under julafton så spelade jag även till mig den tyska filmen Operation Valkyrie under julklappsleken.

Bild

Idag så var jag även på ONOFF och köpte Hitta Nemo plus Pixar Short Films Collection Vol. 1 för 79kr. Jag försöker spinna vidare på min nyfunna kärlek för kortfilmer.

Bild

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...