Jump to content

DVDnytt


Greenleaf

Rekommenderade inlägg

  • Svar 4,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu har jag storhandlat! :)

 

American Psycho

Mycket bra film, som jag såg första gången utan svensk text hos en amerikansk kompis. Den var tvungen att köpas in. Ett oförglömligt mästerverk.

 

Hero

Har inte sett denna men efter vad man kan se på baksidan ser den ut att vara en visuell orgasm. Mycket snygga bilder. Vi får väl se...

 

Akira Kurosawa's Revolvern

De hade tyvärr inte De sju samurajerna där jag köpte denna film, så det fick bli den här istället. Detta är den första Kurosawa-filmen jag kommer se, hoppas den är bra!

 

León

Jean Reno är så bra! Jag har älskat honom sedan jag såg Det stora blå och Visitörerna, och denna film är också ett mästerverk, får inte missas!

 

Cocktail

Enda filmerna jag kan tåla Tom Cruise i är hans allra tidigaste filmer så som denna och ett par till, orkar inte nämna några namn... Men det fanns pengar kvar och denna var billig, så det fick bli som det blev.

 

Zoolander

Jag brukar tycka att Ben Stiller ofta spelar över för mycket och inte alls är en bra skådespelare, men i den här filmen gör han precis den rollen han passar för, en dum modell. Faktiskt riktigt rolig på sina håll, och sådär menlös som man önskar att en film är när man är för trött för att tänka.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som en mycket bra beställning Pumbaa!

Har inte sett Revolvern men den ska ju vara en utav Kurosawas största filmer så jag har en känsla av att du kommer bli mycket nöjd med den filmen :)

American Psycho är minst sagt fantastisk, Bale är underbar.

Hero var bannemig på tiden att du köpte om du inte har sett den förr. Det är en visuell orgasm och Yimous bästa film.

 

Själv ska jag göra min beställning imorgon som kommer bestå av bland annat:

En Hitchcock box med relativt okända och svårtagna filmer

Ännu några Hithcock filmer, närmare bestämt 3 st

Once upon a time in the west

 

och en till som jag inte har bestämt mig än. Men just nu lutar det mot Casablanca eller Full Metal Jacket. Har någon ett förslag

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Puuumbaaaaa: Hmm, intressant att du köpte Revolvern och att det blir din första Kurosawa-rulle. Kurosawa är inte nån favoritregissör för mig även om han har gjort några filmer som jag tycker är mycket bra. Revolvern hör väl kanske inte till en av de bästa à mon avis. Läs min recension. Ser fram emot ditt omdöme när du sett den.

 

He he, när det gäller Tom Cruise så gäller det motsatta för mig: jag har svårt för hans tidiga filmer, och tycker de senare är bättre.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag gjort min beställning och den blev inte riktigt som jag hade tänkt mig:

 

Hitchcock Collection Box 2 - 349kr

The Birds, Vertigo, Frenzy, Torn Curtain, Topaz, Marnie, Family Plot

 

Full Metal Jacket - 89kr

 

Lite synd att det inte blev Once Upon A Time In The West men jag gjorde min beställning från CDON tillslut och där kostade den 209 kr så jag får helt enkelt beställa den nästa gång.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag gjort min beställning och den blev inte riktigt som jag hade tänkt mig:

 

Hitchcock Collection Box 2 - 349kr

The Birds, Vertigo, Frenzy, Torn Curtain, Topaz, Marnie, Family Plot

 

Full Metal Jacket - 89kr

 

Lite synd att det inte blev Once Upon A Time In The West men jag gjorde min beställning från CDON tillslut och där kostade den 209 kr så jag får helt enkelt beställa den nästa gång.

 

Suck vad jobbigt att du skulle säga det där. Var in ochhittade ett gäng filmer jag vill ha nu. Men jag vet inte om jag har råd med alla. det blir en tusing. suck

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag gjort min beställning och den blev inte riktigt som jag hade tänkt mig:

 

Hitchcock Collection Box 2 - 349kr

The Birds, Vertigo, Frenzy, Torn Curtain, Topaz, Marnie, Family Plot

 

Full Metal Jacket - 89kr

 

Lite synd att det inte blev Once Upon A Time In The West men jag gjorde min beställning från CDON tillslut och där kostade den 209 kr så jag får helt enkelt beställa den nästa gång.

 

Suck vad jobbigt att du skulle säga det där. Var in ochhittade ett gäng filmer jag vill ha nu. Men jag vet inte om jag har råd med alla. det blir en tusing. suck

 

:) Det är ett jävla problem när man ska beställa. Det var typ ett tiotal filmer jag egentligen också ville beställa men dem får jag ta nästa gång och det hoppas jag blir inom snarast!

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag äntligen beställt! Blev från fraktfria sajten Play.com som diskuterats en del här. Bra priser och snygga utgåvor. Blev tre artiklar den här gången:

 

Buffalo 66

 

James Dean Box Set

 

The Hitcher: Special Edition

 

Allt för sammanlagt 37,97 Pund vilket är 531,50 Svenska kronor. Rätt billigt tycker jag med tanke på att samma artiklar kostar 783 tillsammans på discshop där jag först tänkte köpa...

Link to comment
Share on other sites

Är tillbaka från USA:). Har lite filmer att skryta med här:

 

 

Last Days - nöjd med det köpet. Det sägs att den inte kommer att komma ut i Sverige. Van Sant är en av mina favoriter.

 

Batman Begins

 

Kingdom Of Heaven - 2-disc special edition

 

My Own Private Idaho - The Criterion Collection

 

Elephant

 

Oldboy

 

Fresh Prince Of Bel Air - season 2

 

Jävligt nöjd med köpen och det var bra priser. Köpte dem på Tower Records i New York.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, tackar Donnie :D Ja, jag är väldigt nöjd med köpet av Oldboy. Har velat se den länge. Tarantino har hyllat den och det är inte fel.

Sedan är jag så klart också nöjd med mina Van Sant - köp. My Own Private Idaho och Last Days går inte att få tag på här och Fresh Prince Of Bel Air också :up:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, tackar Donnie :D Ja, jag är väldigt nöjd med köpet av Oldboy. Har velat se den länge. Tarantino har hyllat den och det är inte fel.

Sedan är jag så klart också nöjd med mina Van Sant - köp. My Own Private Idaho och Last Days går inte att få tag på här och Fresh Prince Of Bel Air också :up:

 

Jo bre köp där förutom just den sistnämnda fresh prince som jag inte tycker är speciellt bra faktiskt och skulle nog aldrig köpa på dvd.

 

Idaho har jag för mej jag sett. Odlboy vill jag också se.

 

Betsällde ju filmer inatt men det ser ut som att jag kommer att boka Cube boxen som släpps i december också.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...