Jump to content

Böcker?


Achtung

Rekommenderade inlägg

har inte läst, men funderat på att göra det nån gång den här sommaren. rekommenderar du den?

 

Hmm...till en början kändes det lite tråkigt att läsa om en värld fullt med massa lustig gudförnekelse och påhitt om hur jorde nskapades. Men när man kom in i det och lärde känna karaktärerna tyckte jag det blev så sorgligt vid vissa tillfällen att det verkligen gjorde ont. Lite kul intrig, men mestadels flummig. Inget välskrivet mästerverk (läste 2:an på engelska vilket kanske är ett mer passande språk för boken) som till stora delar är bra och intressant. Blir ibland långtråkig men man får följa ett antal olika människors öden så det blir aldrig riktigt tråkigt utan ganska omväxlande.

 

Men men....du får bestämma själv vad du tycker

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 957
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Föresten är det någon som läst Philip Pullmans triologi om den mörka materian, tex bärnstenskikaren, eller the subtle knife. har läst tvåan och trean (fick tvåan av en lärare som trodde det var ettan och sedan orkade jag inte läsa den när jag visste vad som skulle hända.

Har läst första delen, Guldkompassen tror jag den hette och den var trög. Jag tyckte på något sätt inte om den sortens fantasy (fasst jag älskar Harry Potter och LOTR) men en kompis tyckte bra om den så det är väl olika. Smaken är som baken - delad.

 

Har nyligen läst Michael Moors Korkade Vita Män (Stupid White Men) och den kan jag rekomendera. Jag fick mig ett par skratt samtidigt som jag lärde mig en del om USA och alla korkade snubbar. Val fusket stod det mycket om, DET VAR INTE BUSH SOM VANN!!

 

Just nu håller jag på med Eddings Knivens sång och den är väl helt okej men det var så länge sen jag läste första delen så jag har lite svårt att komma in i den.

Link to comment
Share on other sites

Har läst ut HP5 .... den var riktigt bra..... :D

Den var sorglig på slutet då en person dog (säger inte namn på grund av att många inte läst den än) ............. :(

Läste ut min i fredags...

Håller med om att den var sorglig i slutet, men den var mycket bättre än de tidigare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

är det nån här som vet om det finns något diskussionsforum om böcker, liknande det här?

känner för ännu ett beroende...

 

 

förresten, om det är någon som gillar deckare så kan jag rekommendera aska och ära av elizabeth george. annorlunda historia för den som är trött på mankells blodtörstande seriemördare.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jag ska läsa den femte boken om Harry Potter så fort jag får tag i den, men jag är mer sugen på att läsa Iliaden och odyséen, skriven av Homeros. Mest på grund av filmen Troy som ska komma nästa år.

Jag hade för mig att någon skrev att han/hon ville läsa den. Hade för mig att det var Jojje. Har du läst klart den och i så fall, hur var den?

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...