Jump to content

Böcker?


Achtung

Rekommenderade inlägg

Har precis läst klart 1984 som slutade på ett ofattbart underbart sätt, hela slutsektionen av boken efter förklaringen kring Goldsteins bok är otroligt välskrivet och sanslöst naket och brutalt. Ja detta är nog den bästa bok jag läst tillsammans med Djurfarmen (av samma författare, även här otroligt slut) och Tio små negerpojkar.

 

Kan ju inte säga att jag såg alla kopplingar och politiska paralleller med verkligenheten och inte kan jag säga att jag förstod riktigt alla filosofiska utflytningar men det var ändå mycket bra och läsvärt, får nog skaffa mig lite mer livserfarenhet innnan jag kan förstå denna boken till fullo

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 957
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har precis läst klart 1984 som slutade på ett ofattbart underbart sätt, hela slutsektionen av boken efter förklaringen kring Goldsteins bok är otroligt välskrivet och sanslöst naket och brutalt. Ja detta är nog den bästa bok jag läst tillsammans med Djurfarmen (av samma författare, även här otroligt slut) och Tio små negerpojkar.

 

Kan ju inte säga att jag såg alla kopplingar och politiska paralleller med verkligenheten och inte kan jag säga att jag förstod riktigt alla filosofiska utflytningar men det var ändå mycket bra och läsvärt, får nog skaffa mig lite mer livserfarenhet innnan jag kan förstå denna boken till fullo

Såg du kopplingen i reloaded där de går förbi room 101 nu?

Link to comment
Share on other sites

Har precis läst klart 1984 som slutade på ett ofattbart underbart sätt, hela slutsektionen av boken efter förklaringen kring Goldsteins bok är otroligt välskrivet och sanslöst naket och brutalt. Ja detta är nog den bästa bok jag läst tillsammans med Djurfarmen (av samma författare, även här otroligt slut) och Tio små negerpojkar.

 

Kan ju inte säga att jag såg alla kopplingar och politiska paralleller med verkligenheten och inte kan jag säga att jag förstod riktigt alla filosofiska utflytningar men det var ändå mycket bra och läsvärt, får nog skaffa mig lite mer livserfarenhet innnan jag kan förstå denna boken till fullo

Såg du kopplingen i reloaded där de går förbi room 101 nu?

!!!SPOILERVARNING!!!!!!!!

 

Hm....Vet inte riktigt, vet att ni nämnde 101 angående första filmen men i reloaded (som jag bara sett en gång och knappt minns) tänkte jag aldrig på det. Men i boken handlar det ju om rummet där världens mest hemskaste saker finns, men som är olika från individ till individ i Winstons fall råttor

 

Utveckla gärna det du frågade Achtung

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Jag ska läsa den femte boken om Harry Potter så fort jag får tag i den, men jag är mer sugen på att läsa Iliaden och odyséen, skriven av Homeros. Mest på grund av filmen Troy som ska komma nästa år.

Jag hade för mig att någon skrev att han/hon ville läsa den. Hade för mig att det var Jojje. Har du läst klart den och i så fall, hur var den?

Nope, det var inte jag. Verkar som det var Achtung du tänkte på.

Link to comment
Share on other sites

Har återupptagit Sagan om drakens återkomst (The wheel of time), vet inte varför jag slutade faktiskt...

Brukar annars göra det misstaget att hålla på att läsa tre böcker samtidigt vilket kan vara väldig jobbigt. Nu håller jag ju bara på med två. :whistling: Läser också De förlorade sagornas bok 1 som jag har bestämt att jag ska läsa.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Har återupptagit Sagan om drakens återkomst (The wheel of time), vet inte varför jag slutade faktiskt...

Brukar annars göra det misstaget att hålla på att läsa tre böcker samtidigt vilket kan vara väldig jobbigt. Nu håller jag ju bara på med två. :whistling:  Läser också De förlorade sagornas bok 1 som jag har bestämt att jag ska läsa.

Kämpa på bara, Kajsa!. Fram till bok 5 (bok 10 på svenska) är böckerna helt lysande! Det bästa jag läst sedan Tolkien. Efter det blir det lite för många personer och för mycket beskrivningar. Men har man farten uppe så tror jag det går lättare att komma igenom den. Har ju fått vänta 1 till 2 år på de senaste böckerna så då hinner man glömma så mycket.

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Dags att ta upp läsandet igen.

Just nu läser jag den femte Harry Potter-boken, men jag misstänker att tiden hinner inte långt innan den är klarläst och ligger och dammar i hyllan.

Har tänkt läsa Gudfadern och 1984.

 

Men jag undrar om ni kan ge tips på en bok i gangster-genren, likt Gudfadern. Är ganska insatt i det ämnet så det skulle vara intressant att läsa lite av det.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Har köpt Gudfadern på bok nu. Ska bli härligt att läsa och få berättelsen mer detaljerad. Funderar på att skippa Harry Potter (som jag inte har fastnat i än, skumt nog) och läsa mig igenom Gudfadern istället.

Jag hittade en gangsterbok som heter faktist Gangster :) Verkar bra eftersom på baksidan jämförde dem den med bl.a Goodfellas och Gudfadern så det ska bli intressant att läsa den.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...